• oanonym

Ni som är kritiska till Islam.

Oopsi skrev 2017-08-21 16:48:22 följande:

Jag fick ett ex av Koranen i svensk översättning av en kompis mamma som jobbar inom juridik i familjerättsfrågor bl a... Jag kan säga att jag är extremt rädd för islam sen jag läst ut den. Jag är uppvuxen med en regelbundna besök i kyrkan och har läst Bibeln sen jag lärde mig läsa. Det går inte jämföra Bibeln och koranen. Bibeln är en religion och ett tidsdokument över olika händelser... Kristna betydelsen för Gud är ju kärlek för er som inte vet. Han älskar alla.

Koranen är bara en ideologi. Den var fylld med vedervärdiga regler och mörker.... Allt man hört om stod där... Från hur kvinnor och barn ska tuktas (ja, slå) och veta sin plats, till hur jihad ska utföras... Att man får ljuga och förvränga för att luta till sig fördelar av de som inte är muslimer. Att man får ha massor av sexslavar... Nä, en mycket tråkig bok som jag ändå är glad att jag läst. Ser med nya ögon nu på allt som händer i världen och kriget mot oss kristna, judar och alla modernt levande muslimer...

Du verkar färgad? Bibeln är ungefär lika hemsk som koranen om man bara ser till texten.

Dock så gillar ju kristna att påpeka att "GT gäller inte", men hänvisar ändå dit då det passar.
  • oanonym
    Oopsi skrev 2017-08-21 18:13:08 följande:

Jag är inte färgad av något. Jag har bara varit vetgirig i mitt liv och velat söka sanningen. Det är många stycken som beskriver krigen bland olika stammar i antikens mellanöstern men den Gud som beskrivs i Bibeln talar om för människan att de är livets ljus, att vi människor ska behandla våra medmänniskor med respekt och hjälpa alla utsatta och svaga. Det är genom Bibeln vi idag ser hjälporganisationer som Röda korset, Unicef, Läkare utan gränser mm.. Det började med att Missionskyrkan sände ut svenskar på 30-talet och framåt till katastrofområden med förnödenheter som betalats av pengar de samlat in. Fler kyrkor har tagit efter.

En annan sak är att i Bibeln hyllas kvinnan och kvinnokroppen och den erotiska sexualiteten mellan ett kärlekspar på ett väldigt vackert och poetiskt sätt. I Koranen står det upp-pointat vilka olika typer av straff du ska ge kvinnan om hon är av motsatt mening till mannen eller om han uppfattar henne som att hon sätter sig emot. Hon ska täcka öron, hals, hår, händer och armar för att inte vara en lockelse för pojkar och män. Har hon sin mens ska mannen inte dela säng eller sovrum med henne. Men visst, fortsätt du i din hjärntvättade värld....

Ja, gillar man cherrypicking så kan bibeln säga detta som du påstår.....

Även bibeln är full av straff och en orättvis, blodtörstig Gud. Som dessutom verkar gilla slaveri. Inte ens Jesus verkade få ändra på det.

Apropå kvinnosyn och mens:

"När en kvin­na får barn och föder en poj­ke, är hon oren i sju da­gar, li­ka länge som när hon har men­stru­a­tion. Den åtton­de da­gen skall poj­kens förhud skäras bort. Se­dan skall hon vänta i 33 da­gar un­der sin blödnings- och re­nings­tid. Hon får in­te röra vid något he­ligt el­ler kom­ma in i hel­ge­do­men förrän re­nings­ti­den är slut. Om hon föder en flic­ka, är hon oren i två vec­kor, som när hon har men­stru­a­tion. Se­dan skall hon vänta i 66 da­gar un­der sin blödnings- och re­nings­tid. När hen­nes re­nings­tid för en son el­ler dot­ter är slut, skall hon kom­ma med ett års­gam­malt lamm som brännof­fer och en du­va el­ler tur­tur­du­va som syn­dof­fer till prästen vid up­pen­ba­rel­setältets ingång. Prästen skall off­ra dem till Her­ren och bringa förso­ning åt hen­ne, så att hon blir ren ef­ter sitt blod­flöde. Det­ta gäller för en kvin­na som har fött barn, en poj­ke el­ler en flic­ka. Om hon in­te har råd att off­ra ett lamm, skall hon ta två tur­tur­du­vor el­ler två and­ra du­vor, en till brännof­fer och en till syn­dof­fer, och prästen skall bringa förso­ning åt hen­ne, så att hon blir ren."

Undrar vem som är hjärntvättad?
  • oanonym
    Oopsi skrev 2017-08-21 18:22:51 följande:

Om Bibelns Gud uppmanade kristna att hugga huvudet av människor som är gay eller blivit våldtagna... Eller om de kristnas Gud uppmanade att skapa krig mot de "otrogna" i Bibelns namn så hade vi väl läst om sån terror?

Varför det? Allt beror på hur bokstavstroende man är, samt hur mycket cherrypicking och efterrationalisering man ägnar sig åt. Du tror väl inte kristna gillar homosexuella människor?

Enligt många kristna är dom sjuk, ska botas, hamnar i helvetet och allt däremellan.
  • oanonym
    Oopsi skrev 2017-08-21 19:22:35 följande:

Det finns ju homosexuella präster i Sverige ????

Kristendomen är ljus!

Islam är mörker!

Sverige är "kristendom light" om du tittar dig omkring i världen. Och nu jämförde vi bibeln och koranen, inte utövarna. Det finns 33.000 olika kristna inriktningar. Vissa väldigt lika varandra och vissa kan man inte ens tro att det är samma religion.
  • oanonym
    Oopsi skrev 2017-08-21 19:43:18 följande:

Det var ingen fakta jag inte redan visste ????

Ingen aning. Jag känner inte dig.

Du verkade inte veta hur mycket skit set stod i bibeln, eller så gör du som de flesta kristna och struntar i det.
  • oanonym
    Oopsi skrev 2017-08-22 08:37:56 följande:

Nej du känner inte mig och vet inte att jag gick i söndagsskolan från fyra års ålder och senare ungdomsverksamheten i missionskyrkan så jag är väldigt bekant med både GT och NT. Gamla testamentet är skrifter på de krig som utfördes och hur människor handskades med kriminella. Som stenblock runt halsen och såna uråldriga metoder.

Däremot talar inte Gud om att kristendom en dag ska segra. Inga påbud om att förinta städer och otrogna tills enbart kristendom segrat.

Koranen är ett enda långt regelverk hur man ska göra för att endast islam tillslut ska segra och hur man ska leva för att vara en riktig muslim.. Allt från vilken mat som är rätt till hur man tuktas en kvinna. Köp och läs den är mina sista ord till dig...

Jag håller med dig om koranen, men inte om bibeln.

Att du gick söndagsskola vid fyra års ålder, samt andra ungdomsverksamheter, stärker min tes om att du är färgad.
Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.