Inlägg från: Pescetarian |Visa alla inlägg
  • Pescetarian

Stilsäkra pojknamn

Tiger är supercoolt!

• Pescetarian
    spöke skrev 2015-02-24 16:02:40 följande:
    Vilken färg har Yves?
    Biege, om du frågar mig. Fast det kan ju bero på att krämen jag använder, av märket Yves Rocher, är just biege.
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-02-24 16:06:26 följande:
    Vitt/silver typ.
    Vilken färg har:

William
    Elliot
    Alexander
    Odin
    Bill

Alexandra
    Julia
    Ingrid
    Ylva
    Idun
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-02-26 16:20:44 följande:

Det gör inte jag. Och det är inte jag som så att säga "sätter färgen" heller. Allt sker inne i huvudet.

Fast undermedvetet kopplar man ju, om inte annat.
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-03-09 15:03:56 följande:

Tror inte att det är så i det här fallet, jag finner ingen riktig logik i det hela förutom att namn på vissa bokstäver hopar sig på vissa färger(h-namn är väldigt ofta blåa exempelvis). Och i just fallet med Jonatan så ser jag inte rosa som en feminin färg i vilket fall.

Det är sällan den mänskliga hjärnan utför onödiga associationer. - På vad sätt hjälper detta dig?

Jag har en liknande grej, fast den hjälper mig i vardagen. Jag ser olika siffror som olika ting i olika storlekar. På så vis har jag exempelvis lättare för att minnas en längre sifferrad, samt lättare för mer avancerad huvudräkning (med upp till sju decimaler), än vad många andra har. Så att jag ser siffror som olika ting och storlekar, fyller en funktion.

Fyller dina färger någon direkt funktion? Kan du ge något exempel?
  • Pescetarian
    fluu skrev 2015-03-09 20:02:25 följande:

På intet vis egentligen, det är mest för skojs skull känns det som. Inga funktioner, jag har egentligen knappt ens tänkt på det fören ganska nyligen när jag träffade en likasinnad.

Okej, märkligt "fenomen".
Svar på tråden Stilsäkra pojknamn