• ellami

BF November 2015

Får jag också hoppa in här? :) plussade igår och det kom som en liten chock minst sagt. Har en 9 månaders (född juni -14) så det kommer vara 17 månader mellan dem! Ja jag vet inte riktigt hur vi ska klara det (kämpar med jobbiga nätter än) men den lilla i magen får såklart stanna! <3 har bf 12 november, 4+1 idag och känner mig inte gravid ett dugg. Finns det nån bf lista så man har bättre koll? :) vad heter fb gruppen?

• ellami
    vicky91 skrev 2015-03-07 20:41:27 följande:

Viktoriapaulsen@hotmail.com

Jag går gärna med i gruppen på fb ?! :)

Jag känner igen ditt nick! Måste vara från en gammal bf tråd, du råkade inte va gravid samtidigt som mig sist också? :P (har en liten född tidigt i juni förra året)
  • ellami
    vicky91 skrev 2015-03-08 07:36:38 följande:

Ellami - känner igen dig med ???? fick en flicka i maj o var med i olika grupper här på fl haha

Jag hade bf 3 juni från början o flyttades sen till 31 maj så jag var nog med i både maj och juni grupperna haha. Måste vara därifrån :p då kommer du också ha väldigt tätt! Hur känns det? Var det planerat?
  • ellami
    Trattkantarell skrev 2015-03-08 18:03:47 följande:
    Varit lite off i helgen, men nu så! 
    Lillyros jag har Skickat vänförfrågan till dig
    PaLo Jag har skickat inbjudan 
    vicky91 Jag har skickat inbjudan
    Lisa_1986 Jag behöver din mailadress, skicka den i meddelande om du inte vill skriva den här
    Flexxa79 Jag har skickat inbjudan
    Elyssa81 Skicka din mailadress i privat meddelande till mig så skickar jag en inbjudan
    martiinaan  Jag har skickat inbjudan
    Jag har skickat pm till dig här. Fått det?
  • ellami
    vicky91 skrev 2015-03-08 10:33:45 följande:

Ellami- det var ganska planerat. Vi bara "körde" på och så gick det haha jag vill ha tätt så det kändes lagom med 18 mån mellan :P ni då? :)

Jag har alltid velat ha tätt (1,5 år mellan) men efter allt sömnstrul var jag nog alldeles för trött och inte redo för en ny graviditet så vi har inte tänkt riktigt på att försöka haha så det var inte helt planerat :P men jag är glad över att det blev såhär ändå :) det kommer bli tufft mwn underbart!
  • ellami
    Fluff77 skrev 2015-03-09 09:26:50 följande:

Tuggummigirl kul med fler med många barn i tråden! Jag har två år mellan mina stora o tro mig du behöver ingen dubbelvagn. Ståbräda räcker gott. Köp sen när du märker att det inte funkar isf. Vi behöver en dubbelvagn. Jag vill ha en donkey men har svårt att skiljas från buffeln vi har nu

Åhh jag har också en buffel som jag har svårt att skiljas från! Men det blir en donkey här med, 17 månader kommer bebis vara när bebisen kommer (haha det lät knäppt) alldeles för liten för ståbräda tycker jag..
  • ellami
    sockersöt85 skrev 2015-03-10 18:52:10 följande:

Åh nu har jag gjort mig själv orolig, tog en sticka i em för jag ville se att det blev starkare plus, tyvärr är det lika svagt som för två- tre dagar sedan, egentligen bara ett spökstreck men jag har mkt symtom, känner mig verkligen gravid o det digitala var positivt 1-2 veckor stod det. Tror ni jag vågar hoppas? Jag hade ju ett missfall för sex veckor sen, då blev testen svagare o jag småblödde, nu tyckte jag allt kändes bättre... tills jag testade!

Gosse 100108 BF 151107
    Om det digitala bara visar 1-2 veckor så är det fortfarande väldigt tidigt, du är i vecka 3-4 bara! Alltså har det knappt gått 2 v sen ägglossning och då är det inte konstigt att testen är väldigt svaga, Speciellt om det inte är morgonurin. Det är säkert ingen fara :)
  • ellami
    vicky91 skrev 2015-03-12 06:59:38 följande:

Någon som fortfarande ammar nu? Min 9 mån ammar mkt o vill inte sluta. Men ska försöka trappa ner o få henne att vilja ha välling. Just nu ingen panik men är osäker om min kropp klarar de hela grav

Jag ammar också min 9 mån. Tänkte delamma över året men inte nu längre när jag är gravid, så har som mål att sluta när han blir ett ca. Hur ofta ammar du? Vissa bebisar slutar amma självmant när mamman blir gravid pga att mjölken ändras efter ett tag.
  • ellami
    vicky91 skrev 2015-03-12 12:30:08 följande:

Ellami- skönt att jag inte är ensam. Jag ammar 3-6 ggr/ dag. Du då? Emellanåt hoppas jag att hon ska sluta själv för jag klarar inte att tvinga henne. Men jag har egentligen också tänkt runt ett år.

Hittills har han ätit gröt till frukost och ett mål mat vid lunch, resten har han ammat (+ frukt) men nu har jag börjat införa ett andra matmål till middag och då blir det inte mycket amning, en gång till mellis och en gång när han ska sova. Däremot sover han jättedåligt och vaknar ofta så då ammas det hela natten haha. Äter hon ingen mat? För min del blir det nog tufft att sluta nattamma, på dagen accepterar han annan mat och när han är mätt vill han inte amma så det blir nog ganska lätt.
  • ellami
    MalinAberg90 skrev 2015-03-17 08:13:37 följande:

Hej, hoppar in här jag oxå.

Plussade i torsdags.

Är enligt appen i vecka 7 (6+6) blir första barnet och bor i Solna i stockholm, någon mer som bor i Stockholm gärna norr om stockholm? :)

Jag, väldigt nära i västerort :)
  • ellami
    MakeitHappen skrev 2015-03-23 17:58:41 följande:

Ville bara säga att jag går ur denna grupp.. fick missfall inatt..
    hoppas det går bättre för er andra..

Massor av Styrkekramar till dig <3 jag håller tummarna att det tar sig snabbt för er igen och att ni får behålla ert nästa pyre!!
Svar på tråden BF November 2015