Inlägg från: bekymrad |Visa alla inlägg
  • bekymrad

Sertralin

Hittade denna tråd idag....
    Jag har ätit citalopram och har fått byta till Sertralin idag. Läkaren menar att den är bättre för ångest och oro.
    Nu sitter jag här och oroar mig för att det ska bli en massa nya biverkningar eller att den inte ska hjälpa. Blev lite lugnare när jag läst era kommentarer och hoppas att det ska fungera bra för mig också....
    Vill inte bli lika trött igen.

• bekymrad

Tack....för att denna tråden startades. Känns så bra att läsa allas erfarenheter, man blir stärkt av dem.
    HAr fått medicinen för ångest och oro.
    Har bara tagit 3 tabletter och känner mig så orolig för allt som KANSKE kan hända. Är trött och seg, men inser att det är min oro som också bidrar till detta. Lite skakig och darrig, hoppas att detta släpper. Framförallt så funderar jag så mycket på hela situationen, skulle vilja kunna släppa tankarna.
    Någon mer  som känner igen sig?

• bekymrad

Är nyfiken... hur mår andra? Behöver lite peppning...vill höra positiva erfarenheter. Sitter nu med klump i halsen och känner mig orolig. HAr ätit sertralin i ca 2 veckor nu. 
    Hur ska man jobba med att få bort klumpen? Någon som har erfarenhet?

Hoppas på svar...

• bekymrad

Tussan..
    Hur har det gått med din höjning? JAg har också fått höja från 50 till 75...hoppas att det gått bra. Själv är jag väldigt orolig för detta, men hoppas på de bästa.
    Någon annan som vill ge positiva erfarenheter?

Svar på tråden Sertralin