• John D

Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?

Hoppar in som kille här för att ge en liten annorlunda syn på saken.

Personligen är jag väldigt frigjord. Jag älskar sex och har i princip inga hämningar.
    Om jag söker någon för ett seriöst förhållande, så ser jag givetvis gärna att den personen har liknande värderingar. Jag skulle aldrig kunna dela mitt liv med någon som inte har en liknande syn på sex, det är en alltför stor del av mig.
    En tjej som undviker sex i början för att kolla om jag är seriös, blir automatiskt ointressant för mig.
    En person som kan stänga av sexdriften och använda sex som ett test är inte någon jag någonsin skulle bli intresserad av.
    En tjej som visar sig frigjord och gillar sex däremot, skulle definitivt höja mitt intresse.

Jag kan förstå dilemmat med att sålla bort dom som *bara* är ute efter sex, men ville bara påpeka att strategin med att inte ha sex för att testa killar säkerligen sållar bort en hel del riktigt bra killar också. Inte någon lätt balansgång direkt.

• John D
    Thyla skrev 2015-03-08 10:39:02 följande:
    tycker det är lite konstigt ibland, om du inte vill ligga är det fel på dig som tjej och om du vill ligga är det fel på dig för då ligger du med flera. Damm if you do and damm if you don´t.
    Men är inte det där ett rätt bra sätt att sortera ut killar på?
    En kille som vill ha sex, men som har problem med att du haft sex med andra innan ni träffades, har ju bevisligen inte alla paddlar i vattnet och är med största sannolikhet ingenting att ha. :)
  • John D

Är det bara jag som reagerar på att fraser såsom "utnyttjad", "slampa" och "bara för sex" verkar vara ständigt återkommande här?

Jag vet förstås inte hur alla andras sexliv ser ut, men dom gånger jag har sex med en kvinna så är det för att vi båda vill ha det. Ingen av oss blir "utnyttjad" på något vis!
    Läser man vissa inlägg här så får man intrycket av att många kvinnor inte har sex för sin egen skull, utan enbart släpper till för mannens skull. Är det verkligen så jävla illa ställt i samhället att kvinnor inte har sex för att dom själva vill?

• John D
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-09 23:13:13 följande:
    Jag har sex för att jag vill det. Dvs jag har inte blivit övertalad mot min vilja eller våldtagen (tack och lov). Med det sagt finns dock ingen motsägelse till att man kan känna sig utnyttjad. Har jag sex med en man som lagt ned tid på att få mig att tro att han har ett intresse av mig som person och av att ha ett förhållande med mig enbart i syfte att få mig i säng så kan jag lik förbannat känna  att jag blivit utnyttjad om han dumpar mig mer eller mindre direkt efteråt.  
    Vet inte om det är skillnad på man och kvinna här eller om det bara är jag, men jag förstår faktiskt inte resonemanget alls.

Om jag har sex med någon så är det för att jag vill ha sex. Det är inte för att personen "lagt ned tid" på mig eller varit trevlig eller försökt få mig i säng. Det är för att jag vill ha sex med just den personen just då.
    Jag har svårt att tänka mig hur jag skulle kunna känna mig utnyttjad, jag utnyttjar ju personen jag har sex med precis lika mycket som hon utnyttjar mig, det vill säga inte alls.

Men å andra sidan så skulle jag aldrig någonsin "lägga ner tid på" någon eller utge mig för att vara intresserad av ett förhållande eller liknande för att få sex.
    Vill en tjej inte ha sex med mig så slipper hon. Har hon en kravlista på vad som måste göras och vilka krav som måste uppfyllas innan hon går med på sex med mig så är det rätt uppenbart att hon inte har sex för att hon vill, och då tappar jag intresset omedelbart.

Ska jag vara helt ärlig så finner jag hela diskussionen smått motbjudande. Jag kan förstå dilemmat med killar som enbart är ute efter sex och ljuger och bedrar för att få det, men att ställa vissa krav som måste uppfyllas innan man går med på sex känns för mig helt absurt. Det känns ärligt talat som någon form av byteshandel eller prostitution och inte alls som den ömsesidiga njutning sex ska vara!
  • John D
    Thyla skrev 2015-03-11 11:08:24 följande:
    Det är det som blir resultatet indirekt. Det blir synd om killen och tjejen gör ett misstag som väljer att inte ha sex på första dejten. Med det sagt vill ju en del i tråden att tjejen ska ha sex med killen på första dejten. Det är det iaf som blir tyngdpunkten i tråden.

