• caruwlin

BF November 2015

Jag går gärna med här. Plussade igår och testade om mig med clearblue imorse.

Enligt appen har jag BF den 11 november ( på min pojkväns födelsedag så vi kan ju hoppas )

Det är vårt första försök efter att ha slutat med p-ring. Har inte haft den ( normala ) mensen efter p-ring utan det tog dig verkligen på första försöket.

Äter även levaxin för lågt sköldkörtelhormon vilket jag trodde skulle försvåra processen. Nu blir det till att höja dosen. Det ända jag känner av e illamående på natten och morgonen, tröttheten vet jag inte om det är symtom då jag alltid e trött.

Grattis till er alla.

• caruwlin
    PaLo skrev 2015-03-09 18:05:02 följande:

Ringde och pratade med min BM idag och har bokat in en tid för inskrivning och provtagning nästa måndag.

Jag älskar verkligen min BM! Hon vet precis vad hon ska säga för att jag ska känna mig lugn. Jag har ju två MA i bagaget. Ett i oktober och ett nu i månadsskiftet jan-feb. Så man har ju googlat runt en del och hade tänkt fråga henne om det här med TSH-värde. Men hon förekom mig precis som hon brukar göra och tog själv upp det idag. Vid första graviditeten hade mitt TSH varit normalt och andra graviditeten hade vi inte kollat det, men hon tyckte absolut att det kunde vara värt att hålla lite koll på det. Och självklart ska jag bokas in på ett tidigt VUL också. Det behövde jag inte ens fråga om.

Jag har lågt tsh pga att jag har för hög dos utav levaxin. Jag har hört att läkaren höjer dosen när man blir gravid och min läkare sa bara att det inte är någon ide att höja nu så jag är jätte orolig om han kollar fel och att jag får Ma :( ska ta nytt test om 2 veckor
  • caruwlin

Om ingen kan se att man gått med i fb-gruppen går jag gärna med, vi har inte berättar om Vårat + för någon( inte äns våra föräldrar) då vi bara e i v 6. Vi tänkte berätta i v 12 så.

Så ifall ingen som e vän med mig kan se gruppen vill jag gå med :)

Trattkantarell skrev 2015-02-25 08:32:32 följande:

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34

Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

Svar på tråden BF November 2015