Tasha82 skrev 2015-04-08 12:24:35 följande:
Jag är så förvirrad! Jag tog ut min kopparspiral 12 mars, skulle fått mens för 5 dagar sedan. Vi har haft avbrutet sex 3 ggr sen jag tog ut den, då vi ville försöka i april/ maj på riktigt... Mina bröst svullnade upp en aning och har ömmat en del, vilket ledde till att jag antog att det var mensen som var på g- men icke! Gjorde ett grav test för 5 dagar sen- neg. Kollade även med en ägglossningasticka i brist på annat för 2 dar sen- inget. Sen igår fick jag lite rosa på pappret när jag kissat, frågan är om nidblödning kan te sig så? När ska jag i så fall testa om? Och varför kommer inte mensen om jag inte är gravid? Har alltid varit regelbunden med kopparspiralen... Hjälp nån, hjärnan sprängs snart av alla funderingar....
Vi är lite i samma sits. Jag tog ut min kopparspiral i februari och min mens kom på bim i mars helt enligt min regelbundna cykel. Nu i april är mensen sen men gravtester är negativt :(
Jag hoppas fortfarande att jag är gravid men att jag hade äl senare än vad jag trodde så att det inte ger utslag på testen än. Om du testade för 5 dagar sedan skulle jag göra ett nytt test. Jag testade i dag och kommer vänta på mensen 5 dagar till innan jag testar igen. Lycka till! Håller tummarna att du är gravid.