• ecmov

BIM april 2015

Hej. Hoppar gärna in här. Mensen kom idag på BIM +3, så nu går vi vidare till vårat femte försök..

Nytt BIM 9 april.

• ecmov
    Riolina skrev 2015-03-15 20:22:36 följande:

Dagarna går åt rätt håll. Idag slutade jag blöda och om en vecka har jag äl enligt mina uträkningar. Jag funderar på att ha sex varje dag för att inte missa...

Igår hade vi vänner på middag och frun är gravid i v 23. Det blev mycket prat om graviditet och bäbis. Idag berättade min man att han hade berättat för sin kompis att vi också hoppas på bäbis igen. Det gjorde mig förvånad att min man hade varit så öppen. Själv berättade jag inte för min vän. Har ni berättat för närmsta vännerna att ni försöker bli gravida?

Jag har berättat för mina tre närmsta vänner. Det kändes så naturligt att berätta så det gick av bara farten. Tanken var från början att hålla det för oss själva så det blir en fin överraskning. Men men, när käften glappar så... Haha.
  • ecmov

Jag kör också ältester den här månaden! Och så har jag börjat tempa. Känns väldigt intressant detta! Ska bli kul och se om jag har äl dom jag trott! :)

• ecmov

Åhh jag är så förvirrad! Enligt app ska jag ha ÄL imorgon, men jag har ännu inte fått positivt på testen.. Denna månad började jag även med Natural Cycles och har inte fått någon temphöjning heller, kommer den när ägget har släppt? Jag hade för några dagar sedan en liten temphöjning på 0.2 men tänkte att det var för lite och för tidigt för ÄL om man ser till min BIM. Igår hade jag vad jag trodde ÄL-smärtor i magen.

Ursäkta för rörigt inlägg, men det speglar väl ganska tydligt hur det är i mitt huvud!

• ecmov
    Symetrical skrev 2015-03-25 17:03:22 följande:

Det kan svänga väldigt fort på äl-test från negativt till positivt, så du kan mycket möjligt ha äl inom de närmsta dagarna!

Jag får ofta en liten tempökning någon dag innan ägget släpper, sen en liten dipp samma dag, för att sen få en tydligare tempökning 1-2 dagar efter äl.

Testa på så skall du se att det nog blir positivt snart!

Jag ska testa på tack för ditt svar!
  • ecmov
    Hallonpaj skrev 2015-03-27 10:34:11 följande:

Det var ett tag sen jag tittade in i den här tråden. Hoppas det går bra för alla 

Jag har precis slutat äl-testa nu. Det gav tyvärr aldrig utslag för mig (CBs rosa test) så jag blev lite besviken. Men hoppas ju såklart att jag bara missat stegringen.

Nu är det en lång men spännande väntan på bim 7/4 (räknat på 35 dagar) 

Samma här! Jag testade och testade men fick inte heller något utslag med CBs rosa! Så himla tråkigt! Jag håller ju även på och tempar, men har inte fått någon ökning där heller, så jag vet inte vad det är för fel denna månaden :( Jag har bim den 9/4.
  • ecmov
    Symetrical skrev 2015-03-27 16:25:41 följande:

Sådär hade jag förra månaden. Körde med äl-stickor och de blev inte starka förrän dag 34! Dock aldrig helt positivt utslag och sen kom mensen bara en vecka senare, helt smärtfri och måttlig, så tror inte jag hade äl den månaden. De flesta kvinnor i 30-årsåldern har tydligen äl bara 8-10 ggr per år (hade jag ingen aning om innan!), så det är inte helt ovanligt att det hoppar över någon månad.

Jag har läst det någonstans också kom jag på nu när du skrev det. Jag är ju helt ny på det här med att tempa och ÄL-tester så det känns som hela hjärnan är en enda stor gröt.
  • ecmov
    Hallonpaj skrev 2015-03-27 16:42:54 följande:

Ja visst är det trist! :( En hade väldigt gärna velat ha bevis på att koppen fungerar. Det är vårt första försök så jag ska inte hänga läpp än, men en glad gubbe hade gjort väntan på bim så mycket trevligare. Nu känns det lite hopplöst... 

