Inlägg från: Anonym (Brokenhearted) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Brokenhearted)

Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?

Jag har ju varit med om detta men jag vet inte om det går att säga att det är antingen eller.

Eller?

Jag ser hela dejtinggrejen som att man prövar sig fram och då är ju en del av det att träffas och även att ha sex när man dejtat ett tag utan att det behöver betyda att man måste bli ihop för det. För mig känns det lite köpa grisen i säcken om man måste lova varandra trohet bara för att man har sex.

Det går ju aldrig att förstå eller veta vad andra människor har för drivkrafter eller tankar. Det enda man kan göra om man vill vara helt säker på att inte råka ut för situationen är ju att vänta en evighet på att få ligga och det skulle jag verkligen inte palla. Jag tar mina stötar istället, det är ju inget fel att ha lite kul medans man letar efter mr right. ;)

Fast ett tips kan ju vara att undvika dem som pratar sex på en gång, säger att de har stor sexlust tex, kanske redan i första kontakterna.

Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-07 01:25:00 följande:

Jo fast nu är jag ju ute efter att försöka identifiera dessa signaler INNAN sexet. Inte konstatera i efterhand att "Oj han hör inte av sig. Han var visst inte intresserad".  En kille som slutar höra av sig direkt efter att han har fått tjejen i säng efter att ha spelat intresserad under en kortare eller längre tid tycker jag är svinig helt enkelt.  Den kategorin vill jag gärna undvika.

• Anonym (Brokenhearted)
    Anonym (svårt o veta) skrev 2015-03-08 14:51:31 följande:

Det e skitsvårt att veta. Har träffat killar som lovat o svär att de inte bara vill ha sex. Så fort de har fått vad de velat så bye. En kille tittade mig i ögonen när jag frågade om det bara var för sex han träffade mig. Han lovade dyrt o heligt att så inte var fallet. Jomenvisst. Visst vi träffades några ggr men ledde aldrig till ett förhållande.Antingen har jag bara träffat riktigt bra skådespelare eller så e jag kass på o se när nån ljuger

Ja tänker iof också att alla inte vet riktigt vad de vill. Han kanske var ärlig just då och kände sen att det inte funkade?

Jag försöker vara öppensinnad när jag blir dumpad för jag vet att jag själv har varit den som dumpat.

Ofta när jag vet att det är en riktigt bra kille; ser bra ut, trevlig, liknande intressen och livsplan som jag, så brukar jag försöka ett tag och se om jag kan få känslor även fast det inte känns 100% från början och sen när man dejtat någon månad och provat ha sex några gånger och inget händer måste jag själv avsluta det. 

De gånger jag själv blivit dumpad av killar brukar jag tänka att det är så för dem.
  • Anonym (Brokenhearted)

Väldigt intressant input. Jag har hört andra män säga liknande och också känt hur dynamiken i relationen ofta skiftar efter man har haft sex.

Jag tror dock att bakgrunden till det ligger betydligt mer i samhällets värderingar än känslor. I det läget när man först har sex är jag sällan säker på mina känslor för killen men efteråt kan han uppträda som att jag dragit på mig en bröllopsklänning och börjat skriva inbjudningar. Jag tror att det som spökar är hans rädsla att "nu vill hon äga mig" och samtidigt kan det ju för tjejen spöka att man inte vill bli sedd som en slampa eller bli utnyttjad enbart för sex vilket uppenbart är en verklig risk. De två känslorna i kombination gör då att båda parterna agerar på ett sånt sätt att de bekräftar att den andres oro är befogad. Och då drar han, vilket ytterligare bekräftar och förstärker tjejens känsla av att killar bara är ute efter att utnyttja tjejer för sex.

Mitt bästa tips för dig om du inte vill vara någons man är att vara ärlig med det från början. Definiera vilken typ av förhållande du är ute efter. Är det kk, vänskap, ett öppet förhållande eller vad? Och så får du hitta någon som vill ha samma. Att inte säga något bäddar ju bara för missförstånd.

Ärligt talat så stör mäns relationsrädsla mig, jag är nämligen inte heller ute efter en typiskt tvåsam relation men det blir så svårt att orientera sig när många män utgår från att alla kvinnor vill gifta sig och bli sambo. Vad sägs om lite uppfriskande ärlighet?

Anonym (§7) skrev 2015-03-09 07:12:28 följande:

Jag är man men svarar ändå och berättar hur jag funkar. Jag har haft långa förhållanden men är nu singel. Jag dejtar kvinnor ibland, träffas och och t ex fikar några ggr, käkar middag hemma hos nån av oss vilket förr lr senare landar i att vi sover i samma säng och har sex. Ok, so far so good. Det jag märker är; att kvinnorna jag träffat de senaste gångerna är så desperata att fånga in mig och ha mig som man. Jag vill inte vara nån´s man! Jag vill vara mig själv. Jag väljer att träffa denna kvinna för att jag gillar det, gillar att umgås med henne men när lassot kommer vinande och hamnar runt halsen så får jag panik. Låt mig vara, jag vill inte gå in i en gammeldags tvåsamhet för det passar mig inte längre. Jag vill ha en relation med en kvinna jag gillar att umgås med men eftersom jag vill ha mycket egen tid så passar inte det alla kvinnor. Jag klarar inte att sitta och titta på TV i en kvinnas soffa och vara "hennes man". Jag är inte nåns man. Vi är två fria människor som väljer att umgås. Jag har inga som helst behov av att ha en djupare umgänge med flera kvinnor alltså där man sover hos varandra och har sex. Jag vill inte "knulla runt" Klar jag har förstås kvinnliga vänner där man pratar om intressanta "djupa" ämnen men inget mer.

