• sowe81

BIM april 2015

Hoppar in här. Plussade förra veckan men testet blev inte starkare på 3 dagar och igår började jag blöda. Blev ett tidigt missfall. Blev 4e i rad nu. Haft 2 ma och 1 mf sen vi började försöka i juli 2013. Vi har en dotter som är 2.5.

Om äl kommer som den ska borde jag ha bim ca 14/4.

• sowe81
    Misshjb skrev 2015-03-18 06:58:46 följande:

Jag gjorde ÄL test igår och det visade stegring. Har inte tagit tester innan och undrar till er andra som verkar kunniga. Ska man fortsätta testa för att se om strecket blir starkare? Kontrollstrecket var lika starkt igår.

Undrade.,,.

Jag brukar fortsätta testa tills jag ser att det blir svagare igen, då vet man att ägget släppt. Ibland kan det vara starkt ett par dagar.
  • sowe81

Åh kan inte tiden bara gå lite fortare så man är framme vid äl nån gång. Jag är bara på cykeldag 4 än, så lär inte ha äl förens om 10-12 dagar tidigast. Så segt!

• sowe81
    Misshjb skrev 2015-03-19 18:25:38 följande:
    Tack sowi81. Jag har sett att strecken är lika starka men ska kolla snart igen om det har börjat avta. Helt ny på det här... Ska kolla ikväll hur det ser ut. Men om det är svagare betyder det att ägget är släppt? (Nån som sov på biolektionerna)
    Ja vad jag har förstått så ökar man i hormonernas tills ägget släpper o då sjunker det snabbt o därför blir testen svagare när ägget släppt.
  • sowe81
    Misshjb skrev 2015-03-19 19:40:50 följande:
    Testade nyss och det var inte alla liks starkt som i förrigår. Betyder det att ägget har släppt ..?
    Borde det gjort, om det varit lika starkt som kontrollstrecket minst när det var som starkast.
  • sowe81
    Honeyb skrev 2015-03-19 18:11:09 följande:
    Jag håller med. Har äl om 8 dagar och även om det inte alls låter mycket så känns det som en hel evighet! Det blir första försöket för oss då.
    Ja ibland kan ev vecka kännas som en månad....
  • sowe81
    Honeyb skrev 2015-03-19 20:05:16 följande:

Hur gör ni får att hålla fötterna på jorden innan plusset kommer? Har inte ens gjort vårt första försök ännu och dagdrömmer redan om barnvagnar, spjälsängar och tapeter. Haha! Skrattande

Jag har blivit lite avtrubbad efter att ha försökt sen juli 2013 o haft 2 ma i V9 1 mf i v7 och en kemisk graviditet nu förra månaden. Vi har som tur vår dotter som gör att vi orkar hålla på. Men planera det gör jag inre förens jag fått se ett levande foster i v 10-12. Men såklart drömmer jag om hur det blir, mest hur roligt det blir för Inez o få ett lillasyskon.
  • sowe81

Ni som har äl kring månadsskiftet, har ni tänkt på vilken fin julklapp vi kommer få om det tar sej. Även om jag helst inte vill ha ett decemberbarn, så kommer jag ju bli överlycklig om det tar sig och den vill stanna kvar... Kommer ha bf typ vid julafton i så fall

• sowe81

Åh lyckas er som har precis har äl, då börjar dom här två veckorna av spänd förvöntan. Det är den här veckan då mensen precis är slut o det är för långt kvar till äl som är den jobbigaste tycker jag, veckan då man inget kan göra....

• sowe81

Vi kör också med äl-tester men jag känner också ganska tydligt när det är på gång, som mensvärk. Vi försöker få till det så mkt som möjligt kring äl. Ska börja testa på onsdag, då är jag på dag 10, brukar ha äl mellan dag 15-18 oftast. Men jag plussade förra månaden men fick mens/mf redan 3 dagar efter bim så kanske blir äl rubbad denna månad...

