• KattenH81

Solskenshistorier IVF och oförklarlig barnlöshet!

Hej och lycka till!

Vi var oförklarligt barnlösa och efter 2 års försök och fem pergotime- behandlingar så genomgick vi i april -13 vår första ivf! Fick ut 8-9 ägg, ett sattes in och sex frystes ner. 17 dar senare testade vi- det var positivt! Har nu ett dotter på snart 14 månader!

Hoppas allt går vägen för er!!!

• KattenH81

Jag gjorde min ivf på Ackis i Uppsala- tycker de är så bra och trevliga där! Vår dotter finns nog med på tavlan med tack-korten! :)

Har kompisar som gjort några försök - något som slagit mig är att det kan bli så olika resultat gång från annan! Nån fick ut 20 ägg en gång men inget befruktades, en annan fick de ut "bara" tre men alla befruktades o var toppkvalitet! Verkar som äggen helt enkelt kan var mer eller mindre mogna och det kan ju säkert ha med vilken medicinering man fått eller hur kroppen svarat just denna månad! Hoppas på det bästa nästa försök!!

• KattenH81

Jag träffade Greta (1gg- när ivfprgrm bestämdes), Stavros (1gg, koll av äggtillväxt), Johannes (2ggr, under pergotimebehandlingar) och Ulf (2ggr - äp och återförsel).

Men alla var bra! Jo de gick bra på andra försöket för mina kompisar!

En annan, kusin till man, lyckades på frysförsök 1 efter första ivf:en. Nu väntas syskon efter ytterligare ett frysförsök (fr ivf1- misslyckat) samt två hela ivf:er där första ledde till 23 ägg som det inte blev nått med alls och sen till sist en ivf med "vanligt" antal befruktade ägg och en bäbis som resultat! Så två barn på tre fullständiga ivf:er med efterföljande frysförsök!

Svar på tråden Solskenshistorier IVF och oförklarlig barnlöshet!