Jag har alltså varit den där mannen som drar sig ur när kvinnan vill ha mer.

Jag har gjort kvinnor jävligt besvikna. Det sämsta jag gjort är faktiskt att ha sex med kvinnorna då detta faktiskt gör att det skapas en känslomässig bindning som jag faktiskt tror är mycket starkare hos kvinnan. Hon öppnar alla känsloportar och vill ha mig som man men jag vill inte ha den rollen. Jag känner då att det här är inte rätt kvinna. Hon var hur skön som helst när vi pratade och gjorde grejer men sen hände det något hos henne. Hon ville äga mig. Jag skulle bli hennes man....

• Anonym (Brokenhearted)

Bra skrivet. Håller med om allt egentligen. Råkade upprepa delar av det dessutom. :)

Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-09 08:12:40 följande:

Ok men då är vi framme vid kärnfrågan här. Jag lägger ingen värdering i vilken typ av relation du vill ha. Men. Eftersom du definitivt vet att du inte är intresserad av ett traditionellt förhållande med en kvinna utan snarare vill ha något mellan ett kk-förhållande till ett särboförhållande där ni träffas när det passar varandra, varför klargör du inte det från början så de kvinnor du träffar vet vad de har att ta ställning till? Det borde ju rimligtvis - åtminstone ur ett långsiktigt perspektiv - gynna dig själv också för att uppnå den typ av förhållande du vill ha.

Jag gissar att du inte berättar detta för då vet du att det i 9 fall av 10 innebär att kvinnan drar sig ur och då blir det ingen sex. Dvs kortsiktigt är det bättre att hålla tyst om din inställning.

(Den tionde kvinnan är antingen den som tror att hon är den som kommer omvända dig så att du vill ha en riktig relation eller så är hon ute efter samma sak som dig. )

Sen tror jag du har helt rätt i att för betydligt fler kvinnor än män skapas det en känslomässig bindning när man har sex. Personligen har jag inte sex med någon jag inte finner intressant som person. Har man dessutom bra sex - klart jag blir intresserad och vill ha mer! Eftersom jag har utgångspunkten att jag vill ha ett förhållande. Dock anser jag inte att man äger varandra i ett förhållande och jag är ytterst självständig och självgående ur alla perspektiv, ekonomiskt, socialt osv och skulle inte vilja ha det på ett annat sätt...

• Anonym (Brokenhearted)

Ja jag håller med. Det känns alltid bättre med ärlighet. Då kan man ju gå vidare direkt och det känns ändå schysst och respektfullt även om man kan bli ledsen. Att bara gå upp i rök är ju ett rätt taskigt sätt att bryta på. Jag kan ju tycka att jag är värd lite mer än så, men jag är rätt snabb på att lägga kraschade relationer bakom mig ändå.

Anonym (Singeldilemma) skrev 2015-03-08 22:11:39 följande:

Klokt!

Det är klart att det finns förhållanden som inleds som sedan rinner ut i sanden för att det inte var rätt men jag tänker också att hur man tar det kanske beror på hur det hela avslutas? Om en person är ärlig och säger att det inte känns rätt så kanske det svider om man själv är intresserad men det kan man ju ändå ta rätt bra. Betydligt värre med en person som kanske försvinner från jordens yta helt plötsligt utan förklaring. Då kan man ju känna sig lätt lurad och det är lite svårare att svälja... 

• Anonym (Brokenhearted)

Ja jag håller med. Det känns alltid bättre med ärlighet. Då kan man ju gå vidare direkt och det känns ändå schysst och respektfullt även om man kan bli ledsen. Att bara gå upp i rök är ju ett rätt taskigt sätt att bryta på. Jag kan ju tycka att jag är värd lite mer än så, men jag är rätt snabb på att lägga kraschade relationer bakom mig ändå.

Klokt!

Det är klart att det finns förhållanden som inleds som sedan rinner ut i sanden för att det inte var rätt men jag tänker också att hur man tar det kanske beror på hur det hela avslutas? Om en person är ärlig och säger att det inte känns rätt så kanske det svider om man själv är intresserad men det kan man ju ändå ta rätt bra. Betydligt värre med en person som kanske försvinner från jordens yta helt plötsligt utan förklaring. Då kan man ju känna sig lätt lurad och det är lite svårare att svälja... 

• Anonym (Brokenhearted)

Klokt!

Svar på tråden Tjejer, hur "avslöjar" ni att en kille enbart är ute efter sex?