Inlägg från: Annapanna2 |Visa alla inlägg
  • Annapanna2

BF November 2015

Fliickan89 skrev 2015-03-08 09:50:18 följande:

När kommer ni berätta för alla att ni är gravida? Är rädd att berätta tidigt för missfall risken . Med sonen berätta vi direkt med pluset , V 4 . De flesta väntar efter V 12 o med Ultraljudet. Frågan är om man kan hålla sig vill nu ju ????

Vi berättade för mina föräldrar ganska fort för att dom misstänkte utomkveds och jag ville att dom skulle veta det. Nu ska jag på nytt ul på måndag (v. 5+4) och sen ett till v. 10 (9+0) och jag tror att om allt ser bra ut på nästa ul berättar vi kanske då. Hoppas allt går vägen! Så nervös hela tiden.. När tänkte ni berätta?
  • Annapanna2
    Flexxa79 skrev 2015-03-08 13:43:16 följande:

Har berättat för de närmsta...

Vi har tidigare innan vårt första barn genomgått IVF x3 som resulterade i ett MA men blev gravida med pergotime trots att läkare sagt att vi aldrig kommer "lyckas" själva då jag har förträngningar i en äggledare och PCO.

Faktum är att den här ggn har vi blivit gravida HELT utan "hjälp"...

Vi får VUL 16/3 och då skall man se ett hjärta, bara 7 dagar kvar, längtar, efter det blir det mer verkligt för jag har INGA symtom (hade jag inte förra graviditeten heller) mår toppen. Fler som ska på VUL? Kan rekommendera det för att se ett hjärta är väldigt "lugnande" då är missfallsrisken nere på 1,6 el om det är 1,8% enligt nån dansk studie ??????

Jag ska på tisdag, är då i v. 5+5. Är det verkligen så låg risk om hjärtat tickar på?? Låter lite för bra för att vara sant.. Har förstått att dom flesta missfall som sker efter upptäckt graviditet är i samband med att hjärtat ska sluta slå, och när moderkakan ska ta över all näringstillförsel? Vore ju skönt om man kunde slappna av lite mer efteråt :)
  • Annapanna2
    Flexxa79 skrev 2015-03-08 18:04:13 följande:

Ja, jag tror faktiskt på det, det är flest saker som sker kring v.6...

När vi fick MA så upptäcktes det på VUL inget hjärta och att det inte växt som det ska men ut kom det inte på 3v så fick hjälp med det till slut, därför hade jag kunnat gå till minst v.9-10 ovetandes. Men v.5+5 är nog osäkert om det börjar slå så bli inte orolig om "det" inte syns! 22-23 dagar efter befruktning börjar det slå.

Sist va vi i v.6+4 och då va Elsa (vår dotter) 2mm med ett liiiitet hjärta, helt sjukt :D

Men jag tycker faktiskt inte man ska oroa sig, händer det så händer det och man kan inte påverka något, då var det inte 100% bra.

Men för oss förra ggn med missfall, IVF och 2,5års väntan så va jag sjukt nervös hela graviditeten men allt gick ju fantastiskt och den här ggn vägrar jag förstöra nåt så fint med oro!
    På tisdag är det 26 dagar efter befruktning så jag hoppas det syns nåt! Men även om det inte syns behöver det ju inte vara tokigt, vet att det är väldigt tidigt. Får se vad det visar helt enkelt. Blir spännande! :) Det låter som en sund inställning, skicka gärna över lite positivitet hitåt!
  • Annapanna2
    Ninni02 skrev 2015-03-10 19:17:04 följande:

Ärligt? Jag mår SKIT! Konstant illamående, svårt att få i mig mat och magknip lite nu och då. Tröttheten kommer krypande mer och mer. Lääängtar till vecka 12 (om vi kommer dit) så vi kan berätta och förhoppningsvis minskar illamåendet då. Gick idag in i vecka 7, inskrivning på mödra på torsdag och UL 31/3.

