Inlägg från: nunnna |Visa alla inlägg
  • nunnna

"Arbetsförmedlingen varnar: Stor risk för brist på arbetskraft". Lösningar?

Vi har för stor grupp lågutbildade och den gruppen ökar snabbt samtidigt som jobb till lågutbildade försvinner mer och mer då robotar tar över enkla jobb.

Japan är det enda land som gör rätt, minskar befolkningen och tillverkar fler robotar.

• nunnna
    The past is now skrev 2015-02-26 15:06:31 följande:

Gör fler lärlingsplatser. Långt ifrån alla kan plugga. Jag är en av dem som faktiskt inte kan räkna och jag ha försökt 6 ggr att lära mig men det går inte. Jag har inte ens gymnasiematten och således kan jag inte söka högre utbildningar.

Har sökt alla jobb jag kan tänkas vara kvalificerad för. Nu väntar jag på svar från en arbetsgivare.

Du får räkna med att ta enkla jobb. Om en somalisk städare tar 50 kr i timmen får du erbjuda dig städa för 20 kr timmen.
  • nunnna
    Nerfherder skrev 2015-02-26 16:04:42 följande:
    Ja usch vad hemskt att invandrare skulle få jobb. Då skulle både du och jag tjäna på det.
    Fast nu får de inte jobb då det inte finns jobb, 500.000 är redan arbetslösa.
  • nunnna
    Nerfherder skrev 2015-02-26 16:13:42 följande:
    Och inte du heller, tydligen
    Inte jag heller?
  • nunnna
    Nerfherder skrev 2015-02-26 16:22:21 följande:
    Arbetslös.
    Jag är inte arbetslös, men det kanske man borde när man ser vart skattepengarna går..
  • nunnna
    The past is now skrev 2015-02-26 17:57:13 följande:

Nu har jag glädjande nyheter att komma med! Jag fick jobbet som undersköterska och får en bra lön. Det handlar om att aldrig ge upp!

SATAN vad jag är GLAD nu!! Wooohooo!!

Grattis, en utbildad svensk kommer inte behöva oroa sig om framtiden. Dock kommer en outbildad behöva vara orolig.
Svar på tråden "Arbetsförmedlingen varnar: Stor risk för brist på arbetskraft". Lösningar?