Inlägg från: Anonym (Singeldilemma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Singeldilemma)

Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?

Anonym (enkelt) skrev 2015-03-11 22:25:20 följande:
    Bådas? 

Bara en tanke, eftersom man nu ofta är två om sex

Men det är kanske inte så vissa kvinnor tänker.
    Jamen det är ju precis det jag efterlyser. Att man inte utnyttjar situationen. Och det om något är väl att ta hänsyn till bådas premisser?

Vi tolkar inlägget olika då jag förespråkar att man rimligtvis skall kunna ha sex utanför äktenskapet utan att för den skull bli utnyttjad eller lurad. Egna premisser kan då t ex vara att man väljer att inte ligga med någon efter ett glas vin och 2 timmars bekantskap utan att man föredrar att lära känna personen något bättre först.  

Ha villkorat sex helt och hållet på sina egna premisser, men inte vilja acceptera riskerna som är förknippade med det.
  • Anonym (Singeldilemma)
    Anonym (enkelt) skrev 2015-03-11 23:41:48 följande:
    Det är fullt möjligt att ge förklaringar och ha en sansad diskussion om alla de sakerna du nämner där.

Men de ville du ju inte ha och då får du det här istället.

Men titta noga noga på skärmen nu och spänn blicken så ska du få ett stycke faktum som är mycket värt om du kan ta det till dig.

Man kan inte stoppa en man från att vilja ha sex med konstiga tricks som att dra ut på de sexlösa dejterna, lika lite som man kan tvinga eller lura en man att bli kär i en som kvinna.

Om du hamnar i ett förhållande som du beskriver ovan, där efter en period av nomrla dejting så ser alla nästkommande dejter likadana ut, nämligen i det att de börjar och slutar väldigt nära eller gärna i någons sovrum, och du inte vill det, så har du som kvinna misslyckats med det som är din roll.

Som kvinna behöver du ha attraktionskraft nog att hålla i mannen du dejtar och få honom genuint kär i dig, det är då han vill ha en relation. 

Bästa rådet är helt enkelt att jobba på din attraktionskraft som flickvän, och framförallt kanske, välja män som matchar din egen attraktionskraft. 
    Du verkar lite upprörd. Är det något särskilt du stör dig på? I såfall är det ju bara att gå vidare till en annan tråd.
    Det är ingen som vill "stoppa någon från att vilja ha sex, tvinga eller lura någon att bli kär". Det har du hittat på alldeles själv och tyder på svag läsförståelse
    .
    Spännande inställning att vända vissa mäns utnyttjande av kvinnor till att kvinnan har misslyckats med det som är "hennes roll", nämligen att attrahera mannen...
    Välkommen till 2015! Vi är glada att meddela att det finns gott om män som inte delar din syn på kvinnor!!  

• Anonym (Singeldilemma)
    Anonym (enkelt) skrev 2015-03-11 23:49:52 följande:
    Det här var din fråga i TS.

"Hur avslöjar ni vilka killar som enbart är ute efter att få ligga en eller ev några gånger och som fejkar ett genuint intresse för att uppnå detta, till skillnad från de som har seriösa avsikter och är ute efter ett förhållande?"

På den frågan är mitt förslag isande logiskt och effektivt.

En fördel är att du då inte behöver ägna månader och år i nästan-förhållanden och icke-dejting för att sen vakna upp vid 38 och finna att du letar resor till stork-kliniken i Danmark för insemination av donator C1782, som du inte vet nånting om alls.
    Av begreppet "avslöja" framgår det att det är något man vill göra INNAN man haft sex. Att det framgår EFTER sex är ju inget avslöjande utan möjligtvis ett konstaterande av fakta. Ditt förslag är därmed "isande" ologiskt.

Dessutom framgår av tråden att jag inte är intresserad av och slösar bort min tid på ONS. Även av denna anledningen är tipset irrelevant.
  • Anonym (Singeldilemma)
    John D skrev 2015-03-12 14:56:48 följande:

Jag kanske är korkad, men jag förstår fortfarande inte riktigt problematiken, så istället för att försöka få folk som inte ens lyssnar på vad jag säger att förstå hur jag menar, så slopar jag hela diskussionen och försöker sammanfatta min åsikt i ett konkret råd till TS:

Ha sex om det känns rätt!
    Jag kan inte formulera det på ett enklare sätt, så jag hoppas att det räcker.
    Vill du ha sex och killen vill ha sex, så ha sex. Om det sen visar sig att ni kanske vill olika saker fem år längre fram i livet, so what? Ni ville båda ha sex, och ni fick det ni ville ha. Det blev inget mer, vilket kan vara synd, men det är ingens fel utan så livet funkar. Det finns inga garantier eller löften, det enda man kan göra är att ta ansvar för sig själv och vara sann mot sig själv. Andras liv kan man inte styra och ansvara för, det måste dom få göra själva.