I den här tråden förklarar en hel del varför de inte vill ligga på första dejten. På andra sidan finns det några som beskriver det på ett sätt; att det blir tjejens fel att hon inte har sex på första dejten. Och går miste om en bra kille. Jaha? Så vadådå menar ni att hon "måste" ligga med killen för att inte gå miste om en kanske bra kille? Det är det som sägs indirekt.

Någon skriver om; "måste man kyssa en del grodor", nån annan "blanda inte in massa moral" eller någon annan skrev "Eller så ser de helt enkelt på sex som någon form av byteshandel, "Jag ger dig tillgång till min fitta så ger du mig en ring på fingret, ok?"

Vad fan??

Igen; ni menar alltså att tjejer måste ligga med killarna på första dejten??
    Vet inte om ni märker det själva men det är vad dessa säger indirekt. Och indirekt blir det att tjejen har sex "för att inte gå miste om en bra kille" än att hon faktiskt "vill".

Det synsättet är egoistiskt och det synsättet brukar komma från snubbar som enbart vill ha sex. Sen vad personen har för förklaring till att inte vilja ha sex; det skiter dem i. Istället blir det tjejens fel att hon inte sex med dem. Igen damm if you do and damm if you don´t
    Ingen har sagt att en tjej måste ha sex på första dejten. Ingen har ens sagt att en tjej måste ha sex överhuvudtaget.

Däremot så kan man ha åsikter om *anledningen* att inte ha sex på första dejten. När man avstår från sex för att "testa" en kille så är det för mig inte ok.
    Sex har man för att båda vill. Sex avstår man från för att man inte vill.
    Börja man använda sex som ett maktmedel så är det i mina ögon en form av maktmissbruk, och allt mitt eventuella intresse för den personen försvinner omedelbart. Jag skulle aldrig ens överväga en andra dejt med en person om jag misstänker att hon skulle kunna använda sex för att kontrollera eller styra mig. Om hon inte *vill* ha sex är en helt annan sak och helt upp till henne, men om hon medvetet avstår från sex enbart för att testa mig, så är det en karaktärsegenskap som direkt får mig att avstå från vidare relation med den personen.

Om man redan på första dejten visar sådana tendenser, så lär det ju inte bli bättre om man mot förmodan hamnar i ett förhållande, och att leva i ett förhållande med en tjej som använder sex som ett maktmedel är absolut ingenting för mig.
  • John D
    Anonym (T) skrev 2015-03-11 11:44:28 följande:
    Men om det inte är en princip eller "maktmissbruk", utan att hon vill lära känna dig mer, då går det också bort, menar du?
    Nej absolut inte, var har jag påstått något sådant?
    Om en tjej inte vill ha sex med en kille hon inte känner så väl, så är det hennes val och det respekterar jag fullt ut. Där handlar det fortfarande om att hon inte vill. Fri vilja, det har jag tjatat om sen mitt första inlägg, eller hur?

Om en tjej däremot sitter på en dejt och tänker "det här verkar vara en bra kille, jävlar vad jag tänder på honom" men sen tänker "undrar om han är seriös, jag vägrar ha sex ett tag så får vi se om han fortfarande är intresserad", då kommer hon rätt fort att märka att jag inte längre är intresserad.

Vad gäller sex så är jag enormt frigjord och jag älskar verkligen sex. Sex är enligt mig meningen med livet och ska vara något alla inblandade verkligen njuter och mår bra av. Det får *aldrig* användas som någon form av maktmedel och ingen ska någonsin behöva ha sex om dom inte vill eller av andra anledningar än njutning.
    Ska jag inleda ett förhållande med någon så måste hon ha ungefär samma ståndpunkt vad gäller sex, annars kommer det aldrig att fungera. En tjej som avstår från sex för att testa en kille har helt enkelt inte samma inställning till sex som jag har, och därför blir hon genast totalt ointressant oavsett hur perfekt hon är i övrigt.

• John D
    Thyla skrev 2015-03-11 12:06:07 följande:
    Man märker rätt tidigt på dejten om det här är en person man vill lära känna mer och ha sex med....eller inte. Sen finns det också dem som kan "Låtsas" spela den där bra drömkillen för att få en jack i sängkammarn till. De vill man helst slippa som tjej.
    Det är lite det här som jag har så svårt att förstå.

Låt säga att jag träffar en tjej. Jag vill ha sex med henne, och hon vill ha sex med mig. För mig är det allt som krävs för att vi ska kunna ha sex. Thats it! Motiv, anledningar, framtida planer, vilja att skaffa barn, det är för mig totalt irrelevant. Båda vill ha sex, och det är allt jag behöver veta.
    Skulle jag varje gång jag hade sex med någon börjar ifrågasätta deras motiv och fundera på varför dom gör det och om dom gör det för att få någonting mer, då skulle jag antagligen bli galen och tvingas gå i celibat.
    Sex är för mig här och nu, skulle jag börja blanda in framtiden varenda gång jag ligger med någon så skulle jag troligtvis aldrig kunna ha sex, eftersom man omöjligt kan veta säkert vad som kommer att hända.
  • John D
    Thyla skrev 2015-03-11 13:40:47 följande:
    Det kanske inte är irrelevant för henne?

