• IMHO

Skriver du lista för barnets rutiner??

fluu skrev 2015-03-02 19:23:21 följande:

Egentligen inte, eftersom att skaffa barn/välja medförälder egentligen inte nödvändigtvis innebär att denne ska ha hand om barnet.

Om du vill uppfattas som en mogen vuxen är det smartaste du kan göra nu att

1) medge att du uttryckte dig kränkande i ditt citat som Pescetarian flera gånger återgett ordagrant. "Efterbliven" är för de flesta ett nedsättande ord.

2) be om ursäkt att du kränkt henne

3) sluta försöka krångla dig ur situationen med ovidkommande argument

För mig, och säkert andra medlemmar, framstår du bara som löjlig och omogen just nu. Om du vill ändra på det rekommenderar dig att följa mina tips. Jag vill inte vara arrogant eller lägga mig i. Tycker bara att du driver en onödig konflikt och som utomstående tycker jag att det är du som gått för långt.
  • IMHO

"Efterbliven" var inte ditt ordval. "Lite efter" skrev du men det är fullt förståeligt att det upplevs kränkande.

• IMHO
    fluu skrev 2015-03-02 19:55:55 följande:

Jag har aldrig sagt att jag uttryckte mig på snällaste sätt, men kränkande njeee... Jag kan leva med att du tycker att jag är omogen, min dag står inte och faller på vad familjelivare tycker om mig.

Och vill du inte lägga dig i och stötta ovan skribent som inte vill ha diskussion, är det då bäst att inte skapa mer diskussionsunderlag?

Det viktigaste för mig var att Pescetarian inte skulle känna att hon stod ensam mot en person som de flesta förmodligen anser borde bett om ursäkt för länge sedan. Uppnådde jag det var det värt att lägga sig i.

Fortsätt du strunta i konstruktiv feedback från andra, familjelivare eller inte. Det är ett klockrent sätt att slippa utvecklas som människa. Du kanske trivs bättre med att omge dig med konflikter och DEN saken ska jag inte lägga mig i.
  • IMHO
    fluu skrev 2015-03-02 20:17:15 följande:

Hon står inte ensam...

Och nu gör du det också,ge inte igen med samma mynt om du vill göra en poäng kring mitt bemötande/min attityd. Och vill du inte att jag förutsätter saker så gör det inte själv ;)

"Samma mynt"? Tycker det är väldigt stor skillnad i attityd på våra inlägg, och att säga ifrån när en person kränker en annan är jag bara stolt över. Familjelivare är också människor med känslor.

Om du känner dig kränkt av något jag skrivit så beklagar jag det. Förlåt i så fall. Försökte verkligen uttrycka mig konstruktivt och hoppades att du skulle ta till dig andemeningen i stället för att bara fortsätta försvara ditt beteende.

Nu tänker jag inte skriva fler inlägg i denna tråd, eftersom detta är extremt off topic.

Gällande trådens ämne så sällar jag mig till skaran som inte tycker att listor är något fel om de personer som ska använda dem är överens om det. Barnets individuella behov i centrum är huvudsaken, men många metoder kan vara rätt.
  • IMHO
    Pescetarian skrev 2015-03-02 20:47:56 följande:

Tack för stödet! Det värmer verkligen! :) <3

Svar på tråden Skriver du lista för barnets rutiner??