Sertralin
Hej! Fler som nyligen börjat äta sertralin? Jag har ätit ca 2,5 vecka och har inte fått effekt än. Endast mer ångest:( vi kanske kan följas åt och peppa varandra.
Hej! Fler som nyligen börjat äta sertralin? Jag har ätit ca 2,5 vecka och har inte fått effekt än. Endast mer ångest:( vi kanske kan följas åt och peppa varandra.
Hej! Tack för svar. Jo jag fick veta att det tar ett par veckor och att 99% av alla känner sig bättre vecka 3. Och då jag är i slutet av vecka 3 så känner jag mig lite lurad:( men det är väl såklart individuellt. Har du egna erfarenheter av sertralin. När vände det för dig? Någon annan som nyligen börjat äta? kanske vi kan peppa varandra?
Jag åt 25 mg en vecka och nu 50 mg i snart 2 veckor. Var hos läkaren idag och hon tyckte vi skulle vänta med att höja.. Trodde jag skulle få ännu värre biverkningar då. Vad tror du?
Tack för svar. Så då började du få effekt efter 1 månad då? Minskad ångest? Jag mår av någon anledning bättre på kvällen än på morgonen. Morgonen är värst. Känner du igen det?
Ingen annan som nyligen börjar med sertralin? Mår så dåligt:(
Tack för Svar! Skönt att du mår bättre:) hade du inte mer ångest de första veckorna? Vad äter du för dos?
Jag åt setralin för ca 3 år sedan men minns inte när jag började må bättre.. Minns dock att det var betydligt bättre efter jag höjde dosen till 100mg.
Ska träffa läkaren på onsdag nästa vecka och antar att han höjer dosen då..
Tack! Jag hoppas oxå det vänder mkt snart! Vad skönt för dig att ångesten minskade så pass snabbt. Det är väl så att alla reagerar olika på medeciner, inte så konstigt egentligen. Kvällarna mår jag bäst just nu, det är kanske för att jag känner att jag klarat en hel dag till..jag tänker att har jag klarat 3 veckor här snart så borde det rimligtvis bara bli lättare. Eller vad tror du? Fick du ngn ny dipp när du trappade upp eller?
Skönt att höra att du inte fick lika mycket dipp när du trappade upp. Det är så jag minns det sist oxå. För natten har jag fått något som heter lergigan och det funkar bra. Kanske du kunde testa. Ja man kan tydligen äta 200 mg som mest så dt är dubbla dosen av vad du äter nu. Borde ju funka att höja om du behöver. Vad säger din läkare?
Hej gamla och nya! I helgen började det vända och jag har inte haft jättetufft de senaste dagarna. Nu tyckte min läkare att jag skulle höja dosen från 50 till 75. Det känns läskigt. Fler med erfarheter av att höja dosen?