Inlägg från: Förtryckt |Visa alla inlägg
  • Förtryckt

Hur faen får ni till att klänningen är svart och blå??

MallaL skrev 2015-02-27 16:56:46 följande:

Ser ut som ljusblått och brons, förstår inte riktigt hur man kan få det till svart.

Jo, på bilden ser den ljusblå och smutsbrun ut, det håller jag med om, men det är pga skarpt dagsljus/dålig bild. I verkligheten är den kornblå och svart. Kan tycka att den varit snyggare i en ljusare kontrastfärg än just svart faktisk.

Läste på amerikansk tidningssajt att den mänskliga hjärnan spelar oss ett spratt. 30% ser den som vit + guld och hela 60% ser den som blå + svart.
    ---
  • Förtryckt
    Flisan79 skrev 2015-02-27 22:08:49 följande:

Jag undrar det samma. Jag kan inte för mitt liv förstå hur man får en relativt ljus brun/grå/guld spetts till svart. Att man uppfattar klänningen som blå känns inte lika konstigt eftersom att skuggan och troligen himlens spegling i vitt blir just denna blå/violetta.

Klänningen må vara blå och svart men den ser inte så ut på bilden.

I de bilder de ökar kontrasten åt olika håll måste ju även de som ser blå/svart se skillnad??? Eller???

Och jag bara FATTAR INTE HUR man kan få DEN klart blå nyansen till VIT? Och vad som ser ut som snusbrun - till guld?? Nope, inte ens om jag försöker.
    ---
Svar på tråden Hur faen får ni till att klänningen är svart och blå??