• dMaAiR

Hjälp med barnvagn!

Jag och min sambo väntar vårt första barn och har precis börjat kolla på olika barnvagnar, men vi är inte så insatta i olika märken och modeller så tänkte kolla runt på lite olika. Kanske finns det någon här som kan hjälpa oss? :)

Krav/önskemål:

- ska fungera både i stadsmiljö och grusväg/terräng
    - stora svängbara hjul fram
    - lätt och smidig

Har ni några tips eller erfarenheter av passande vagnar? :)

• Svar på tråden Hjälp med barnvagn!
  • Pomme

Vi hade liknande önskemål för vår vagn och det blev en Kronan City. Har dock inte kunnat testa den på riktigt än då lillen fortfarande ligger i magen.

• Masquerade

Tittar oxå på lämpliga barnvagnar och har likadana krav som TS. Hittills har jag fastnat för Emmaljunga SuperViking. Nån som har erfarenheter av den? Åsikter för och emot?!

• dMaAiR

Jag är också inne på Kronan city, någon som har erfarenhet av den vagnen? :)

• septemberbarn08

Emmaljunga Super Nitro!!

Stabil, lättstyrd, ombonad, lyxig, bra andrahandsvärde.. Kan fortsätta i en evighet;)

Meeen då är jag ju Emmaljunga-frälst också! Testat några andra märken men nu inför barn nr tre var valet enkelt och en Super Nitro blev det! :)

• dMaAiR
    septemberbarn08 skrev 2015-03-03 21:28:08 följande:

Emmaljunga Super Nitro!!

Stabil, lättstyrd, ombonad, lyxig, bra andrahandsvärde.. Kan fortsätta i en evighet;)

Meeen då är jag ju Emmaljunga-frälst också! Testat några andra märken men nu inför barn nr tre var valet enkelt och en Super Nitro blev det! :)

Tack för tipset! Ska kolla upp den :)
Svar på tråden Hjälp med barnvagn!