• Riolina

BIM april 2015

Familjedröm1 skrev 2015-03-31 22:36:41 följande:

Jag tog inte heller äl test så även jag tog 14 dagar efter mens och hade sex åtminstone varannan dag runt de misstänkta äl dagarna. Nästan varje dag i 1 1/2 vecka! Då får jag verkligen hoppas att du lyckades pricka in rätt :D 

Skriv gärna när du testat 

Vi låg i. Jag blev så besviken förra månaden så vi bestämde oss för att inte missa chansen. Sen kanske det inte blir något ändå. Jag uppdaterar på fredag. Du med hoppas jag.
  • Riolina
    Hallonpaj skrev 2015-04-03 06:31:28 följande:

God morgon. Jag hade en sån underlig känsla i magen igår kväll när jag skulle sova. Det kändes som blåmärken i magen när jag låg eller tröck på den, så jag tog trots allt ett billigt test nu på morgonen och kunde inte riktigt tro mina ögon, varav det blev två till.

Jag som aldrig fick utslag på äl-testen och har inga som helst symptom som jag kan säga beror på graviditeten. Jag är i chock! Men jag är Gravid!! 

Grattis!!
  • Riolina
    louisep87 skrev 2015-04-03 09:51:14 följande:

Nu kan vi slappna av och njuta. Nu finns det ingen tvekan längre utan vi är gravid!

Grattis!!
  • Riolina
    MissBadger skrev 2015-04-03 19:00:59 följande:

Mensen kom idag. Det var da sjalva fan.

Jag ar sa ledsen. Tararna bara sprutar och jag kanner mig helt saker pa att nagot ar fel pa oss. Vi har bara forsokt en gang men da prickade vi agglossning bra sa det gor art det Kanns jobbigare nu.

Känner mig dun och hysterisk eftersom det bara gatt ett forsok.

Borjar ata jattenattljusolja och rosenrot nu. Far se om det gor nagon skillnad.

Förra månaden när jag tog 2 negativa test och sen kom mensen på bim blev jag helt nedbruten. Jag var så säker på att jag var gravid. Min nedstämdhet höll i sig 1 vecka. Sen bytte jag fokus till nästa äl och vi hade sex varje dag för att lyckas till den här månaden. Idag testade jag negativt igen och mensen kommer nog på måndag. Vad jag vill säga är att du inte är ensam. Jag fick lite tröst av att fler känner och upplever samma besvikelse. Vi får fortsätta så kommer vår lycka för eller senare. Inom ett år har vi säkert plussat. Kram
  • Riolina
    lanylena skrev 2015-04-06 13:30:47 följande:

Jag är också PMS-ig och typ "pruttig"/ihåligkänsla i musen, så jag tror mensen är på g, iom blanka test också. Att det ska ta sån tid det här

Jag har inte heller fått mensen än. Bim idag och testade negativt i fredags. Kommer testa igen på onsdag ifall mensen inte kommer imorgon. När testade du senast?
  • Riolina

Ingen mens än! Bim +1 idag. I vanliga fall brukar min mens börja med lite blod som sen ökar efter 1-2 dagar. Jag trodde det skulle börja under dagen, men jag har inte fått någon liten droppe ännu. Imorgon ska jag testa, men är så nervös för att få negativt.

• Riolina
    Tasha82 skrev 2015-04-08 12:24:35 följande:

Jag är så förvirrad! Jag tog ut min kopparspiral 12 mars, skulle fått mens för 5 dagar sedan. Vi har haft avbrutet sex 3 ggr sen jag tog ut den, då vi ville försöka i april/ maj på riktigt... Mina bröst svullnade upp en aning och har ömmat en del, vilket ledde till att jag antog att det var mensen som var på g- men icke! Gjorde ett grav test för 5 dagar sen- neg. Kollade även med en ägglossningasticka i brist på annat för 2 dar sen- inget. Sen igår fick jag lite rosa på pappret när jag kissat, frågan är om nidblödning kan te sig så? När ska jag i så fall testa om? Och varför kommer inte mensen om jag inte är gravid? Har alltid varit regelbunden med kopparspiralen... Hjälp nån, hjärnan sprängs snart av alla funderingar....

Vi är lite i samma sits. Jag tog ut min kopparspiral i februari och min mens kom på bim i mars helt enligt min regelbundna cykel. Nu i april är mensen sen men gravtester är negativt :(

Jag hoppas fortfarande att jag är gravid men att jag hade äl senare än vad jag trodde så att det inte ger utslag på testen än. Om du testade för 5 dagar sedan skulle jag göra ett nytt test. Jag testade i dag och kommer vänta på mensen 5 dagar till innan jag testar igen. Lycka till! Håller tummarna att du är gravid.
  • Riolina
    lanylena skrev 2015-04-08 13:39:10 följande:

Men alltså, detta är ju jättemärkligt! Jag hade/har BIM igår eller idag, men än så länge är det bara lite spottings, knappt det. Bara kommit lite rosa på pappret när jag torkat mig, men inget mer? Och knappt nånting idag? Antingen är mensen sen eller så är det tecken på graviditet.

Jag hade nämligen spottings innan jag plussade med dottern, men det var från ca 3 dagar innan BIM och framåt? Inte på BIM?

Testar dock fortfarande blankt.

Jaja, den som lever får se helt enkelt.

Denna väntan!! Hoppas du plussar om några dagar.
  • Riolina
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-04-09 08:57:36 följande:

Tog ett "testa tidigt" på bim-2 idag.

Visst räknas strecket som plus fast det inte är så starkt ? :)

Grattis!! Visst är det ett tydligt pluss :)
  • Riolina

Jag blir tokig snart av att vänta på mensen! Bim +3 och inga som helst tecken på varken mens eller graviditet. Jag känner ingenting! Vill så gärna vara gravid men testet var negativt igår och dagarna går så låååångsaaaaamt. Jag går in och läser här på fl flera gånger i timmen. Så svårt att bara slappna av och låta dagarna gå. Hur gör ni för att skingra tankarna?

• Riolina

Mensen kom inatt! Grattis ni som plussat och jag håller tummarna åt er som väntar. Själv hoppas jag på nästa månad.

Svar på tråden BIM april 2015