Inlägg från: Hoppasdetärmintur |Visa alla inlägg
  • Hoppasdetärmintur

Ska ni försöka i mars?

Ni som försöker få ett efterlängtat plus, ska ni försöka även i mars? Man man och jag är oense. Han vill vänta till april; han tror att det är bättre för barnet att födas i januari än i december.

Vi fick ett missfall i december -14 och har inte fått ett plus sedan dess. Jag vill bara fortsätta försöka.

Hur ställer ni er?

• Svar på tråden Ska ni försöka i mars?
  • Hoppasdetärmintur
    CissiJissi skrev 2015-03-11 11:47:59 följande:

Jag märker att jag bara kör på och fortsätter försöka som vilken som helst annan månad, men i teori har jag egentligen sagt att vi inte försöker mer förrän april/maj.. Så jag är kluven! Men kanske mest för att jag inte tror jag blir gravid ändå och blir jag det så är det så efterlängtat!

Ja, jag är också kluven. Jag fick min mens imorse och då pratade vi om att skjuta nästa försök till april, men samtidigt... jag längtar så mycket. Jag fyller dessutom år i november och har aldrig lidit av att fylla sent på året.

Har ni försökt länge?
  • Hoppasdetärmintur
    CissiJissi skrev 2015-03-11 12:00:22 följande:

Vi har varit redo för ett plus sedan augusti då jag fick min mens igen, men inte aktivt prickat in varje äl och haft samlag då! Nu hsr vi försökt aktivt sedan december iaf.. Men om du fick mens nu så kanske din nästa äl kommer såpass sent att det blir januari ändå??:)

Jo jag tänker också att min äl kanske leder till en januaribebis, om det skulle ta sig. Men jag är osäker på hur man räknar (har inga barn sedan tidigare). Räknar man inte sedan första mensdagen? Om jag har mens 11 mars, borde inte beräknad förlossning bli 11 december, även om ägglossning blir i slutet på mars? Eller räknar jag galet då?

Har ni barn sedan tidigare?
  • Hoppasdetärmintur
    Anonym (klartniska) skrev 2015-03-13 13:01:40 följande:

Sådär tänkte jag också i mars för fyra år sen och sen blev det ändå ett litet men tappert försök och nu har vi en december-dotter som är det bästa som hänt mig. Så jag tycker ni inte ska tveka och försöka ändå, vad spelar det för roll? :)

Tack för ditt svar. För mig är det helt självklart att jag vill försöka i mars, min man är mer tveksam. Jag är själv född i november och har aldrig lidit av det, tycker inte december är särskilt stor skillnad.

Jag återkommer med hur det går för oss :)
Svar på tråden Ska ni försöka i mars?