• Caisas

BIM april 2015

Åh, jag vill vara med här! Fick positivt på ÄL-stickan igår kväll och det var ännu starkare imorse, är inne på dag 13 i cykeln idag. Jag tror att jag har BIM den 5:e april men kommer nog inte kunna hålla mig från att testa den 2-3:e ändå. Lycka till allihop! Skrattande

• Caisas

Någon mer här som testat rosenrot? Jag började med det på onsdagen den 4:e och mensen kom den 8:e, sedan fick jag ÄL den 19-20:e. Kände av ÄL ganska tydligt också, var ganska illamående.

Det här var min första "riktiga" mens och ÄL sedan jag slutade med nuvaring den 2:a februari och det kan lika gärna vara så att det hänt även utan rosenrot, men jag har läst så många andra positiva erfarenheter om det att jag nästan vill tro att det var lite rosenrotens förtjänst... Flört

Jag kommer förmodligen att gravtesta den 4:e april! Skrattande

• Caisas
    cleo skrev 2015-03-24 09:30:59 följande:

Hela kommentaren kom inte med, tänkte avsluta med att säga att jag håller mina tummar att du plussar 4e april ;)

Tack! Skrattande Hoppas att det tar sig för er också nästa gång! Solig

Jag mådde förresten inte illa av själva rosenroten utan bara den dagen då jag senare testade positivt på ÄL-stickan. Glad
  • Caisas
    lanylena skrev 2015-03-24 13:54:16 följande:

Hej tjejer!

Min ÄL närmar sig. "Ska" ha den imorgon, men imorse var det nästintill tokblankt ÄL-test. Får se hur det ser ut ikväll. Kanhända att den kommer ett par dagar senare. Ursäkta, äckelvarning, men trosorna har massa torkat sekret. Brukar det bli så innan ÄL eller? Noll koll på sånt.

Mitt test var också väldigt svagt dagen innan ÄL, så det kan vända snabbt verkar det som! Se nedan! Glad 

• Caisas
    mikoh skrev 2015-03-24 15:20:26 följande:

Körsbärsblom:
    Hur mås det idag och ni andra som har BIM 2-4 april? Jag känner stickningar och molvärk tlll och från :( vad kan det bero på? kan det vara "efterägglossnings" värkar? jag är såååå otålig Skrikandes  men många dagar kvar trots allt

Jag är extremt trött idag (skulle kunna somna i kontorsstolen) men annars mår jag som vanligt. Har kännt något vid enstaka tillfällen men jag vågar inte säga att det är något annat än inbillning i mitt fall... Flört
  • Caisas
    lanylena skrev 2015-03-26 07:11:12 följande:

Har uppdaterat ÄL- & BIM-listan. Saknas någon? Hojta så samlar jag upp några innan jag uppdaterar igen. {#emotions_dlg.flower}

Du får gärna lägga till mig! BIM 4/4 :)
  • Caisas
    Malin Cc skrev 2015-03-30 08:24:35 följande:

BIM -4 idag och helt blankt gravtest.. Än finns chansen ^^

BIM -6, ÄL+10 här. Lika blankt. Känns hopplöst, men som du säger, än finns chansen!! {#emotions_dlg.flower}
  • Caisas
    isali skrev 2015-03-30 09:30:25 följande:
    ÄL+8, BIM-6

Då är vi rätt samma i datum. Håller tummarna för dig!
    Håller tummarna för dig med! {#emotions_dlg.flower}

Jag står på 4/4 i tråden men BIM är egentligen 5/4. Har lång lutealfas så hade tänkt börja testa på lördag. Fast jag har redan börjat tjuvstarta med tester... Glad
  • Caisas
    isali skrev 2015-03-30 09:43:41 följande:
    Och jag står på 3/4 men är egentligen 5/5, coolt! Jag har tjuvtagit ett test. Tog ett i lördags men det var ju bara på ÄL+6. Nu tänker jag försöka hålla mig till den 1/4, bara två dagar kvar så än finns det hopp om mitt tålamod :p
    Haha, visst är det svårt att låta bli! Jag testade också i lördags, igår och idag. Sjukt onödigt egentligen. Hade dock över 20 gravtest så det kändes ok att "slösa". Nu ska jag också försöka hålla mig, så länge jag kan! Skrattande
  • Caisas
    lanylena skrev 2015-03-30 09:49:40 följande:

Har skrivit in de BIM-datum ni angivit tidigare.
    Har något datum blivit ändrat, får ni gärna kopiera BIM-listan och lägga som kommentar så underlättar det för mig. Tack.

