-
Då kan du räkna med att ägget är på gång att släppa! Får man positivt flera dagar i rad brukar man säga att ägget släpper ungefär 12 timmar efter sista starka testet. Jag skulle kolla ikväll också och se om det bleknat då, eller fortfarande är starkt. Oavsett så är du mitt i äl, så bara att mysa på i alla fall varannan dag om det finns möjlighet.malink80 skrev 2015-03-27 10:00:59 följande:testlinjer ska det stå =)
-
Du bör räkna från äl som den dagen då du inte får positivt utslag på testerna längre, för då har ägget äntligen släppt. Sen är det ju vanligast att man har bim 14 dagar senare, men det kan variera ganska rejält!lanylena skrev 2015-03-27 11:20:56 följande:Jag undrar om du vet hur man ska beräkna BIM då man har ÄL flera dagar i rad? Vilken ÄL-dag ska man räkna från?
-
Har du verkligen äl bara 3-6 dagar efter mens..!? Kollar du med äl-test?Angdev skrev 2015-03-27 13:17:51 följande:
-
Sådär hade jag förra månaden. Körde med äl-stickor och de blev inte starka förrän dag 34! Dock aldrig helt positivt utslag och sen kom mensen bara en vecka senare, helt smärtfri och måttlig, så tror inte jag hade äl den månaden. De flesta kvinnor i 30-årsåldern har tydligen äl bara 8-10 ggr per år (hade jag ingen aning om innan!), så det är inte helt ovanligt att det hoppar över någon månad.ecmov skrev 2015-03-27 15:09:18 följande:Samma här! Jag testade och testade men fick inte heller något utslag med CBs rosa! Så himla tråkigt! Jag håller ju även på och tempar, men har inte fått någon ökning där heller, så jag vet inte vad det är för fel denna månaden :( Jag har bim den 9/4.
-
Märker man ingen tempökning har man inte heller haft äl. Tycker att det är ett bra sätt att veta om äl skett eller inte!
-
Aha, okej. Du får väl helt enkelt kolla med äl-test för att se när den kommer. :)Angdev skrev 2015-03-28 01:02:33 följande:Näe, fick mens den 17:e...
-
Så kan det vara några dagar för att sen bli positivt, eller ibland svagare igen.Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-28 06:23:01 följande:
Har tagit ältest som visar likadant i tre dagar nu. Snäppet svagare än kontrollstrecket, tror ni ja har äl fast de kanske inte visar starkare eller vad tror ni? Det är på gränsen på att vara lika starkt.
Jag fick aldrig helt positivt på mina test den här gången, så måste ha missat peaken. Har nämligen fått en tydlig tempökning nu 4 dagar i rad, så är ganska övertygad om att jag hade äl i alla fall. -
Skulle tippa på att ägget släppt redan, men eftersom det lever upp till 24 timmar kanske det kan vara värt att ligga i lite till. Känns dock som att ni garderat er ganska bra!lanylena skrev 2015-03-28 07:28:55 följande:
Nu verkar ägget äntligen ha släppt.
Testet blev svagare när jag testade igår vid 21-tiden. (se bild) Och idag var det svagt.
Har myst kvällstid 25,26 och 27/3. Bör vi mysa ikväll också eller är det ingen större idé?
Vi mös 19:e, 22:e och 24:e och enligt tempen hade jag äl typ natten mellan 24:e och 25:e. Har personligen svårt för att forcera fram mys och eftersom spermierna ändå lever i genomsnitt i 3-5 dagar, känns det som att är det meningen att ta så tar det ändå.
Finns ju dessutom en hel del forskning som tyder på att varannan dag är bäst att ha sex vid äl, då spermaproduktionen kan ta ett par dygn att uppgå till full mängd för vissa män. Finns så sjukt många råd och rön och teorier kring det där med fortplantning så man blir helt snurrig! -
Såhär såg mina sista äl-tester ut. Starkast på tisdagen (nedersta testet), men inte helt positivt. Sen svagare på onsdagen (de två i mitten) för att sen bli markant blekare på torsdagens test (de översta).Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-28 18:22:33 följande:
Gjorde ytterligare ett äl idag som knappt visade något. Tyvärr har vi bara myst en gång under äl så blir nog inget denna månad :) antar att ikväll är för sent. Men det har aldrig varit lika starka streck på testerna ?
Tydligen hade jag ändå äl, då tempen steg avsevärt i onsdags och har sedan dess legat kvar högt varje dag.
Har du fotat dina? Och har du koll på tempen? Vissa månader har man ju inte äl. Så var det för mig förra cykeln. Aldrig helt positivt test och sen ingen konstant höjning i kroppstemperatur. -