Inlägg från: Penida |Visa alla inlägg
  • Penida

Hur ORKAR man med vardagen?? Hjälp mig!

Vi har valt att inte jobba heltid vilket givetvis är skillnad och jag kanske inte kan relatera helt men jag skriver mina tankar ändå:)

Städa undan samtidigt som ni lagar mat, ta disken direkt efter middagen så att det inte blir till ett diskberg. En kan ta hand om disken och torka av, den andra kan bada barnen och allt som hör till.

Städa och plocka ner ni ser i farten, gör när ni ser istället för att låta det ligga. Det tar ofta mindre tid om man underhåller det något.

Dela upp er, en gör något skoj med barnen och den andra slår på musik (gör det mycket lättare) och städar.

Anlita städhjälp om det känns övermäktigt?

Involvera barnen i matlagning och städning. Förena nytta med nöje. 6-åringen tycker jag även kan ha egna "sysslor".

Beställ hem mat då och då.

Förbered det ni kan förbereda av maten. Tryckkokare? Skriv matlistor. Storhandla efter denna.

Fortsätt slappa på kvällarna, det behövs också. Försök att få till nån date hemma då och då och bekräfta varandra i vardagen.

Träna något och var ute så mycket som möjligt när det är dagsljus. Jag är själv något orkeslös under vinterperioden även om här finns mer tid, har mycket mer ork under vår och sommar. Det enda som hjälper är träning och dagsljus, nu är solen börjat titta fram känns det underbart.

Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Hur ORKAR man med vardagen?? Hjälp mig!