Inlägg från: Anonym (Vecka9) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vecka9)

Riktiga symtom eller bara Lutinus??

Hej! Jag hoppar in här. Är gravid i vecka 9 efter FET och har tagit Lutinus sedan insättning. Senaste två veckorna har jag varit konstant illamående och kräks flera gånger per dag. Funderar över hur mycket av illamåendet som kan bero på Lutinus och om jag borde prova att trappa ned.

Ni som har tagit Lutinus under första veckorna av graviditet. Vilka symtom hade ni?

• Anonym (Vecka9)
    Dhalia skrev 2021-04-05 20:38:53 följande:

Hej, jag skulle nog tro det är graviditeten och inte lutnius. Jag är nu inne i v6+0 och har inget illamående alls bara ont i nedre delen av ryggen typ vid svanskotan, ömma och svullna bröst. Men jag tar nu 2 lutinus/dag. Tar du 3?

Jag hoppas så på det men inte varit på vul ännu så vågar inte hoppas på något. Flera MA tidigare men aldrig mått så illa. Ja, jag tar fortfarande tre. Hur länge ska du ta dem och hur länge har du tagit två per dag. Grattis till graviditeten :)
  • Anonym (Vecka9)
    Dhalia skrev 2021-04-06 07:59:07 följande:

Okej då blev ni gravida naturligt? Tänkte vid IVF så får man göra tidigt UL i v7-8. Har också 2 MA bakom mig så vågar inte heller hoppas alltför mycket. Ja har tagit 2 sedan testdagen. Ska på vul nästa vecka så är väldigt nervös då jag inte har så jättemycket symtom. När gör ni ultraljud?

Nej, vi gjorde FET. Var på ultraljud i torsdags och allt såg fint ut så nu är jag lite lugnare :) Lycka till på ditt vul! Det är ju så väldigt olika hur mycket symtom vi känner.
Svar på tråden Riktiga symtom eller bara Lutinus??