• ronja111

BF November 2015

Hej hej,

Tänkte hoppa in här med. Har enligt beräkning bf sista oktober. Men det kan ju ändras.

UL inbokat 13/3, första barnet

*hoppet är det sista som sviker*
  • ronja111
    grodansmamma skrev 2015-02-26 10:08:57 följande:

Hej! I Vilken vecka kommer du göra ul? Inte RUL va?

Hej,

Det är precis på gränsen till vecka 8 då. Den startar den 14/2.

Nej det är inte RUL, detta gör vi för att se så att allt stårt rätt till.

Jag går privat och min läkare (gyn) tyckte det var en självklarhet. Förstår inte att inte alla har rätt till det. I USA är det mycket vanligare med tidigt UL för att kolla så att allt är ok. Tycker det borde vara så i Sverige med
  • ronja111
    grodansmamma skrev 2015-02-26 12:47:10 följande:

Är eet någon mer än jag som har massa symptom redan? Jag mår illa typ hela tiden och är trött, ja och så lite molvärk ibland. Men illamående redan?! Blä.

Du är inte ensam! Jag är helt galet trött! Orkar inget. Blir redan lätt andfådd samt så har illamåendet börjat krypa sig på. Det kommer och går lite.
  • ronja111
    Trattkantarell skrev 2015-02-26 14:12:00 följande:

Jag har skapat en grupp för novemberbebisar, tycker det är enklare än forum

Jag avvaktar nog till v12 innan jag går med. Känns för osäkert ännu Men förhoppningsvis kommer jag om några veckor

Hoppas ni stannar kvar här med.
  • ronja111
    Rödtulpan skrev 2015-02-28 12:45:10 följande:

Hej, jag plussade igår. Med två test. Första barnet. Lyckan är total!

Enligt beräkningar BF 3 /11

Är så himla kissnödig hela tiden! Är detta vanligt?

Plus att jag ibland känner att det stramar i magen, någon som känner likadant?

Lite smått illamående ibland.

Grattis!!

Kissnödig är vanligt! Jag kissar hela tiden känns det som. Och är törstig som en tok!

Undrar var detta ska sluta
  • ronja111
    Rödtulpan skrev 2015-02-28 16:34:31 följande:

Ja törstig är jag med! Har idag varit västligt trött men å andra sidan har jag jobbat med idag.

Men att det stramar nere i magen på dig med?

Inte stramar, men molvärk..
  • ronja111
    Amazinglife skrev 2015-03-03 08:52:40 följande:

Jag somnar också hur lätt som helst i vanliga fall! Skönt att man inte är ensam, men hoppas vi får sova snart, nu är ja trots 5 timmars sömn inte trött idag, ännu.. Så antar att kroppen kanske försöker vänja sig vid hormonerna eller något sånt? Har du barn sen innan? De har inte jag..

Så är det för mig med. Är dovk konstant trött på dagen. Men jag vaknar jättetisift o lägger mig jättetidigt. Aldrig varit så tidigare. Är som att kroppen håller på och förbereder sig...
  • ronja111
    Charlie40 skrev 2015-04-10 14:08:03 följande:

Jag går in i v 9 imorgon. Ska göra NIPT vecka 10. Istället för moderkaksprov/fostervattenprov. Vi vill inte vänta till v 16 om ngt skulle vara fel. Är mitt nr 4 också med ny pappa.

Var ska du göra NIPT?
  • ronja111
    Charlie40 skrev 2015-04-18 18:57:29 följande:

Vasamamma i Stockholm

Vad kostar det?
  • ronja111

Hej Trattkantarell,

Hur skickar man pm? Tycker på din profil men inget händer

• ronja111
    Annapanna2 skrev 2015-04-29 14:24:50 följande:

Här är min mage! I början var den mest svullen på kvällen och så men nu är det dygnet runt och den har ändrat lite form :) Syns igenom nästan alla kläder och kan bara ha mammabyxor! Är lite mysigt och folk har börjat titta en del på magen. V. 14 i morgon så magen är nog ganska tidig..

Åh vad fin den är din mage! Skönt att man inte är ensam. Har också redan fått mage!!
  • ronja111
    Annapanna2 skrev 2015-04-29 18:21:58 följande:

Tack! :) Det är väl inte så konstigt att den börjar komma nu kanske... Allting växer ju där inne! Känns så spännande! Tycker du att magen liksom spänner? Så tycker jag det känns ibland..

Nej du har rätt

Ja man kan nog säga att den spänner,imorse när jag vaknade var den helt STENhård!! och lutade lite uppåt åt höger. Kändes jättekonstigt. Nu är den mer "mjuk" igen..

någon som känt lika? Vet varför det blir så?
Svar på tråden BF November 2015