Och jag måste även komma med ett lite mer generellt råd till samtliga tjejer i den här tråden...
    Varför i HELVETE ligger ni med killar som tjatar, gnäller, blir sura eller försöker ge er dåligt samvete för att ni inte har sex? Har ni ingen självrespekt alls?
    Be snorungarna flyga och fara och leta upp riktiga män istället, varför i helvete tolererar ni och till och med belönar sådant barnsligt jävla skitstövelbeteende?

Det är klart att man inte vet vad som händer om 5 år. Men de flesta vet nog från början om de är ute efter ett förhållande eller om de trivs bra som singel men vill ha någon att träffa då och då för sex. Och det kan man vara ärlig med tycker jag.

Och för egen del skulle jag aldrig ligga med någon som tjatar eller blir sur. Jag skulle dumpa direkt.  

• Anonym (Singeldilemma)
    John D skrev 2015-03-12 15:00:10 följande:
    Du missar verkligen hela diskussionen här, jag önskar att du kunde se det.
    Det är ingen som förespråkar att hon måste ha sex med en gång. Har aldrig varit frågan, diskussionen har aldrig handlat om det, förutom din monolog som du kört rätt länge i tråden nu.

Vi pratar om huruvida man ska avstå från sex enbart för att "testa" en kille. Det är det många som motsäger sig.
    Om sen TS väljer att ha sex på första eller trehundratjugofjärde dejten av andra anledningar, det är en helt annan diskussion.
    Nja, du missförstår faktiskt lite också. Tråden handlar egentigen inte om att man skall avstå från sex för att "testa" en kille.
    Däremot KAN det vara ett tecken att killen inte är särskilt seriös om han föreslår sex väldigt snabbt och att det kan vara en varningssignal om man nu själv är ute efter mer än tillfälligt sex. På samma sätt som att jag uppfattar att om en person enbart smsar mig istället för att ringa så KAN det vara ett enkelt sätt att utan större ansträngning "hålla någon varm". Det är ju enkelt att skicka iväg ngt flörtigt sms med en smiley än att ringa och engagera sig i ett samtal.
    Osv osv.
  • Anonym (Singeldilemma)
    Anonym (enkelt) skrev 2015-03-12 17:00:34 följande:
    Faktum kvarstår.

Om män inte vill ha ett förhållande med dig efter sex, så är det ditt eget fel.

Precis på samma sätt som det är mäns eget fel om de inte får ligga med kvinnor. 

De enda vi kan ändra på är oss själva. Man kan inte tvinga nån att bli attraherad eller kär i en.

Jobba på din attraktionskraft som flickvän så ska det nog gå bra.
    Jag förstår överhuvudtaget inte hur du kan få tråden eller diskussionen till att handla om att man ska tvinga någon att blir attraherad eller kär?
    Vad har du fått det ifrån? Det enda som har efterfrågats är att man kan vara ärlig med sina avsikter.

Jag har inga som helst tvivel på min attraktionskraft som flickvän, den behöver du inte oroa dig för. Men det är irrelevant för tråden. Det finns trots detta gott om oseriösa män där ute och deras beteende har inget som helst att göra med kvinnans attraktionskraft. Sluta skyll - vissa - mäns sviniga beteende på kvinnors bristande attraktionskraft.
  • Anonym (Singeldilemma)
    Anonym (enkelt) skrev 2015-03-12 17:18:41 följande:
    Du behöver ett lexikon, ordet "avslöja" betyder att man tar reda på vad som finns bakom skynket. Att konstatera fakta är ett isande logiskt sätt att göra det.

Du lär ju slösa bort mer tid genom att sitta på din häck och inte göra något, så att dejta, testa, snacka, umgås och ha sex är knappast sånt du ska dra dig för om du vill ha en relation med en man.

