• Riolina

BIM april 2015

Hej

Jag hade bim igår och mensen kom... Jag blev så himla besviken och överraskad. Låg vaken natten till idag och tänkte bäbis, bäbis, bäbis. Jag är lyckligt lottad med 2 barn men min längtan efter ett tredje barn är stor. Jag tog ut min kopparspiral för några veckor sedan så jag vet igentligen att jag måste ställa in mig på att det kan ta några månader innan jag blir gravid. Men vi hade sex innan, på och efter äl så varför tog det inte?

Jag har nästa bim den 6 april om jag räknar 28 dagars cykel. Jag hoppas vi blir många som lyckas i april.

• Riolina

Ja vi får ta nya tag och blicka framåt! Nu försöker jag tänka mer på allt annat och bara hoppas att dagarna går fort fram. Tack för peppen! ! Idag mår jag mycket bättre. Det är så mycket känslor som bubblar runt i kroppen.

• Riolina

Dagarna går åt rätt håll. Idag slutade jag blöda och om en vecka har jag äl enligt mina uträkningar. Jag funderar på att ha sex varje dag för att inte missa...

Igår hade vi vänner på middag och frun är gravid i v 23. Det blev mycket prat om graviditet och bäbis. Idag berättade min man att han hade berättat för sin kompis att vi också hoppas på bäbis igen. Det gjorde mig förvånad att min man hade varit så öppen. Själv berättade jag inte för min vän. Har ni berättat för närmsta vännerna att ni försöker bli gravida?

• Riolina

Äl på måndag enligt mina uträkningar. Försöker att vara avslappnad och inte tänka så mycket... Vi har haft lite mer sex i veckan som var och jag hoppas vi orkar fortsätta under helgen och nästa vecka utan att vi känner oss stressade. Jag tänkte när mensen kom senast att jag skulle sluta gå in och läsa på familjeliv en period, men jag kan inte sluta!

Hur mycket sex har ni runt äl?

• Riolina

Jag har också tvekat lite, men tänker som flera andra att längtan till att bli gravid är större än att vi skulle hoppa över denna månad. Vi vill inte slösa bort chansen.

• Riolina
    Thegiirl skrev 2015-03-23 15:57:45 följande:

Jag får lämna denna gruppen då jag plussade ( mot förväntan) :D är i vecka 5 ^^ Lycka till ! 

GRATTIS!! Vi andra gör dig sällskap i bf-tråden om några veckor hoppas jag.
  • Riolina
    Familjedröm1 skrev 2015-03-31 21:46:59 följande:

Någon som har BIM ungefär samtidigt som mig (6/4) som har känt något särskilt?

Jag har bim den 6/4 :) Jag känner ingenting.

Förra månaden var jag övertygad om att jag var gravid för att jag kände massor av klassiska graviditetssymtom. Testade negativt på bim -4 och bim-3. Mensen kom på bim :(

Nu går jag bara och väntar...Jag tänker testa på fredagsmorgon första gången denna månad.

Känner du något? När tänker du testa?

Hoppas vi plussar båda två!
  • Riolina
    Familjedröm1 skrev 2015-03-31 22:11:57 följande:

Jag hade också tänkt försöka hålla mig veckan ut till fredag. Men det känns som en hel evighet kvar :O Jag har fått ömma bröst men utöver det inget. Fick ömma bröst redan några dagar efter ÄL och har varit såhär konstant sedan dess. De har blivit knöliga, "fylligare" ömmar och bröstvårtan svider. 

Vad har du tänkt använda för test? Själv har jag RFSU testa tidigt, och även några billiga stickor från graviditetskollen. 

Ja håller tummarna för att vi båda får fina plus i veckan!

Jag beställde 5st grav-test från "bäst på test" förra månaden. De ska vara extra känsliga står det på hemsidan. Det är inte något av de kända märkena.

Vet du när du hade äl? Jag har inte använt äl-test utan bara räknat 14 dagar efter sista mens. För mig kan äl ha varit både tidigare och senare. Vi garderade oss och hade sex nästan varje dag i 1 1/2 vecka!
  • Riolina
    MissBelle skrev 2015-03-31 22:28:51 följande:

Jag har också BIM den 6/4! :)

Har från ca 5 dagar efter ÄL haft jätte känsliga bröstvårtor och även vid sidan av brösten. För några dagar sen blev mina blodådror väldigt tydliga över hela brösten upp till nyckelbenen vilket aldrig händer innan mens för min del (inte ömma bröstvårtot heller innan mens).

Molvärk till och från men inte så jättemycket. Mitt humör är inte att leka med, jag växlar med att vara skitsur över ingenting till att börja gråta till Desperate Houswifes typ

Fryser mycket men kroppen är varm.

Vi har försökt i 15 månader nu och jag hoppas innerligt att det är något annat än PMS eller skengraviditet denna gång.

Det känns som en evighet tills jag kan testa...

Jag håller tummarna för oss alla tjejer!

Kul att vi är flera! Spännande att du känner en skillnad. Jag tycker det låter som att det där ags för er att få ett plus nu!!! Lycka till!
Svar på tråden BIM april 2015