Studera
Jag läser nu på KOMVUX för att få behörighet till högskolan. Läser matte, engelska, Samhäll och svenska. Allt detta på 50% och är i skolan 5 dagar varje vecka. När jag kommer hem vid 15.30 har jag barn och allt som ska göras. Sen ska jag sitta med läxor efter 20.30, vareviga dag. Jag är helt slut! Jag trodde i min enfald att "lektionerna" bestod av att arbeta på på sina uppgifter för att nå målen, men lektionerna ältar och ältas om och om igen om samma saker och ger mig ingenting. Att sitta på dessa lektioner stressar mig, då jag kunnat använda den tiden till uppgifterna. Är det så överallt? Jag får t o m läsa på helgerna för att ligga precis ovanför ytan och då har jag inte svårt för någon av ämnena. När jag gick usk-utbildningen så kunde jag jobba 2 dagar i veckan, nu finns ingen tid alls till detta. Hur är det på högskolan? Många säger att de kan jobba heltid och studera heltid samtidigt, hur är det möjligt? Nu när jag har 50%, så ger jag snart upp och går tillbaka till mitt arbete igen.