• Arthur2010

Hjälp..blödning!

IVF är nytt för oss. Hade första testdagen i måndags, rd 14 alltså 14 dagar från ET. Testet visade svaaaaagt plus. Ringde kliniken som sa att jag var gravid och det bokades in ett UL. Jag skulle dock testa igen som imorgon fredag (rd 18) då det kan varit lite tidigt i måndags.

Imorse, torsdag, fick jag en liten tunn blödning på pappret och sen lite i trosskyddet. Vad betyder detta? Är det kört eller varför händer detta? Någon som har erfarenheter kring detta?
  • Svar på tråden Hjälp..blödning!
  • JK8808

Vi har inte testdag förrän 11/3 så vi var tvigna o vänta tills dess och sedan ska vi försöka igen så fort vi kan. Vi har 4 ägg i frysen vi täkte använda.

Vet du hur det funkar med FET? Sätter man bara in under normal ÄL?

Jag håller med dig, väntan är hemsk. Nu vill man ju bara köra på igen!

• JK8808

Nej vi har inga barn sen tidigare. Men har försökt få barn nu i över 2 år. Längtan är enorm, o allt man ser på stan nu för tiden är stora magar och barnvagnar :/ Har ni barn sedan innan?

• Arthur2010

Jag har inte hundra koll men jag fick info att efter nästa mens börja ta ÄL stickor dag 11. Kanske bokas det in ett ul för att se hur väggen ser ut. När Stickan visar en ökning så återför man dag 3 lr 6 beroende på hur gammal blastocyst du har. Ingen återföring på helgen vilket kan ställa till det för en.

Vi har en son som fyller 5 år i sommar. Han kom till på ett naturligt sätt och därför kämpade vi i tre år innan vi sökte hjälp. Jag är glad att jag har honom men längtar galet mycket efter ett syskon till honom.

• JK8808

Ok tack! Hemskt om man skulle behöva återförening på helg :(

Vore kul o få höra hur allt går för dig fram över! :)

• FrunIHuset
    Arthur2010 skrev 2015-03-06 07:58:40 följande:

Jag har inte hundra koll men jag fick info att efter nästa mens börja ta ÄL stickor dag 11. Kanske bokas det in ett ul för att se hur väggen ser ut. När Stickan visar en ökning så återför man dag 3 lr 6 beroende på hur gammal blastocyst du har. Ingen återföring på helgen vilket kan ställa till det för en.

Vi har en son som fyller 5 år i sommar. Han kom till på ett naturligt sätt och därför kämpade vi i tre år innan vi sökte hjälp. Jag är glad att jag har honom men längtar galet mycket efter ett syskon till honom.

Min läkare sa till mig att börja testa på 11 när vi skulle göra vårat FET 2013. Jag lyssnade på henne men på dag 8 eller 9 var jag så nyfiken så ville ta ett ÄL.test. Det var iaf 8 februari, Som visade Glad gubbe!!! Alltså testade jag positivt tidigare än vad läkaren trott!
    Bara att ringa kliniken och berätta och FET skedde 14 februari :) 
    Idag blir sonen 16 månader och har just nu sin förmiddagsvila :)

Så testa gärna några dagar innan än vad läkaren sagt, så kan inte ägglossningen missas.
    Vi ska göra ett syskonförsök i maj hade vi tänkt. Redan supernervös!
  • JK8808

Vad kul att höra!! Jag är så nervös när det gäller och göra FET, känns som risken e större att bli gravid vid IVF pga sprutor o hormoner. Har jag fel? Hur många ggr fick ni försöka innan + ? :)

Vad kul med syskonförsök :) blir det ny stimulering nu eller har ni ägg kvar i frysen?

• FrunIHuset
    JK8808 skrev 2015-03-09 09:24:19 följande:

Vad kul att höra!! Jag är så nervös när det gäller och göra FET, känns som risken e större att bli gravid vid IVF pga sprutor o hormoner. Har jag fel? Hur många ggr fick ni försöka innan + ? :)

Vad kul med syskonförsök :) blir det ny stimulering nu eller har ni ägg kvar i frysen?

Vi gjorde två försök :) Har 4 embryon kvar i frysen så hoppas på att det lyckas på första försöket nu :)

Jag tror, personligen, att det är lättare att lyckad FET än när man precis tagit alla sprutorna. Tror kroppen är helt ur form av alla hormoner.
  • JK8808

Men då lyckades du med en FET förra gången med? :)

Va skönt o höra att du säger så, har mer tänkt att det är mindre chans. Så nu ska jag printa in dina bra ord i huvudet istället :)

När ska ni köra igång isf? :)

• JK8808

Testade idag på min testdag! Och får ett plus!? Jag är helt ställd! Jag dom har blödit så extremt mycket!

Kan detta vara gamla hormoner eller nått som sitter i sen innan jag börja blöda?

Vågar ju inte ha hopp än.

• Arthur2010

Läkaren sa till mig att ett plus betyder att man är gravid. Jag hade ett plus men sen blev det minus efter blödning. Dem sa att jag var med om en biokemisk process. Hihi ja. Men jag tror på ditt plus.....!!!

• JK8808

Men det kan inte va så art jag plussar fortfarande efter tidigt missfall? Är det möjligt? Vågar ju som sagt inte ha några hopp än :/ man är väl lite nojig :)

• JK8808

Jag testade ett till test och fick gravid 2-3 veckor. Men jag är rädd att det är ett MA eller liknande. Vågar inte tro på det än. Tidigt VUL ska jag på den 24, så jag hoppas innerligt :)

• FrunIHuset
    JK8808 skrev 2015-03-10 09:22:41 följande:

Men då lyckades du med en FET förra gången med? :)

Va skönt o höra att du säger så, har mer tänkt att det är mindre chans. Så nu ska jag printa in dina bra ord i huvudet istället :)

När ska ni köra igång isf? :)

Ja det var FET vi gjorde i februari 2013.

10 april ska vi till Örebro och påbörja med alla undersökningar inför syskonförsök. Så snart är vi igång :) Efter nästa mens kör vi kör!
Svar på tråden Hjälp..blödning!