Ska nog handla ett gäng billiga tester från testlagret till nästa månad (om det inte skulle ta sig nu förstås hihi).

Har du kört med CBs rosa under fler cykler, eller var det första gången för dig också? 

Ja men precis, jag känner exakt likadant. Detta är vårt femte försök, tidigare har vi mest bara kört på lite hipp som happ och hoppats på utebliven mens och plus på stickan. Så denna månaden tänkte jag verkligen all in för att försöka lära känna kroppens signaler etc, så blir det bara pannkaka utav alltihop!

Funderar också på att beställa från testlagret och prova dom istället!
  • ecmov
    Hallonpaj skrev 2015-04-03 06:31:28 följande:

God morgon. Jag hade en sån underlig känsla i magen igår kväll när jag skulle sova. Det kändes som blåmärken i magen när jag låg eller tröck på den, så jag tog trots allt ett billigt test nu på morgonen och kunde inte riktigt tro mina ögon, varav det blev två till.

Jag som aldrig fick utslag på äl-testen och har inga som helst symptom som jag kan säga beror på graviditeten. Jag är i chock! Men jag är Gravid!! 

Åh vad underbart för er!
  • ecmov

Nähee, jag tror inte ens jag haft någon ägglossning denna månaden?! Tempökningen kom nu på BIM -3. Antingen är något riktigt jävla fel med kroppen min eller så hoppade ägglossningen bara över en månad. :(

• ecmov

BIM -1 idag. Har ingen som helst feeling för nåt, varken mens eller grav. Förra månaden kom mensen på BIM +3 så vi får väl se hur det blir denna månaden. Om inte mensen kommer imorgon eller på fredag testar jag nog på lördag!

• ecmov

BIM idag. Ingen mens i sikte. Mår så jäkla illa dock. Allt känns så himla äckligt. Testar nog imorgon om inte mensen dyker upp under dagen.

• ecmov
    Familjedröm1 skrev 2015-04-09 17:33:53 följande:

Bim +3 och inte någon mens eller något tecken på att den ska komma. Ska man våga sig på att köpa hem ett test tro? Vad för test skulle ni rekommendera i så fall? 

Jag rekommenderar ClearBlues vanliga plus-sticka.
  • ecmov

BIM +1 Ingen mens ännu, vågar inte testa. Orkar inte bli lika besviken som förra månaden när mensen var 3 dagar sen.

• ecmov
    JenvonT skrev 2015-04-11 07:34:34 följande:

Det verkar som att det blir en decemberbebis här

Grattis!!
  • ecmov

BIM +2. Ingen mens, ingenting. Testade neg nyss :( dock verkar Natural Cycles ha hittat på att jag skulle haft ÄL i måndags och att jag har BIM den 19/4? Isåfall skulle jag gå från en regelbunden cykel på 30 dagar till helt plötsligt 40 dagar! Så vi får väl se när mensen kommer om NC har rätt eller inte, otroligt spännande!

• ecmov

Hej tjejer! Här håller jag på att bli fullkomligt galen! BIM +4 idag, och ingen mens i sikte! Negativt test på +2.. Vad är det som händer med min kropp?! Inte ens den minstaste lilla spotting har jag haft! Lite typ som molvärk men inget annat. Varför ska kroppen hålla på och krångla nu för? Och om en vecka åker vi på bröllopsresa. Vore trevligt om mensen kunde dyka upp se den är avklarad innan dess..

• ecmov

Grattis till plussen! Själv är jag på BIM +7, ingen mens och neg gravtest imorse :( Önskar att mensen bara kan komma nån gång så man kan ta nya tag...

• ecmov

BIM +8 och ÄNTLIGEN verkar mensen vara på gång! Hoppas det går bättre för er andra som är kvar på april!

Svar på tråden BIM april 2015