Thyla skrev 2015-03-11 11:08:24 följande:
Det är det som blir resultatet indirekt. Det blir synd om killen och tjejen gör ett misstag som väljer att inte ha sex på första dejten. Med det sagt vill ju en del i tråden att tjejen ska ha sex med killen på första dejten. Det är det iaf som blir tyngdpunkten i tråden.
I den här tråden förklarar en hel del varför de inte vill ligga på första dejten. På andra sidan finns det några som beskriver det på ett sätt; att det blir tjejens fel att hon inte har sex på första dejten. Och går miste om en bra kille. Jaha? Så vadådå menar ni att hon "måste" ligga med killen för att inte gå miste om en kanske bra kille? Det är det som sägs indirekt.
Någon skriver om; "måste man kyssa en del grodor", nån annan "blanda inte in massa moral" eller någon annan skrev "Eller så ser de helt enkelt på sex som någon form av byteshandel, "Jag ger dig tillgång till min fitta så ger du mig en ring på fingret, ok?"
Vad fan??
Igen; ni menar alltså att tjejer måste ligga med killarna på första dejten??
Vet inte om ni märker det själva men det är vad dessa säger indirekt. Och indirekt blir det att tjejen har sex "för att inte gå miste om en bra kille" än att hon faktiskt "vill".
Det synsättet är egoistiskt och det synsättet brukar komma från snubbar som enbart vill ha sex. Sen vad personen har för förklaring till att inte vilja ha sex; det skiter dem i. Istället blir det tjejens fel att hon inte sex med dem. Igen damm if you do and damm if you don´t
Ingen har sagt att en tjej måste ha sex på första dejten. Ingen har ens sagt att en tjej måste ha sex överhuvudtaget.
Däremot så kan man ha åsikter om *anledningen* att inte ha sex på första dejten. När man avstår från sex för att "testa" en kille så är det för mig inte ok.
Sex har man för att båda vill. Sex avstår man från för att man inte vill.
Börja man använda sex som ett maktmedel så är det i mina ögon en form av maktmissbruk, och allt mitt eventuella intresse för den personen försvinner omedelbart. Jag skulle aldrig ens överväga en andra dejt med en person om jag misstänker att hon skulle kunna använda sex för att kontrollera eller styra mig. Om hon inte *vill* ha sex är en helt annan sak och helt upp till henne, men om hon medvetet avstår från sex enbart för att testa mig, så är det en karaktärsegenskap som direkt får mig att avstå från vidare relation med den personen.
Om man redan på första dejten visar sådana tendenser, så lär det ju inte bli bättre om man mot förmodan hamnar i ett förhållande, och att leva i ett förhållande med en tjej som använder sex som ett maktmedel är absolut ingenting för mig.