• Beya

BF November 2015

Är gärna med här om det är ok? Bf 8:e nov ???? har inte förstått att det är sant ännu :) nu vill man ju bara att 12 veckor ska gå fort så missfallrisken minskar!

• Beya
    Kgb777 skrev 2015-03-05 09:20:46 följande:

Hej! Får jag vara med här? Plussade något chockartat igår efter att ha haft kraftiga menssmärtor men ingen mens. Trodde inte att jag skulle vara gravid eftersom vi bara haft sex en gång den här månaden. Uträknat Bf 10 nov. Först blev jag glad , men sen började jag tänka på allt som man får börja om med nu, har två barn den äldsta blir nio i år och den yngsta blir sex så vi har ju kommit ur småbarnsstadiet. Dessutom är jag snart 38 så jag tänkte hur kommer kroppen klara av en graviditet nu. Låg iallafall och oroade mig hela natten och kunde inte sova samtidigt som jag förstås är glad! Grattis till alla som plussat!

Då är vi nog gamlingarna här ;) är själv 36år :) jag har ett barn sen tidigare, en 6-åring. Har haft liknande funderingar som dig så du är inte ensam.
  • Beya
    Kgb777 skrev 2015-03-05 10:46:20 följande:

Grattis Beya till plusset! När är du beräknad? Ja först blev jag bara glad men sen började alla funderingar och oron komma. Har dessutom gjort ett rutincellprov för livmoderhalscellförändringar som jag inte fått svar på ännu, var nu 5 veckor sedan.

Tack:)och grattis till dig också :) för ett år sedan var jag 100% säker på att jag inte ville ha fler barn. Så kan det gå:) är beräknad till den 8:e nov, du då?

Har själv lätta cellförändringar som de ska kolla igen om ett år.
  • Beya
    Kgb777 skrev 2015-03-05 11:25:36 följande:

Tack för svar! Låter ju betryggande att man kan ha det utan att det är någon fara! Jag har Bf 10 nov, men måste göra kejsarsnitt så det blir väl några dagar innan. Var också säker för ca1år sedan att jag inte ville ha fler barn, det har varit ganska jobbigt med sonens småbarnsår. Men men det är ju roligt att jag kunde bli gravid och på något sätt så är det faktiskt skönt att det är ganska långt emellan för då blir det inte två småbarnsamtidigt. Har du kontaktat mvc ännu?

Ja jag tror också att det underlättar mycket att det är några år mellan barnen. Håller med dig om småbarnsåren!

Ja jag har redan kontaktat dem ????ska på hälsosamtal slutet av månaden.
  • Beya

Tack! så ledsen nu. Svårt att sköta jobbet o se glad ut. Fick rådet att ta ett nytt graviditetstest om 14 veckor tills dess kan jag inte göra någonting. Kan det vara sköra slemhinnor? blir helt rött i toalettstolen när jag kissat men inte så mycket på min binda. Fy vad jobbigt detta är.

• Beya
    oldy skrev 2015-03-06 14:14:26 följande:

Tur i oturen så vabbade jag 1,5 vecka efter missfallet (vi båda blev sjuka) och det var väldigt skönt att slippa jobba. Jag grät hela dagarna. Hitta på någon sjukdom och stanna hemma några dagar, det kan du behöva. Kram

Tack! Skrev fel menade att jag skulle ta ett nytt gravtest om 14 dagar. Rinner mkt nu när jag går på toaletten så det måste vara kört nu. Har kalas för min son både ikväll o imorgon, vet inte hur jag ska kunna hålla masken känner också att jag bara vill gråta ut :(
  • Beya
    oldy skrev 2015-03-06 15:47:42 följande:
    Okej.

Usch jag förstår precis hur det känns. Samma dag som jag fick MF flyttade vi, hela helgen var jag omgiven bland folk och vi sov över hos svärföräldrarna. Ville bara ligga ensam i ett mörkt rum och gråta liksom!

Blöder du mycket? Mitt var som en riklig mens, med klumpar och rejäl mensvärk.

Men tänk så bra det gick för mig, blev gravid direkt efteråt och det kan likaväl bli så för dig också. Har hört att man har lätt för att bli gravid efter MF.

Hoppas kalaset blir bra trots allt och att gästerna går hem tidigt så du kan pusta ut. Kram!
    Tack för ditt stöd det betyder mycket! Ja jag hoppas verkligen jag får samma tur dom dig att bli gravid så snabbt igen.. Men är rädd att det kommer ta tid o sluta på samma sätt.

Kram!
  • Beya
    Kgb777 skrev 2015-03-06 15:55:37 följande:

Stackars dig Beaya! Sedan ser det alltid ut som om det är mer blod i toaletten än vad det egentligen är när det blandar sig med vattnet, så om det inte kommit så mkt i bindan kanske det inte är kört! Har du väldigt ont också?

Tack! Nej har inte ont alls faktiskt. Men när jag sätter mig på toan så bara rinner det. Så det känns mörkt just nu :(
Svar på tråden BF November 2015