Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Kvinnor och högutbildade bakom SD:s ökning,

Aljaliv skrev 2015-03-01 11:27:34 följande:

Vad säger ni i andra partier, är ni avundsjuka?

Finns ingen anledning att syssla med utbildningssnobberi - men ser man på SD:s stödgrupper enligt Ipsos undersökning är partiet underrepresenterat bland kvinnor, bland storstadsbor och bland relativt högutbildade.

I stället för 13,6 procents stöd så är det sju procent av de högskoleutbildade som stöder SD, åtta procent av TCO-medlemmarna och fem procent av Saco-medlemmarna.

Och det ligger i sakens natur att SD:s budskap innebär att partiet alltid kommer att vara kraftigt överrepresenterat bland lågutbildade män på landsbygden
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Aljaliv skrev 2015-03-01 20:14:15 följande:
    Du menar att lågutbildade män på landsbygden är mindre värda? Kanske till och med ej önskvärda??
    Nej, det har jag inte påståttSkrattande
  • FDFMGA
    Aljaliv skrev 2015-03-01 20:42:09 följande:
    Du är bara bitter att SD växer så det knakar?
    Nej, snarare tvärtom.

Jag tycker att en förvånansvärt stor andel av SD-folket argumenterar på din nivå. Jag vill väl inte påstå att det får mig att jubla - men nog kan jag småle lite åt att "du är bara bitter" är ett ständigt återkommande argument från SD-aktivisterGlad
  • FDFMGA
    Aljaliv skrev 2015-03-01 21:04:18 följande:
    Ja när man läser allt hat som du skriver så verkar det som att du är bitter.
    Fast nu utgår du ju från att du är läskunnig och då tokar det ju till sig bumsSkrattande
  • FDFMGA
    Aljaliv skrev 2015-03-01 21:15:39 följande:
    Och ännu mer hat, sluta hat, ett tips;)
    Hm, är det med den argumentationstekniken SD-klanen tänker sig att förmedla ett politiskt budskap som vinner gehör hos andra än de redan troende.

Nja, SD är och förblir ett parti främst för känslomässigt labila personer som har för vana att utstöta läten i stället för att argumentera för sin sak som vuxna personer.

Då blir mycket "du är bara bitter" eller "du hatar" eller "svensken är hjärntvättad" eller något liknadeGlad

Ja herregud - SD-retorik är verkligen det närmaste man kan komma samling på dyngstacken.

Det där med hat är bara önsketänkande. Ett sätt att ge dyngstacken större betydelse än den har - jag skulle gissa att det är få som hatar sverigedemokrater, snarare att reaktionen pendlar mellan milt överseende och djupt förakt. Men inte hatar man stackarna på stacken.

Hursomhelst har ju de anständiga partierna snöpt SD - och under tiden fram till att decemberöverenskommelsen löper ut så tror jag att samlingen på dyngstacken hinner splittras och skränet därifrån kommer bara att handla om vem som ska få vara högsta hönset på stackenSolig
  • FDFMGA
    Aljaliv skrev 2015-03-01 22:03:51 följande:
    Jaha så du är en expert på Sverigedemokraterns och de som röstar på SD. Tror du någon går på ditt trollande?:)
    Trollande?

Du är visst ordentligt i gasen i kvällSolig
Svar på tråden Kvinnor och högutbildade bakom SD:s ökning,