Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Varför är vänsterpartister så välklädda?

Har bara sett ett fåtal med "alternativ" klädsel, övriga är väldigt välklädda, likt moderater. Är detta verkligen en symbol för ett "arbetarparti"?

• Svar på tråden Varför är vänsterpartister så välklädda?
  • Anonym (M)
    Anonym (vänsterpartist) skrev 2015-03-02 13:51:10 följande:

Jag tycker Dinamarcas klädsel är en skam för hela vänsterpartiet.

Hon är knappast representativ. Kom ihåg att de hade en tävling i riksdagen på 90-talet om vilka som var mest välklädda. Vinnarna var - väldigt överraskande - Vänsterpartiet.
  • Anonym (M)
    anidue skrev 2015-03-02 13:47:51 följande:

varför är det så viktigt hur de klär sig? det är väl viktigare vilken politik de står för. sitter man på kontoret kanske skippar man arbetskläderna som annars används inom byggbranschen t.ex. ;)

Fin klädsel är bra i riksdagen - demokratins hjärta. Litet anständighet haft ingen dött av. Det borde Dinamarca lära sig.
  • Anonym (M)
    Anonym (vänsterpartist) skrev 2015-03-02 14:02:15 följande:

Nej, verkligen inte-och tur är väl det. Hon tar fokus från sakfrågorna, vilket blir heltokigt.

Hon tror - precis som många vänsterpartister - bara på halvdemokrati. Tragiskt nog. Därför respekterade hon inte Björn Söder som talman, exempelvis.
  • Anonym (M)
    Nerfherder skrev 2015-03-02 14:03:47 följande:

Och hur trodde du att de skulle klä sig då? Om man är riksdagsledamot måste man alltid vara välklädd, det har tom SD:are insett.

Jag talar om alla vänsterpartister jag känner till. Inte bara de som sitter i riksdagen. Oftast är det kostym och fluga som gäller, tycks det.

Själv är jag miljöpartist.
  • Anonym (M)
    Nerfherder skrev 2015-03-02 15:25:05 följande:

Dra den om rödluvan och vargen samtidigt...

Ha ha!
  • Anonym (M)
    Anonym (ni är bara för mycket) skrev 2015-03-02 15:32:43 följande:

hahaha ha ha nu börjar propagandaförsöken gå överstyr

det räcker inte att dom anser sig ha rätt att bestämma vad andra ska tycka nu ska dom alltså bestämma vad andra bär för kläder

Hört talas om riksdagen. Lägg till ordet klädsel. Lägg därtill ordet praxis. Vad får du ut av det?
  • Anonym (M)
    Anonym (-) skrev 2015-03-02 15:49:55 följande:

Ts det här är bara för löjligt.. du verkar mer än lovligt fördomsfull när det gäller människor och deras val av klädsel

Nu har ju inte jag lagt in någon egen värdering i hur människor klär sig. Vänlig håll dig till ämnet och kommentera därefter. Gör om - gör rätt, kort sagt.
  • Anonym (M)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-02 16:16:22 följande:

Klädintresse har inget med politisk tillhörighet att göra.

Nej, det har jag inte sagt. Jag diskuterar klädsel här - inte politiska åsikter.
  • Anonym (M)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-02 16:31:00 följande:

Du frågar ju varför vänsterpartister inte är alternativt klädda och svaret är att de du sett troligtvis är klädintresserade dessutom om de är riksdagspolitiker har de råd att köpa de kläder de vill ha.

Jag undrar varför de är välklädda - inte varför de inte är "alternativt" klädda.
  • Anonym (M)
    Anonym (alternativ) skrev 2015-03-02 17:02:57 följande:

Jag skulle tro att det är just p.g.a. av den alternativa stilen som vänsterpartister anses välklädda. Grå kostym, vit/ljusblå skjorta och intetsägande slips ger inte så höga poäng. Men vågar man välja färger man tycker om och klär i och tar av sig kavaj och slips om det känns obekvämt, ja då ser man genast lite bättre ut än gemene betonghäck. Alternativ stil måste ju inte innebära palestinasjal.

Du har nog mycket rätt i det. Den dominerande trenden som jag noterat är ju grå kavaj med vit eller röd skjorta under, tillsammans med fluga och manchesterbyxor - sittandes på vänsterpartister.
Svar på tråden Varför är vänsterpartister så välklädda?