Effektiviteten i att starta anonyma trådar på forum för att diskutera hur man undviker att ha sex är tveksam. Just precis nu är det säkert en ung snärtig kvinna utan dina hangups som lägger beslag på de hetaste männen medans du är upptagen med att slippa ha sex
    Japp och i de här fallen föredrar jag att ta reda på vad som finns bakom skynket på ett så tidigt stadium som möjligt. Jag listade 3 tips och efterlyste fler. Ser inte problemet med det?
    Vem har startat en tråd om att undvika att ha sex? Inte jag. Och inte i den här tråden. Det har du som sagt hittat på helt själv. Och verkar väldigt upprörd över eftersom du själv lagt ner en hel del tid i tråden. Hur man mäter effektiviteten i en tråd kan vi ju diskutera men den har ju uppenbarligen genererat en del diskussion. 

• Anonym (Singeldilemma)
    Anonym (enkelt) skrev 2015-03-12 17:31:03 följande:
    Du lär ju knappast vara ärlig med dina avsikter heller, när du kör dina tester och försöker "avslöja" killens avsikter. Speciellt lär ju inte en tjej vara ärlig med att hon låter just den här killen "jobba lite extra hårt" mor vad hon brukar när hon ligger med män som inte är intresserade av henne alls. Det skulle ju inte vara speciellt motiverande för killen direkt.

Sen är det ju så att män ofta inte vet om de vill ha ett förhållande. De flesta män säger ju inte nej till ett förhållande med en absolut drömkvinna om de skulle träffa henne, så det beror ju rätt mycket på tjejen. Därav rådet till dig att jobba på den biten.
    Jag kör inga "tester". Däremot tolkar jag signaler och folks beteenden.

• Anonym (Singeldilemma)
    Anonym (enkelt) skrev 2015-03-12 17:49:20 följande:
    De allra flesta män hamnar i förhållanden, få lever hela sina liv som singlar.

De flesta män dejtar kvinnor och om de träffar på sin drömkvinna så är de väldigt öppna för ett förhållande. Det är så "avsikterna" ser ut. Med den utgånspunkten blir det vettigt som kvinna att jobba på sin attraktion.

När det häller hela sista stycket så jo. Precis som en del män gnäller och skyller på kvinnor när de inte får ligga, och är helt övertygande om att det här är just alla kvinnors fel. Precis exakt på samma sätt är det oftast med kvinnor som gnäller över att män aldrig vill ha förhållanden utan bara är oseriösa manliga svin. Det är i princip alltid så att kvinnan gör något fel när hon blir pumpad och dumpad om och om igen. Och då behöver man jobba på det, och inte skylla på alla män.
    Det enda "felet" kvinnan gör isåfall är ju att hon missbedömer folk och låter sig bli utnyttjad gång på gång. Som sagt det handlar om att undvika denna typen av män.
  • Anonym (Singeldilemma)
    Anonym (enkelt) skrev 2015-03-12 18:00:33 följande:
    Nja, du listar fyra tips, varav det första är att undvika sex

Det andra handlar om hur mannen kommunicerar när det gäller ringa versus texta. Men många textar med alla nuförtiden. Så män textar ofta med sina vänner och kolleger också, eftersom det helt enkelt är ett mindre påträngande sätt att kommunicera enkla saker som att sätta upp ett möte. Så det betyder ofta ingenting.

Och det snabbaste sättet att få reda på vad som är bakom skynket är fortfarande att lyfta på det, dvs ligga med mannen. Att texta en månad och bli sur över att mannen inte ringer låter inte snabbt alls.

Jag menade effektiviteten i att hitta en man för dig, den är nog begränsad just nu verkar det som. Ut och ligg istället.
    Ok jag skrev fel, fyra tips var det visst, om det är viktigt för dig...

Fortfarande ett extremt dåligt tips att ligga med mannen för att få reda på om han är seriös. Det är ju uppenbarligen du som tycker att man skall använda sex - fast omvänt - för att "testa" någon - inte jag!! Jag tycker man ska ligga med någon för att man är sugen på sex med den personen, inte av någon annan anledning.

Inte behöver du oroa dig för mig heller. 
    Jag får ligga när jag vill och letar i lugn och ro efter någon jag vill mer med och den personen lär jag känna och gör  vad jag vill med i min takt.
Svar på tråden Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?