• Angelika07

Adoption- är det möjligt? Polen?

Hej! Min morbror och hans fru kan inte få barn. De har fått 3 missfall pga en sjukdom hans fru (madde) bär. Det tog väldigt hårt på dem.

De bor dock i Polen men världens bästa människor. Vill så gärna hjälpa dem. De är 34 år/47 år och vill så gärna adoptera. De gick igenom en liten utredning men fick avslag.

Min morbror jobbar i ett stort företag där de gör reklamskyltar, har eget företag där han repererar truck hjul och jobbar ibland extra i ett liknande företag.

Min morbrors fru (Madde) jobbar i en ikea-liknande butik precis brevid deras hus. Min mormor bor 200 meter ifrån med.

Problemet är att de gjorde psykolog-test, hemvisit och det visade sig att enligt socialtanten så finns det inget rum för barnet. (Det går att lösa, om det skulle bli aktuellt).

Allt de fick var att låtsasadoptera en 8 årig flicka från Ukraina i 2 veckor, (för att testa på) och de köpte princip allt för henne, nya glasögon kläder mobil och reste med henne överallt, så hon fick uppleva mycket.

Men de blev nekade tyvärr. Kan man vända sig till en privat adoptionsfirma eller vad?

Är så tacksam över hjälp!! Vill så gärna hjälpa dem för de förtjänar inte att vara ofrilligt barnlösa när de har så mycket att dela med sig och uppleva tillsammans.

/Angelika

Svar på tråden Adoption- är det möjligt? Polen?