Hur mår ni andra?

Som dig. Illamåendet är nästan paralyserande just nu. Har fått tabletter utskrivna och dom har funkat bra men igår tog jag dagens sista kl. 17 och den hjälpte inte alls, det bara eskalerade. Har tagit tablett nu på morgonen också och den har inte hjälpt.. Har inte mått illa på morgonen tidigare. Hoppas det lättar för oss! Jag går in i v. 7 i morgon så då skiljer det bara ett par dagar mellan oss. Längtar också tills om några veckor! Jag var på vul igår och allt såg bra ut. Ska på ul 26/3. Spännande :)
  • Annapanna2
    MalinAberg90 skrev 2015-03-17 08:13:37 följande:

Hej, hoppar in här jag oxå.

Plussade i torsdags.

Är enligt appen i vecka 7 (6+6) blir första barnet och bor i Solna i stockholm, någon mer som bor i Stockholm gärna norr om stockholm? :)

Jag bor på Kungsholmen, är beräknad en dag efter dig :)
  • Annapanna2
    MalinAberg90 skrev 2015-03-17 10:51:30 följande:
    Åh, vad roligt :) hur gammal är du? Jag är 24 fyller 25 i höst och

Detta är mitt första barn.
    25! Vårt första barn också :) kul!
  • Annapanna2

Måste bara tipsa er alla som mår illa! Jag har fått lergigan comp utskrivet och det funkar ganska bra men illamåendet kommer igen efter några timmar. Köpte Sea band på Apoteket, akupressurarmband som verkar mot åksjuka och graviditetsillamående. Dom hjälper!! Så iväg med er och handla :)

• Annapanna2
    Ninnenanne skrev 2015-03-21 18:39:23 följande:

Vi har middag hemma hos oss ikväll med goda vänner. Vi vill inte berätta än och eftersom jag vanligtvis är vinälskare kommer det uppkomma frågetecken kring varför jag inte dricker ikväll... Aaaaaa.. Vet inte vad jag ska hitta på i skylla på!? Ligger och söver min dotter nu, men när jag går ut måste jag ha nåt bra att säga:) klurigt...

Säg att du haft lite magkatarr?
  • Annapanna2
    Shoreline skrev 2015-03-25 11:37:56 följande:

Hej! Jag plussade igår. Så sjukt glad, men samtidigt lite rädd då vi fick missfall i januari. Trodde verkligen inte jag va gravid, för jag har typ inga symtom mer än att jag är jättetrött. SÅ det var en positiv överraskning :)

Vill gärna va med i fb-gruppen också!

Grattis! Vi har ju varit med i samma tråd innan, kul att det tog sig! Håller tummarna för att allt ska gå vägen nu :)
  • Annapanna2
    Shoreline skrev 2015-03-25 12:22:49 följande:
    Ja just det :) Tack så mycket. Vågar inte riktigt hoppas. haha
    Hur mår du?
    Jag förstår det, jag är också nervös.. Finns ju inte så mycket man kan göra. Jag går in i v. 9 i morgon och ska på mitt första riktiga ultraljud! Så nu börjar jag bli nervös inför det... Jag mår ok, har mått ganska illa av och till men just nu känns det ok. Hur mår du?
  • Annapanna2
    Shoreline skrev 2015-03-26 11:52:53 följande:
    Åh vad härligt!! Då kommer du väl även få veta mer exakt bf? :) Och få se bebis, herregud vad pirrigt! 
    Jag mår riktigt bra. Inget illamående, bara väldigt väldigt trött. Och ont i ena bröstet (haha?). 
    Lite oklart när det är Bf, antingen 29/10 eller 4-5/11.. Fick se ett litet pyre med två små armar och tickande hjärta! Jättekul! :) Var så nervös innan att jag inte kunde sova i natt.. Känns bra att ha fått bekräftat att allt ser bra ut :) Skönt att du mår bra! Hoppas det håller i sig :)
  • Annapanna2
    S0YA skrev 2015-03-26 13:57:06 följande:

Hej.

