Inlägg från: myskmalva |Visa alla inlägg
  • myskmalva

Vilken FÄRG har den här KLÄNNINGEN!?

Om jag börjar med att bara se nederkanten av bilden och sedan scrollar upp så är klänningen oftast blå och svart. Ser jag överdelen först, eller hela bilden bilden på en gång, är den oftast vit och guldfärgad. Märkligt det där...

• myskmalva
    Pescetarian skrev 2015-02-28 09:44:48 följande:
    Vart är den svart och vart är den blå? Min fyraåring tyckte den såg ljusblå ut (där jag tycker den är vit), samt grön (där jag tycker den är guld).

Det "vita" är blått och det "guldfärgade" är svart. Det som händer, tror jag, är att ens hjärna tycker att det ser ut som att klänningen är dåligt belyst och kompenserar för det. Vitt och guld i skugga ser ju ut ungefär sådär!
  • myskmalva
    Pescetarian skrev 2015-02-28 09:56:39 följande:
    Googlat på detta, efter ett svar i tråden, och klänningen tycks finnas i flera olika färger.

Ja, den finns i vitt, rött och rosa - alla med svart spets. www.romanoriginals.co.uk/invt/70931 Men klänningen på bilden lär vara av den blå modellen.
  • myskmalva
    Anonym (Bild!) skrev 2015-02-28 09:50:51 följande:
    Det är inte ens samma modell ser jag nu, vid ärmarna. Snarlik modell.

Det är väl en bolero, inte ärmar?
  • myskmalva
    Anonym (Bild!) skrev 2015-02-28 18:12:33 följande:
    Du borde vara mer källkritisk, min vän. Klänningen finns i flertalet olika färger. Den som är på bild i expressen är den vita, den som är i DN är den blå.

Nej, båda klänningarna är blå. Men igår var de vita!
Svar på tråden Vilken FÄRG har den här KLÄNNINGEN!?