Hemorrojder som inte försvinner
Har haft hemorrojder till och från i över 10 år. Det började redan innan jag var gravid första gången.
Nu är jag i vecka 33 och har haft det till och från hela graviditeten. De blöder ibland och kommer en del slem.
En dag märkte jag att det blödde när jag torkade mig efter jag hade kissat, hade inte bajsat den dagen så tyckte det va lite konstigt.
Har nu haft "problem" i en och en halv vecka och behandlat med xyloproct. Det har inte hjälpt och nu är det värre än någonsin. Det gör ont hela tiden, värker. Oavsett om jag sitter, står, går eller ligger. Det är konstant smärta.
Ringde MVC idag för att kolla om det fanns något annat jag kunde använda. Hon pratade med deras läkare som ville att jag skulle komma på koll.
BM trodde att det skulle bli remiss till kirurgen då det inte finns så mycket mer en "vanlig" läkare kunde göra.
Jag är inte så pjåskig och har relativt hög smärttröskel, men detta känns riktigt jobbigt. Både att det sitter där det sitter. inte jätte kul att ligga där och visa upp sin anal för folk och sen att det redan gör så fruktansvärt ont.
Men jag vet ju att jag "måste" för jag orkar inte ha det så här mer.
Om det blir operation (har läst att de finns olika alternativ) kommer de göra detta nu under graviditeten då eller måste jag vänta tills bebisen kommit?
Någon som gjort någon operation av hemorrojder, hur tyckte ni det var?