• Aichan

BF November 2015

Då går man in i vecka 11. :)

• Aichan
    Annapanna2 skrev 2015-04-22 15:00:58 följande:

Kul, då är vi precis lika! :) var på kub idag också och fick se den lilla. Så himla härligt!! Nu kan vi börja slappna av lite :)

Men det låter ju härligt. :) Hur har det gått annars under graviditeten? :)
  • Aichan

Åååh gud så sugen jag är på purjolök!! Som jag också har varit i några dagar. Speciellt mos med purjolök i, försökt att hålla emot begäret men börjar känna att jag behöver köpa snart - innan någon dör!

Lika så smörgåstårta.

Vad för sug har ni?

• Aichan
    Annapanna2 skrev 2015-04-23 15:34:11 följande:
    Det har gått sådär! Mått väldigt illa och varit fruktansvärt trött vissa dagar. Men nu börjar allt bli bättre! Och jag har börjat jobba halvtid istället för att vara heltidssjukskriven som jag var ett tag, och det känns väldigt skönt! Hur har allt gått för dig? Var bor du?
    Allt har gått jätte bra. =) Förutom trötthet, lite illamående, molvärk i magen och värk i brösten. Men jag har sluppit att spy. =) Men låg järn nu då, och igår spydde jag för första gången i graviditeten! Trotts att jag inte mådde så värst illa heller, vara kom upp.
  • Aichan
    Annapanna2 skrev 2015-04-27 17:07:59 följande:
    Vad härligt! Ja, det får man väl räkna med.. Usch, har du fått börja med järntabletter? Det kanske var därför du spydde i såna fall? Har hört att man kan må rätt dåligt av dom. Hoppas det inte händer igen :)

Var och hämtade ut tabletterna idag så tänkte börja med dom imorgon bitti, får se hur man mår där efter. :/ Uscha...

Hur är ditt mående nu? =)

• Aichan

Idag går jag in i v14! :)

Har era magar växt något? Får man se lite magbilder? Min har växt en hel del redan. :/
  • Aichan

Bild från idag, v14 (13+0).
    Visst är jag stor sedan innan med, men magen kom snabbt ändå. =)

• Aichan

Då har vi äntligen fått göra ultraljud med efter lite "tjat"! :)) En väldigt livlig krabat var det med. :) Vi trodde att vi var i v14 (13+1) men var i vecka 12 (11+4). :)

• Aichan

Kan man fortfarande bli medlem i gruppen? Ingen kan se att man är medlem i den eller har gått med i den?

• Aichan

Är nu i vecka 15 (14+2) - igen. Om vi inte hade gjort UL som drog oss tillbaka i tiden så skulle vi ha gått in i vecka 16 eller om det var vecka 17 imorgon. =)

• Aichan

Det kommer redan genomskinlig vätska ur min ena bröstvårta (ja, jag var tvungen att klämma och kika). Är det normalt så här tidigt? Är i vecka 15.

• Aichan

Går in i vecka 16 imorgon, och nu under dagen har jag känt en hel del fladdrande/kittlande/krälande känsla i magen. Har känt lite smått tidigare, tror jag. Men var då svårt att urskilja. Men idag har jag känt mera tydligt lite då och då. Trotts att denna är vårt första barn så känner jag redan. =) Känns som en ål som slingrar sig i magen, något kittlande. Rätt så intressant! :D Blev lite tårögd bara. :)

• Aichan

Gick igår in i vecka 22 så är idag 21+1, tiden rinner bort. Men längtar enormt mycket till november nu. :)

Svar på tråden BF November 2015