Inlägg från: Amazinglife |Visa alla inlägg
  • Amazinglife

BF November 2015

Någon annan som har problem att somna på kvällarna? Inatt, igen, låg jag och snurrade till 2 på natten, innan jag somnade. Va hungrig, kissig, för varm, för kall, ont i tuttarna så fick ändra ställning för det eller så låg ja obekvämt av andra anledningar, inget va lixom bra... Ja e i v 4+6 idag..

• Amazinglife
    septemberplus skrev 2015-03-03 08:30:57 följande:
    Åhh samma här, jag brukar slockna så fort jag lägger huvudet på kudden. Men i två nätter nu har jag inte kunnat sova. Vridit och vänt på mig och det har känts som att man bara slumrat till i mellanåt, ingen djup sömn alls. 
    Jag somnar också hur lätt som helst i vanliga fall! Skönt att man inte är ensam, men hoppas vi får sova snart, nu är ja trots 5 timmars sömn inte trött idag, ännu.. Så antar att kroppen kanske försöker vänja sig vid hormonerna eller något sånt? Har du barn sen innan? De har inte jag..
  • Amazinglife

Hej tjejer, hur mår ni? Ja går in i v7 imorgon och är otroligt trött, vill sova hela tiden :/ jag har inte fått något påtagligt illamående men jag är hungrigare än vanligt, men ingen matlust alls, svårt att äta något trots att jag är hungrig, mat, snacks, godis eller vad som helst, är oattraktivt. Dricker hellre ett glas mjölk eller tar lite yoghurt.. Är ganska jobbigt då jag älskar att laga mat och har inga problem att äta i vanliga fall :/

• Amazinglife
    Carro68 skrev 2015-03-15 11:41:20 följande:
    Nej dom sa inget om hälsosamtal till mig heller. tycker det är konstigt eftersom det var så pass länge sedan jag va gravid sist. fick bara ett papper hemskickat om hur jag ska äta, det va allt. men tex om mat har jag ju många frågor, älskar ju tex sushi så äter det några gånger i månaden är det skadligt? osv.

det hon sa i telefonen va bara -vi ha väldigt lite personal så du borde ta första tiden vi ha ledig och det är 21 april.

UL borde alltså bli jätte sent denna gången för där är det väl också en bra duktig väntetid?

och frågan är om dom gör VUL på inskrvningen med tanken på att jag då borde vara i v 12 och om inte jag minns fel bruka man göra VUL innan v11?

jag väntar nog också med att berätta för min tös, hon lär ju absolut skvallra för hela världen annars haha. men verka som att hon redan misstänker något för i veckan sa hon -du ser gravid ut mamma. och så gnuggade hon sitt huvud mot min mage. ha fått en rejäl gasmage så är väl därför. kan inte ens knäppa jeansen längre. jag har ju IBS så misstänker att det påverka en hel del.
    De gör inte vul om det inre behövs, de enda alla är berättigade till är ett RUL och de är ju senare, v17-20 typ..

Vi väntar me att berätta tills efter v 12, känns bäst så :) pappan har ett barn sen innan som vi nog inte berättar för, försen efter RUL, så att allt är bra och att väntetiden för hen inte blir så lång :)
Svar på tråden BF November 2015