• Anonym (Anonym)

Löneförhöjning

Hej.

Ska gå hem på föräldraledighet snart. Första april ska våra nya löner vara klara, men brukar utbetalas retroaktivt först i typ augusti. Kommer jag få retroaktivt från er då precis som om jag skulle jobba ( eftersom min sgi höjs) eller kommer jag vara tvungen att gå back och bli diskriminerad för att jag är hemma och är föräldraledig?

När anmäler jag nya inkomstuppgifter från er?

• Svar på tråden Löneförhöjning
  • Anonym (Anonym)

Okej. Som sagt så tecknas avtalen ofta så sent som i aug men gäller fr.o.m. Första april....det innebär ju då att jag kommer gå miste om ersättning alltså.

Kom att tänka på en till fundering. Hur långt i förväg lär jag ansöka om ersättning? Om jag ex tänker ansöka om fp från 30/3. När måste jag då ansöka och när kommer pengarna? Får jag lov att vänta till utbetalningen i april då eller vad gäller?

• Anonym (Anonym)

Jag är nog helt trög men när måste hag ex senast söka om jag vill få pengarna i slutet av april? Man behöver väl inte fylla i om fp 30 dagar innan alltid? Jag hade förstått det som att det är handläggningstiden om sgi osv som är 30 dagar. Men när detta är fastställt tänker jag. Eller behöver jsg liksom ansöka i blrjan av april för dsgar i maj osv?

• Anonym (Anonym)

Okej. Vad konstigt att ni får ha så lång handläggningstid för att betala ut ersättning med tanke på att socialtjänsten endast har två veckors handläggningstid på försörjningsstöd (jobbar inom området). Men då vet jag vad som gäller. Tack.

Svar på tråden Löneförhöjning