• Gert

Ni som är kritiska till Islam.

Rättrogna turkiska muslimer behöver inte längre oroa sig för att torka sig med papper efter att de uträttat sina behov. Nu har nämligen landets högsta religiösa organ slagit fast att användande av toalettpapper är acceptabelt enligt islam.

www.hurriyetdailynews.com/turkeys-top-religious-body-allows-use-of-toilet-paper-.aspx&nID=80686&NewsCatID=393

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Rikard skrev 2015-04-12 11:13:03 följande:
    Personligen finner jag muslimers önskan att vaska sig i rumpan och inte bara gnida runt med papper ganska sympatisk.
    Jag har svårt att se hygien som ett hot.
    Det är även bättre för miljön att inte använda dasspapper. Men det är inte det som jag reagerar emot. Det konstiga är att att en del muslimer måste ha tillåtelse från en ledare att kunna torka sig i arslet med toapapper.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Idag lyssnade jag på den forne ABBA-medlemmen Björn Ulvaeus. Han är kritisk till islam, vilket förvånande mig. Det är sällan kända personer vågar kritisera islam helt öppet.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6140944

• Gert
    Rikard skrev 2015-04-14 18:57:11 följande:
    Länken funkar inte för mig. 
    Kan du skriva vilket program det handlade om?

Björn Ulveus har för övrigt uttryckt sig kritiskt om islam (och religion i allmänhet) tidigare, så det är ingen stor nyhet.
    P4 Extra:s hemsida. Länken fungerar om man går in här: gamla.familjeliv.se/Forum-26-434/m74966929.html
  • Gert
    let IT be skrev 2015-04-15 19:58:43 följande:
    Jag förstår faktiskt inte varför det är så viktigt för dig att påpeka det? Hur berör det här dig? Många länder har dödsstraff för en rad olika saker. Men eftersom du är en hatisk islamofob så vill du peka ut muslimerna eller hur? Varför skriver du inte en avhandling som den du gjort i den här tråden om usa eller afrika eller kommuniststaterna och deras dödsstraff avrättningar och tortyr? Skriv om Guantanamo för där händer tortyren varje dag och kom sen och jämför med hur många som har blivit avrättade pga att de lämnat islam.

Sluta sprid en massa skit om islam från rasistsajterna här och gå tillbaka till flashback istället för att sitta och tracka muslimska tjejer på familjeliv.
    Bevis på att man inte får kritisera islam, för då är man islamofob! Hoho. Jag antar att satirtecknarna som föll offer för islamistiskt terrordåd också var islamofober, eller?
  • Gert

En förre detta muslim som har konverterat till kristendomen vågar inte vara hemma på grund av att han får utstå våld och hot från sina muslimska släktingar.

www.helahalsingland.se/allmant/halsingland/ga-tillbaka-till-islam-eller-forsvinn-for-alltid

Det påminner om Mona Walter som också konverterade till kristendomen och har sedan dess fått leva med dödshot över sig.

www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/hotades-efter-att-ha-konverterat

Varför händer detta bara muslimer som konverterar till en annan religion? Jag har aldrig hört talas om att en kristen som konverterar till islam blir dödshotad av kristna.

Det är något sjukt med denna religion.

• Gert

Sveriges Unga Muslimer, SFM, kan bli av med bidrag för att de har bjudit in IS-sympatisörer.

www.svt.se/ug/annu-en-forening-bjod-in-is-forelasare

Fortsätt blunda för den ökande radikala islamiseringen i Sverige.

• Gert

Idag är det 100 år sedan turkiska muslimer utförde folkmordet på 100.000 kristna armenier. Den fredliga religionen var det ja!

• Gert
    Rikard skrev 2015-04-24 20:30:28 följande:
    Du har helt fel, om man får tro en nästan enig forskarkår. Det var mellan 800 000 och 1 000 000 miljoner som mördades i folkmordet på armenierna, alltså kanske tio gånger mer än du påstår. 
    Kolla dina fakta!
    Så kanske det är, men 100 tusen är vad media har rapporterat om. Det kommer iofs inte som en överraskning att media försöker förminska folkmordet när det handlar om muslimer som utförde det.
  • Gert

Det finns i alla fall några sossar som förstår den växande islamismen i samhället. Synd bara att hon petades från partiet efter att ha påtalat den växande islamismen inom Sverige och Socialdemokraterna.

www.varnamonyheter.se/artikel/130287/carina-hagg-startar-tankesmedja

Svar på tråden Ni som är kritiska till Islam.