• Misshjb

BIM april 2015

Hej hoppar in här har BIM 1-2 april.

Det blir vårt första försök sedan sent avbrytande i v 23.

• Misshjb
    malink80 skrev 2015-03-12 09:01:37 följande:
    Fy va tråkigt, beklagar!
    Tack

Det värmde
  • Misshjb
    malink80 skrev 2015-03-12 09:05:49 följande:

Nytt datum för mig kanske? hur skulle ni räknat?
    Jag hade Bim idag, den 12e, men fick blodiga flytningar redan den 7e och 8e, dock lite. Sen kom det mer som blod den 9e....den 10e är det inget snack att jag fått mens å idag ska vi inte tala om saken då jag tror musen ska explodera av smärta snart å jag blöder massor, haha... Vilken dag ska ja räkna som att mensen börjar för att få fram nytt äldatum?
    Som jag har i min app nu så har ja knappat in den 10e....

Jag skulle räkna från första dagen. Även om det var lite.
  • Misshjb
    malink80 skrev 2015-03-12 11:14:04 följande:
    Jaså skulle du.... hmm.... jag får hålla koll med äl-test, för är det så så har jag redan äl nu om 4 dagar å jag har ff mens.  Jag vet att man kan ha äl så tätt för ja pratade med min bm igår men det har ju inte stämt i tiden med hur ja har haft äl tidigare. Jag tog älsticka idag å har ganska starkt streck men inte så som kontrollstrecket, får väl börja redan nu å kolla för att ev inte missat nått
    Säker på att du inte är gravid då? ÄL visar också hcg. Kanske redan är gravid och att din blödning är genombrottsblödning?
  • Misshjb
    Sockerkakan81 skrev 2015-03-16 09:02:27 följande:

Hej hej! Får man hoppa in här? Mensen slutade idag så Äl beräknas vara runt den 25:te.
    Detta är vårat 7:nde försök med 5 tidiga missafall innan. Börjar bli ganska jobbigt men i slutändan kommer det att vara värt det :) 

Hej tråkigt och hörs om Mf. Håller tummarna ????
  • Misshjb

Jag gjorde ÄL test igår och det visade stegring. Har inte tagit tester innan och undrar till er andra som verkar kunniga. Ska man fortsätta testa för att se om strecket blir starkare? Kontrollstrecket var lika starkt igår.

Undrade.,,.

• Misshjb
    lanylena skrev 2015-03-19 06:36:59 följande:
    Hej, ja börjar du se stegring, så fortsätt testa och se om det blir starkare. Teststrecket ska vara minst lika starkt som kontrollstrecket för att det ska vara positivt. smile1.gif
    Tack sowi81. Jag har sett att strecken är lika starka men ska kolla snart igen om det har börjat avta. Helt ny på det här... Ska kolla ikväll hur det ser ut. Men om det är svagare betyder det att ägget är släppt? (Nån som sov på biolektionerna)
  • Misshjb
    sowe81 skrev 2015-03-19 18:59:29 följande:
    Ja vad jag har förstått så ökar man i hormonernas tills ägget släpper o då sjunker det snabbt o därför blir testen svagare när ägget släppt.
    Testade nyss och det var inte alla liks starkt som i förrigår. Betyder det att ägget har släppt ..?
  • Misshjb
    sowe81 skrev 2015-03-19 19:51:50 följande:
    Borde det gjort, om det varit lika starkt som kontrollstrecket minst när det var som starkast.
    Första gången var de lika starka, sedan en dag då jag inte testade och den dag 3(idag) var det svagare
  • Misshjb
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-03-21 23:24:25 följande:

Jag tänkte jag också skulle köra med ältest denna månad. När borde jag börja testa ? Hade mens 14 mars å ingen aning om hur lång menscykel.... Vad tror ni?

Vanligaste är 14 dagar efter första mensdagen. Testa några dagar innan och några efter samma tidpunkt.

Lycka till!
Svar på tråden BIM april 2015