Fick plus i morse. Väntat på mens sedan i söndags, som aldrig kom. Har försökt sedan december 2013 som har resulterat i ett utomkvedes för precus 1 år sedan och sen troligtvis väldigt tidigt missfall förra månaden.

Har en dotter sedan tidigare på 6,5 år, men detta blir vårt första gemensamma. Vågar knappt vara glad än.

Hej, grattis! Förstår att du är orolig. Hoppas det går vägen den här gången! Verkar finnas många med liknande erfarenheter och här kan man ventilera både glädje och oro. Ta hand om dig och försök att njuta av det glada beskedet!
  • Annapanna2
    77michelle skrev 2015-04-02 10:49:22 följande:

Hur är det nu med kallrökt lax?? Är det den man kan äta men inte gravad??

Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 1/11 -15
    Jag tror man inte ska äta den heller, om den inte är jättefärsk?
  • Annapanna2
    Aichan skrev 2015-04-22 08:23:50 följande:

Idag går jag in i vecka 13. :)) Äntligen!

Kul, då är vi precis lika! :) var på kub idag också och fick se den lilla. Så himla härligt!! Nu kan vi börja slappna av lite :)
  • Annapanna2
    Aichan skrev 2015-04-23 14:59:07 följande:
    Men det låter ju härligt. :) Hur har det gått annars under graviditeten? :)
    Det har gått sådär! Mått väldigt illa och varit fruktansvärt trött vissa dagar. Men nu börjar allt bli bättre! Och jag har börjat jobba halvtid istället för att vara heltidssjukskriven som jag var ett tag, och det känns väldigt skönt! Hur har allt gått för dig? Var bor du?
  • Annapanna2
    Aichan skrev 2015-04-27 16:32:21 följande:
    Allt har gått jätte bra. =) Förutom trötthet, lite illamående, molvärk i magen och värk i brösten. Men jag har sluppit att spy. =) Men låg järn nu då, och igår spydde jag för första gången i graviditeten! Trotts att jag inte mådde så värst illa heller, vara kom upp.
    Vad härligt! Ja, det får man väl räkna med.. Usch, har du fått börja med järntabletter? Det kanske var därför du spydde i såna fall? Har hört att man kan må rätt dåligt av dom. Hoppas det inte händer igen :)
  • Annapanna2

Här är min mage! I början var den mest svullen på kvällen och så men nu är det dygnet runt och den har ändrat lite form :) Syns igenom nästan alla kläder och kan bara ha mammabyxor! Är lite mysigt och folk har börjat titta en del på magen. V. 14 i morgon så magen är nog ganska tidig..

• Annapanna2
    Aichan skrev 2015-04-27 20:51:20 följande:

Var och hämtade ut tabletterna idag så tänkte börja med dom imorgon bitti, får se hur man mår där efter. :/ Uscha...

Hur är ditt mående nu? =)

Det är ju inte alla som mår dåligt av dom, hoppas du slipper! :) jag mår mycket bättre nu än tidigare men just idag är jag så trött så trött. Men annars är det bättre nu! :) jag är visst en dag efter dig men nästan samma. Känns så spännande att tiden går framåt, längtar så efter att få börja känna lite sparkar alltså... Har du börjat titta på saker till bebisen än? Har hittat flera A4-sidor med saker som ska behövas men så kan det väl knappast vara. Försöker googla och ta reda på vad man egentligen kan tänkas behöva :)
  • Annapanna2
    ronja111 skrev 2015-04-29 18:11:45 följande:
    Åh vad fin den är din mage! Skönt att man inte är ensam. Har också redan fått mage!! smile1.gif
    *hoppet är det sista som sviker*
    Tack! :) Det är väl inte så konstigt att den börjar komma nu kanske... Allting växer ju där inne! Känns så spännande! Tycker du att magen liksom spänner? Så tycker jag det känns ibland..
Svar på tråden BF November 2015