• lanylena

BIM april 2015

Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-27 11:03:07 följande:
    Jag tog ett imorse som visade som ungefär som igår, tänkte jag skulle ta ett när jag slutar jobba kl 17 :) hoppas det är starkare ! Mår lite illa idag och har känningar i magen så de känns som de är på g :) men de va häftigt att de va sån skillnad från inhenting till mycket tydligare streck :D
    Spännande, visa gärna testet i em.
  • lanylena
    Angdev skrev 2015-03-27 11:35:41 följande:

Hur blir man tillagd på listan? Har gjort inlägg, har jag missat något?

Hej! Jag sparar ihop några till innan jag uppdaterar då det fästa inlägget håller på att bli för långt.

Vad har du för ÄL- och BIM-dag?

• lanylena

Nu verkar ägget äntligen ha släppt. 

Testet blev svagare när jag testade igår vid 21-tiden. (se bild) Och idag var det svagt. 

Har myst kvällstid 25,26 och 27/3. Bör vi mysa ikväll också eller är det ingen större idé?

• lanylena
    Symetrical skrev 2015-03-28 09:25:47 följande:

Skulle tippa på att ägget släppt redan, men eftersom det lever upp till 24 timmar kanske det kan vara värt att ligga i lite till. Känns dock som att ni garderat er ganska bra!

Vi mös 19:e, 22:e och 24:e och enligt tempen hade jag äl typ natten mellan 24:e och 25:e. Har personligen svårt för att forcera fram mys och eftersom spermierna ändå lever i genomsnitt i 3-5 dagar, känns det som att är det meningen att ta så tar det ändå.

Finns ju dessutom en hel del forskning som tyder på att varannan dag är bäst att ha sex vid äl, då spermaproduktionen kan ta ett par dygn att uppgå till full mängd för vissa män. Finns så sjukt många råd och rön och teorier kring det där med fortplantning så man blir helt snurrig!

Ja, det blir nog svårt med mys 4 dagar i rad, känner jag. Hoppas det räcker med de tre dagar vi fick till.
  • lanylena

Nu är ÄL- och BIM-listan uppdaterad. Jag uppdaterar inte varje dag pga att det fästa inlägget högst upp blir för långt. Uppdaterar när det samlats några stycken.

Nu gör vi april till vår månad, tjejer {#emotions_dlg.flower}

• lanylena
    Längtar2015 skrev 2015-03-30 07:42:20 följande:

Ser inte mig på bimlistan. Kan någon lägga till mig? :) bim den 24/4

Nu är du tillagd :)
  • lanylena

Har skrivit in de BIM-datum ni angivit tidigare.
    Har något datum blivit ändrat, får ni gärna kopiera BIM-listan och lägga som kommentar så underlättar det för mig. Tack.

• lanylena
    Symetrical skrev 2015-03-30 10:23:06 följande:
    Förstår precis vad du menar! Kände av äl innan sonen, men bara som en svag värk, vilket jag såg som en fördel då jag allt visste exakt när äl skedde och aldrig behövde hålla på med äl-test. Nuförtiden känner jag också brutalt mycket! Illamående och magsmärtor. Betydligt värre och längre än mensvärken, som jämt bara sitter i någon dag.

Senaste äl har vi satsat på att ha sex ett par ggr innan, efter det att äl-flytningarna kommit igång och sen en gång precis när magsmärtorna lagt sig något, dvs i princip exakt i samband med att ägget släppt skulle jag tro.

Nu har faktiskt min mensvärk lagt sig något igen, så hoppas på falskt alarm. Inga spottings än så länge i alla fall och det brukar jag alltid få typ dagen innan mensen kommer igång. Håller tummarna allt jag kan för att både du och jag slipper mens på många månader här framöver!

Hur gammal är din son förresten? Min blev två i januari.
    Förlåt om jag kapar lite, men min dotter och din son är lika gamla då, Symetrical. Min dotter fyllde nämligen också 2 i januari. Vad kul Och så har vi ÄL och BIM nästan samtidigt.
  • lanylena
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-30 14:24:00 följande:

Någon som har haft fortsatt älvärk efter äl?

Jag känner av nåt, faktiskt. Blir då orolig att ÄL inte har varit än?
  • lanylena
    Symetrical skrev 2015-03-30 15:21:45 följande:
    Haha, där ser man! Kanske vår jämngamla får syskon nästan samtidigt då!

Var bor ni någonstans?
    Haha, ja det hade ju varit kul Vi bor strax utanför Göteborg. Och ni?
Svar på tråden BIM april 2015