• sowe81
    Misshjb skrev 2015-03-22 21:05:49 följande:
    Vår flicka hade allvarligt hjärtfel tog ett par v och några rundor till sjukhuset och bekräfta efter rul v 20. Vi påbörjade avbrytandet v 21+6 och hon kom 22+1 tog 2 dygn...
    Åh jag beklagar. Måste vara riktigt jobbigt.
  • sowe81
    Malin Cc skrev 2015-03-22 19:33:22 följande:

Hur många här är på första försöket och hur länge har försökt?

Själv så är det första barnet. Jag slutade med p-piller i början av december och haft mys regelbundet efter det, nu är det andra försöket med äl stickor vi är på. :)

Vi har försökt få syskon sen juli 2013. Ett ma i oktober 13 (upptäcktes v11), ett mf i mars 2014 (v7) ett ma i november 2014 (upptäcktes v9). Sen plussade vi i mars men jag fick mens 3dagar efter, läkarn kallar det en kemisk graviditet. Har gått på utredning o det enda de hittar är förhöjda ths-världen så nu äter jag levaxin.

Hoppas det går vägen snart. Ville ha 2 år mellan barnen men nu är inez redan 2.5 drygt så det gick ju inte.
  • sowe81
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-26 21:51:15 följande:

Här är mina ältester. från att visa ingenting till att visa rätt så starkt på ett dygn. Hoppas äl är på g. Myste till de lite nu ikväll och hoppas på starkare imorn :) har inte haft sex på två dagar så hoppas inte det är för sent. Vad tror ni?

Tror du kommer få ännu starkare test imorgon. Så ägget släpper nog på lördag. Så ligg på några dagar nu
  • sowe81

Nu börjar mina äl-test ge utslag, nästan fullt idag så borde blir helt positivt imorgon så räknar med äl på onsdag. Sex igår osså blir det minst 2dagar nu. Sen på fredag åker vi till Spanien en vecka så den hör väntan på Bim blir nog inte lika lång den här ggn

• sowe81
    Sötistilde skrev 2015-04-01 19:26:52 följande:

Vad Tror ni om detta:

Det översta är igår lunch

Mellersta : igår vid 18

Längst ner : idag vid 16 tiden phpSSAKrg29408.jpg

Jag tror ägget släppt idag, typ strax innan du tog testet, typ vid lunch eller nåt. Fortfarande starkt men svagare än igår, vilket för mig betyder att det släppt.

Mitt såg precis ut lika idag, starkt igår o lite svagare idag vid 11. Jag hade jättemkt molande igår och inget idag. Så jag räknar med äl tidig morgon idag.
  • sowe81
    Sötistilde skrev 2015-04-01 21:20:54 följande:
    Hahahahahah, snurriga jag! Klart jag gör det! Men har ägget släppt tro? Stod att när man har fullt utslag bör man ha sex från 24-72 h efter lh ökningen ...
    Spelar ingen roll om dom är upp o ner, men jag tänkte fel. Det är klart att det nedersta är starkast. Äl kommer nog ske inom 12-24h. Det är nog 72h från det första starka. Fortsätt testa till testen blivit svagare. När den blivit svagare har ägget släppt. Bara sexa på! Jag tror det släpper imorgon.
  • sowe81
    Sötistilde skrev 2015-04-02 07:37:14 följande:
    Nä du hade rätt :) det översta är starkast o jag höll upp och ner, när tror du ägget släpper!? Eller har släppt?
    Ta ett test idag också. Är det svagare så har ägget släppt. Ägget lever ju 24h efter det släppt, så borde inte vara försent idag om det släppt nu på fm.

Sen är det ju skönt med sex så det gör ju inget att ha en dag extra
  • sowe81
    pysselini skrev 2015-04-02 11:48:45 följande:

Räknade precis ut (mha någon slags onlinekalkylator) att om det tar sig den här gången blir beräknat förlossningsdatum 24/12... tja, varför inte :) någon mer?

Mitt blir 22/12 om det tar sig så sannolikheten för julafton är ju rätt stor
Svar på tråden BIM april 2015