Inlägg från: Familjedröm1 |Visa alla inlägg
  • Familjedröm1
    Malin Cc skrev 2015-03-30 21:18:24 följande:
    Har BIM på fredag, vilken dag denna vecka har ni andra?

Håller tummar och tår för att vi plussar nu! Och grattis till er som redan fått det fina plusset :D
    Har BIM om en vecka... känns som en evighet kvar! haha
  • Familjedröm1
    Riolina skrev 2015-03-31 21:56:48 följande:
    Jag har bim den 6/4 :) Jag känner ingenting.

Förra månaden var jag övertygad om att jag var gravid för att jag kände massor av klassiska graviditetssymtom. Testade negativt på bim -4 och bim-3. Mensen kom på bim :(

Nu går jag bara och väntar...Jag tänker testa på fredagsmorgon första gången denna månad.

Känner du något? När tänker du testa?

Hoppas vi plussar båda två!

Jag hade också tänkt försöka hålla mig veckan ut till fredag. Men det känns som en hel evighet kvar :O Jag har fått ömma bröst men utöver det inget. Fick ömma bröst redan några dagar efter ÄL och har varit såhär konstant sedan dess. De har blivit knöliga, "fylligare" ömmar och bröstvårtan svider. 

Vad har du tänkt använda för test? Själv har jag RFSU testa tidigt, och även några billiga stickor från graviditetskollen. 

Ja håller tummarna för att vi båda får fina plus i veckan!

• Familjedröm1
    Riolina skrev 2015-03-31 22:24:32 följande:
    Jag beställde 5st grav-test från "bäst på test" förra månaden. De ska vara extra känsliga står det på hemsidan. Det är inte något av de kända märkena.

Vet du när du hade äl? Jag har inte använt äl-test utan bara räknat 14 dagar efter sista mens. För mig kan äl ha varit både tidigare och senare. Vi garderade oss och hade sex nästan varje dag i 1 1/2 vecka!

Jag tog inte heller äl test så även jag tog 14 dagar efter mens och hade sex åtminstone varannan dag runt de misstänkta äl dagarna. Nästan varje dag i 1 1/2 vecka! Då får jag verkligen hoppas att du lyckades pricka in rätt :D 
    Skriv gärna när du testat {#emotions_dlg.flower}

• Familjedröm1
    MissBelle skrev 2015-03-31 22:28:51 följande:
    Jag har också BIM den 6/4! :)

Har från ca 5 dagar efter ÄL haft jätte känsliga bröstvårtor och även vid sidan av brösten. För några dagar sen blev mina blodådror väldigt tydliga över hela brösten upp till nyckelbenen vilket aldrig händer innan mens för min del (inte ömma bröstvårtot heller innan mens).
    Molvärk till och från men inte så jättemycket. Mitt humör är inte att leka med, jag växlar med att vara skitsur över ingenting till att börja gråta till Desperate Houswifes typFlört
    Fryser mycket men kroppen är varm.
    Vi har försökt i 15 månader nu och jag hoppas innerligt att det är något annat än PMS eller skengraviditet denna gång.

Det känns som en evighet tills jag kan testa...

Jag håller tummarna för oss alla tjejer!
    Dina bröst symtom låter väldigt likt mina! Vad roligt att vi är flera som har samma dag. 15 månader.. ja då e det verkligen dags för ett plus tycker jag! Håller tummarna för oss alla!
  • Familjedröm1
    Riolina skrev 2015-03-31 22:42:43 följande:
    Vi låg i. Jag blev så besviken förra månaden så vi bestämde oss för att inte missa chansen. Sen kanske det inte blir något ändå. Jag uppdaterar på fredag. Du med hoppas jag.
    Får hoppas att ingen behöver bli besviken denna månaden! Ja det ska jag göra
  • Familjedröm1
    Malin Cc skrev 2015-04-02 16:33:05 följande:

Min sambo vågade inte tro att jag var gravid igår när jag berättade det. Han trodde det var ett aprilskämt, tog detta test nyss, var på toa knappt en timma sen så inte gått och hållt mig.

Nu kan han ju defensivt inte tveka!

:D <4

Stort grattis till dig!! {#emotions_dlg.flower}
  • Familjedröm1

Bim idag (igår) och de va tok blankt på testet :( Dock så har inte mensen kommit o inte heller några tecken på att den är på g? Hmm ja får la se när den dyker upp!

• Familjedröm1

Bim +3 och inte någon mens eller något tecken på att den ska komma. Ska man våga sig på att köpa hem ett test tro? Vad för test skulle ni rekommendera i så fall? 

• Familjedröm1
    Riolina skrev 2015-04-09 20:05:00 följande:

Jag blir tokig snart av att vänta på mensen! Bim +3 och inga som helst tecken på varken mens eller graviditet. Jag känner ingenting! Vill så gärna vara gravid men testet var negativt igår och dagarna går så låååångsaaaaamt. Jag går in och läser här på fl flera gånger i timmen. Så svårt att bara slappna av och låta dagarna gå. Hur gör ni för att skingra tankarna?

Vi är i samma skor! Har Bim +3 och har inga tecken på att mensen är på g men har fortfarande lite ömma bröst men inte lika mycket som det va för någon vecka sedan. Ska beställa hem ett test och testa om 2 dagar tänkte jag om mensen inte hunnit dyka upp ännu. Visst känns det som en evig väntan och ännu värre när man inte vet något. Jag försöker att läsa lite böcker så jag tänker på annat men kan komma på mig själv att tankarna springer iväg iaf ibland.
  • Familjedröm1

Har fått smärta i ländryggen som började igår. Är på bim+5 (om man räknar med att klockan är halv 3 på morgonen) har svårt att sova för de värker. Hoppas verkligen testen kommer på posten i morgon (beställde idag)

Svar på tråden BIM april 2015