Carro68 skrev 2015-03-15 11:41:20 följande:
Nej dom sa inget om hälsosamtal till mig heller. tycker det är konstigt eftersom det var så pass länge sedan jag va gravid sist. fick bara ett papper hemskickat om hur jag ska äta, det va allt. men tex om mat har jag ju många frågor, älskar ju tex sushi så äter det några gånger i månaden är det skadligt? osv.
det hon sa i telefonen va bara -vi ha väldigt lite personal så du borde ta första tiden vi ha ledig och det är 21 april.
UL borde alltså bli jätte sent denna gången för där är det väl också en bra duktig väntetid?
och frågan är om dom gör VUL på inskrvningen med tanken på att jag då borde vara i v 12 och om inte jag minns fel bruka man göra VUL innan v11?
jag väntar nog också med att berätta för min tös, hon lär ju absolut skvallra för hela världen annars haha. men verka som att hon redan misstänker något för i veckan sa hon -du ser gravid ut mamma. och så gnuggade hon sitt huvud mot min mage. ha fått en rejäl gasmage så är väl därför. kan inte ens knäppa jeansen längre. jag har ju IBS så misstänker att det påverka en hel del.
De gör inte vul om det inre behövs, de enda alla är berättigade till är ett RUL och de är ju senare, v17-20 typ..
Vi väntar me att berätta tills efter v 12, känns bäst så :) pappan har ett barn sen innan som vi nog inte berättar för, försen efter RUL, så att allt är bra och att väntetiden för hen inte blir så lång :)