Varför lägga tid på någon som bara vill knulla om det inte är det man söker och man kan träffa någon som både vill umgås med en och ligga?

Alltså gillar man varandra så vill man ses, man vill snacka, man vill umgås, man vill knulla; men det är ju framförallt personen man diggar; inte sexet.

Är det bara sex sex,sex,sex,sex,sex allting ska handa om? Ja då är det tack och hej för min del; och då är ju inte heller sex, -sex heller för del delen.
    Förstår inte riktigt vad det är du försöker säga.

Du säger att gillar man varandra så vill man ses, snacka, umgås, knulla. Precis vad jag menar. Varför då ta bort knulla?
  • John D

Jag kanske är korkad, men jag förstår fortfarande inte riktigt problematiken, så istället för att försöka få folk som inte ens lyssnar på vad jag säger att förstå hur jag menar, så slopar jag hela diskussionen och försöker sammanfatta min åsikt i ett konkret råd till TS:

Ha sex om det känns rätt!
    Jag kan inte formulera det på ett enklare sätt, så jag hoppas att det räcker.
    Vill du ha sex och killen vill ha sex, så ha sex. Om det sen visar sig att ni kanske vill olika saker fem år längre fram i livet, so what? Ni ville båda ha sex, och ni fick det ni ville ha. Det blev inget mer, vilket kan vara synd, men det är ingens fel utan så livet funkar. Det finns inga garantier eller löften, det enda man kan göra är att ta ansvar för sig själv och vara sann mot sig själv. Andras liv kan man inte styra och ansvara för, det måste dom få göra själva.

Och jag måste även komma med ett lite mer generellt råd till samtliga tjejer i den här tråden...
    Varför i HELVETE ligger ni med killar som tjatar, gnäller, blir sura eller försöker ge er dåligt samvete för att ni inte har sex? Har ni ingen självrespekt alls?
    Be snorungarna flyga och fara och leta upp riktiga män istället, varför i helvete tolererar ni och till och med belönar sådant barnsligt jävla skitstövelbeteende?

• John D
    Thyla skrev 2015-03-12 08:10:20 följande:
    Exakt! :) Och det är egentligen något så väldigt rimligt att det inte är sant. Men de (snubbar) (knappast konstigt att det ska komma från killar); som förespråkar att du ska ha sex med en gång; blir ju i slutändan inte på dina premisser utan på hans. Så behåll dina värderingar och din självrespekt; det kan vara svårare att hitta tillbaka till dessa än en ny snubbe
    Du missar verkligen hela diskussionen här, jag önskar att du kunde se det.
    Det är ingen som förespråkar att hon måste ha sex med en gång. Har aldrig varit frågan, diskussionen har aldrig handlat om det, förutom din monolog som du kört rätt länge i tråden nu.

Vi pratar om huruvida man ska avstå från sex enbart för att "testa" en kille. Det är det många som motsäger sig.
    Om sen TS väljer att ha sex på första eller trehundratjugofjärde dejten av andra anledningar, det är en helt annan diskussion.
  • John D
    Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-12 17:10:13 följande:
    På samma sätt som att jag uppfattar att om en person enbart smsar mig istället för att ringa så KAN det vara ett enkelt sätt att utan större ansträngning "hålla någon varm". Det är ju enkelt att skicka iväg ngt flörtigt sms med en smiley än att ringa och engagera sig i ett samtal.
    Osv osv.
    I sådana fall är jag chanslös för jag hatar att prata i telefon och skickar mycket hellre sms. Det har dock ingenting att göra med huruvida jag är ute efter enbart sex eller inte, utan beror helt och hållet på det faktum att jag inte gillar att prata i telefon.
    Som tur är verkar få tjejer såga en pga det, så jag har aldrig sett det som något problem direkt. ;)
  • John D
    Thyla skrev 2015-03-12 19:01:09 följande:
    Samt att tjejer ska ha sex med en gång; för att få killen; skriv en tråd om det med; blir säkert jättekul när tjejerna sedan skyller på att erat råd inte funkade.

Återigen, jag har aldrig sagt att tjejen ska ha sex på en gång för att få killen.
    Peka gärna på det ord du inte förstår i den meningen så ska jag försöka formulera om den.
Svar på tråden Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?