Studerande 23 år och vill ha bebis
Hej! Jo jag och min sambo (mest min sambo) vill gärna ha barn. Jag har alltid tänkt att jag ska ha barn runt 25 för att jag vill vara lagom ung första gången jag får barn, min mamma var 23 som mig när hon blev gravid och det gick ju bra för mina föräldrar..de bor fortfarande ihop och har 4 barn nu senaste för tre år sedan.
Jag som person är alltid lite orolig och vill helst ha allt klappat och klart. Det mest ultimata enligt många är ju "studera, karriär och SEN barn". Men om jag ska utgå från det kommer jag var ca 28 år om allt går som det ska direkt, vilket inte heller är säkert. Jag är studerande och har ett extra jobb. Min sambo är fast anställd och har en inkomst på ca 20.000-25.000 beroende på hur mycket han jobbar. Jag har jobbat lite innan jag började plugga så min fp kommer vara ca 6000. Inte jätte mycket. Vi har utgifter varje månad på ca 10.000. Tror ni att vår ekonomi funkar? Förstår ju att vi inte kan leva jätte "glassigt", men vill inte heller vända på varenda krona. Min sambo är mer "vi har pengar, det fixar vi"
Min plan är isåfall att bli gravid, gå 8 månader i skolan sen pausa vara föräldrar ledig i 1 år och sedan börja plugga igen, kommer då ha min praktik antagligen. Vad har ni för erfarenheter? Funkar det bra att bli gravid nu när jag är 23,24 plugga och sedan fortsätta, eller är det idiotiskt och jag borde plugga färdigt?
Ursäkta för långt rörigt inlägg. Men vet inte vem jag ska ventilera detta med.