• Anonym (Nnn)

~ följas åt mot ett plus under 2015!!

Primrose Lilac skrev 2015-04-11 10:30:47 följande:

Provade med ett Clearbluetest imorse den visade ett stort plus innan en minut ens gått, kontrollstrecket hann knappt hinna bli blått!

Men grattis!!!! Underbart att det kan gå, bara lite längre väntetid!

Jag och min sambo har försökt i över 2 år. Aldrig varit gravid. Men jag slutar aldrig hoppas!

Ivf till hösten om det inte tar sig innan.

Bim-11 idag, känner inget precis som vanligt!
  • Anonym (Nnn)
    Primrose Lilac skrev 2015-04-12 17:13:31 följande:

Tack, jag tror verkligen att progesteronkrämen (progesterall) har varit en stor hjälp! Den ökar ju progesteronnivåerna som behövs för att få ägget att fästa och sitta kvar! :) hoppas på att allt går väl nu bara hela vägen!

Måste kännas underbart att plussa efter så lång tid! Är den krämen ngt man får utskrivet av läkare?

Jag har testat alla husmorstips som finns, inget funkar.

Vi har gått igenom utredning och allt är perfekt. Min killes spermier är av absolut toppkvalitet och mina ägg blir stora och fina, ibland kommer det även två. Regelbunden mens sen urminnes... Men aldrig att det blir barn. Jag hade hellre velat att det var ngt "fel" så det gick att göra åt saken.

Ibland blir jag heldeppig och tänker att pga av att allt är bra med värden osv så kommer det aldrig att funka. Men ibland tänker jag att chanserna är väldig goda för att det ska gå ngn gång iaf.

Var det fler som genomgått utredning här?
  • Anonym (Nnn)
    Primrose Lilac skrev 2015-04-13 18:58:59 följande:

Progesterall har jag köpt via www.femalebalanceshop.com och frågor och svar om krämen finns att läsa om man blir medlem på www.hormoni.se :) funderade också på alla hushållstips men gjorde slag i saken och provade krämen först och det känns inte direkt som om det vore en slump att jag blev gravid nu, första månaden med krämen, efter 11 månaders försök! :)

Ja det är ju värt att testa iaf... Jag tror inte att spermierna och ägget träffas innan det är försent.. Så en ivf borde råda bot på det men jag vill helst att det ska ske den naturliga vägen, är tufft med ivf!
Svar på tråden ~ följas åt mot ett plus under 2015!!