Pescetarian skrev 2015-03-01 21:37:47 följande:
Den mannen kommer att klara av detta om han får förhållningstider samt tips på näringsrik mat.
Han brister i sådant som andra ser som basala saker, medan han är en stjärna på att bygga kojor, lära barnet köra traktor, cykla, meka, osv, osv, osv.
Mitt barn kan namnet på i princip samtliga verktyg som finns i världen. Barnet vet även hur man bygger en frigolitskärare - genom att koppla ihop ett batteri, poler samt en ståltråd, för att få värme i tråden för att kunna skära igenom frigolit.
Barnet vet vad alla delar på motorcykeln heter, samt det mesta som finns under huven på äldre bilmodeller. Barnet vet hur man tankar en bil, byter olja och fyller på spolarvätska.
Detta är det knappast jag som lärt barnet.
Vad jag vill ha sagt är att denna man är en superförälder och förebild, men hans prioriteringar är ju inte alltid dom bästa. Men med hjälp av en lista, med förhållningstider och en del recept, så kommer han att lyckas även där.
Nu vill jag inte diskutera detta mer.
Men ett tips till dig, "fluu", är att undvika ett negativt ifrågasättande när du bemöter folk.
Jag hade inte varit bekväm med att lämna mitt barn till någon som inte kan tänka själv.. Oavsett hur många bra egenskaper personen besitter i övrigt.Inte rocket science att ta hand om ett barn, inte ens en bebis. Åtminstone inte om det bara gäller några dagar.
Tar man allt ifrågasättande som negativt så...