• Anonym (namn)

Namn på katten - välj ett av dessa

Jag vet inte vad för namn jag ska ge min katt. Jag tänker mig följande namn och jag vill gärna att ni röstar på ett av dessa:

- Kattinella
    - Mjaoa
    - Kahbe
    - Amina Koyim
    - Köfte
    - Sharmota

• Svar på tråden Namn på katten - välj ett av dessa
  • Anonym (namn)
    Anonym (namn) skrev 2015-03-01 20:55:49 följande:

Det är visst fina namn och de är korta och koncisa. Och de är visst vanliga. Jag har hört folk lägga dessa namn.

förutom Kattinella för det kom jag själv på.
  • Dixie

Det är visst fina namn och de är korta och koncisa. Och de är visst vanliga. Jag har hört folk lägga dessa namn.

du kan ju omöjligt påstå att dina förslag är vanliga - och nu bad du om råd om dessa namn, vi verkar alla vara ganska överens om att vi inte tycker det är fina namn - så det blir ju ganska löjligt att du skriver det ÄR fina och vanliga - du kanske tycker de är fina ..........
  • LauraPalmer

Ja men eller hur! :-/ För min del får du döpa katten till Balsam Olsson om du så vill. Men inte fan låter det bra.
  • Anonym (-)

Sharmota och Kahbe betyder ju typ "hora".

• Anonym (namn)
    Anonym (-) skrev 2015-03-01 21:09:37 följande:

?
  • Anonym (-)
    Anonym (namn) skrev 2015-03-01 21:11:12 följande:
    ?
    Ja, det betyder det på arabiska.
  • Anonym (namn)
    Anonym (-) skrev 2015-03-01 21:09:37 följande:

Ja det kanske de gör, på arabiska! Men jag bryr mig inte om det, utan jag tycker att namnen blir fina när man uttalar dem lite svenskt. Det är samma sak med "Amina Koyim" som betyder "jag knullar alla som har fitta i din familj" på turkiska. Betydelsen kanske är hemsk, men själva ordet i sig är fint och när man gör det lite svenskt så låter det fint.

Jag har hört flera personer ha dessa namn på sina katter. Sen om inte ni har hört så är det ju inte mitt fel...
  • Anonym (-)

"Kahbe eller sharmoota kommer från arabiska och betyder prostituerad/hora, dock används sharmoota mer som en svordom.

Tillexempel.
    Ey brosh ser du bruden där eller?
    - Aa mannen hon är värsta kahbe!
    Eller.
    Du är en jävla sharmoota!
    "

www.slangopedia.se/ordlista/

• LauraPalmer
    Anonym (namn) skrev 2015-03-01 21:13:56 följande:
    Ja det kanske de gör, på arabiska! Men jag bryr mig inte om det, utan jag tycker att namnen blir fina när man uttalar dem lite svenskt. Det är samma sak med "Amina Koyim" som betyder "jag knullar alla som har fitta i din familj" på turkiska. Betydelsen kanske är hemsk, men själva ordet i sig är fint och när man gör det lite svenskt så låter det fint.

Jag har hört flera personer ha dessa namn på sina katter. Sen om inte ni har hört så är det ju inte mitt fel...
    Då måste jag fråga, vart bor du? Rosengård?
  • Angel D

Dåså, mitt slutgiltiga råd: Skriv namnen på små lappar. Knyckla ihop, lägg i en skål. Skaka om och dra en. Varför be om våra åsikter när du inte vill ha dom?

Svar på tråden Namn på katten - välj ett av dessa