Ingen fara, jag angav 4/4 för att jag tänkt börja testa då, även om BIM är 5/4. Så det är inget problem. Skrattande
  • Caisas
    isali skrev 2015-03-30 23:04:13 följande:
    Haha! Jag är så sjukt sämst. Fick något sorts infall och typ sprang till testen, kissade i koppen, ner med stickan - negativ! Är ju länge kvar, somsagt. Ååh, jag är så svag i huvudet just nu :p

Har dock redan räknat bort denna månad, just in case! Så slipper man bli besviken :)
    Jag gör precis likadant. Trots att jag skulle vänta med att testa mer efter igår morse har jag redan hunnit med två test till, ett igår kväll och ett imorse. Haha. Nä, nu får det räcka.

Jag börjar försöka intala mig att jag inte är gravid för att slippa bli besviken. Så kan man se framåt istället för att hela tiden tänka på nuet. Jag trodde att jag skulle ha mer tålamod än såhär (t.ex. skulle jag inte berätta för någon alls om att vi börjat försöka, men nu vet mina föräldrar och mina fyra närmsta vänner, haha). Men jag är nog lite så som person, vill jag ha något vill jag ha det på en gång, bestämmer jag mig för att göra något gör jag det på en gång. Är väl lite av ett kontrollfreak. Oskyldig Och i den här situationen har man ingen kontroll alls. Nyttigt för mig kanske... Flört
  • Caisas
    Malin Cc skrev 2015-04-01 08:05:32 följande:

Asså vet inte vart jag ska börja!

Har verkligen känt att nått varit annorlunda i kroppen.

Men med negativa test så tappar man hoppet. Jag sa till min sambo igår att: jaha, det blir väl ingen bebis den här månaden heller.

Men i morse när jag vaknade så tänkte jag att vafasiken, har ju ett cb test liggandes. Om jag får negativt idag så finns det inget att hoppas på.

Sitter spänt och kollar när den blåa färgen kommer fram och det blir inget pluss. Lägger ifrån mig testet, tvättar händrna och kollar testet igen.

Och där är den! Plusset jag väntat på!!!'

Inte super starkt men det syns tydligt att det är ett pluss!

Är helt sjukt glad men kan knappt tro det. Jag är gravid!

Åh grattis!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Caisas

Så kom mensen, så det blev inget på första försöket här. Nåja, inget att deppa över, nya tag! Min cykel är antingen inte i balans eller helt enkelt kortare än jag trodde - 25 dagar den här gången. Nästa BIM är den 27:e april, så jag kan ju hänga kvar i den här tråden ändå! {#emotions_dlg.flower}

• Caisas

Ladylena, det ser ut som en gammal lista, för jag är tillbaka på 4/4 på den. Ska ju vara 27/4 och jag vet att du uppdaterat den tidigare. :)

• Caisas
    Jag har plussat! ÄL+10, BIM-2 (utgår från kort cykel förra månaden)! Testat positivt på 2 st från Testlagret, däremot negativt på digitalt test, men det är nog på riktigt.

• Caisas

Tack allihop! Jag känner förresten inte av något symptom alls. Inte det minsta, jag var helt säker på att det skulle bli blankt! Sååå glad!! ????

• Caisas
    aurorasmamma skrev 2015-04-29 18:14:49 följande:
    Är de bara jag som trotts att ja plussat tagit ett till för att få se att de blir starkare? Känns mer verkligt när de blir ett ordentligt tydligt plus trots att ja även fått de bekräftat på digitala. (Lite testoman ;) )
    Nej, inte bara du, hihi! Jag plussade i lördags och testade igen i söndags och måndags och nu idag. Här har du första plusset från i lördags, samt dagens test. ÄL+10 och ÄL+14 Skrattande
Svar på tråden BIM april 2015