Inlägg från: Anonym (Hum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hum)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Varför blir en del så hatiska när man kommer med lite fakta?

• Anonym (Hum)

För att folk ska förstå den ofantliga summan 50 miljarder ska jag komma med ett exempel från verkligheten:

För hela 2014 har kliniken på Karolinska sjukhuset ett ackumulerat underskott om 61 miljoner kronor. 

Här pratar man alltså om 62 miljoner kr när invandringen har den astronomiska siffran 50 miljarder...

Bästa cancervården kan inte längre ges
    www.svd.se/opinion/brannpunkt/basta-cancervarden-kan-inte-langre-ges_4245783.svd
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 19:35:29 följande:
    Nej du, ingen köper det där svaret

Förklara för oss varför du tog upp allt utom den delen att Sverige har råd med det
    Därför att det var en spekulation som han gjorde, att han trodde att Sverige hade råd. Det intressanta är siffrorna som man tagit fram.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 19:37:08 följande:
    Du kommer inte med fakta, du vinklar saker vilket blir som att komma med lögner, du försöker sprida propaganda.

Att du sen även kommit med inlägg med  åsikter om annatgör det inte heller till fakta
    Men snälla lilla. Jag kommer med fakta och vad är lögn?
  • Anonym (Hum)
    Anonym (M) skrev 2015-02-23 19:38:31 följande:
    Du kommer inte med fakta.
    Inte? Jag tror många är överraskade när de ser att kostnaden är 50 miljarder efter att man dragit av den lilla vinst som invandringen ger.
  • Anonym (Hum)

Han säger även att lönerna måste sänkas vilket betyder att även bidragen måste sänkas, trevligt eller hur:

"Och ju mer gruppen lågutbildade invandrare växer, desto starkare skäl finns det att sänka lönerna."

joakimruist.blogspot.se

• Anonym (Hum)
    Anonym (M) skrev 2015-02-23 19:45:34 följande:
    Du har inte funderat på grundvux?
    Du har alltså missat att DN tolkade OECD-rapporten helt fel? DN glömde att det finns invandrare om är arbetslösa, blir sjuka, skaffar barn och blir pensionärer otroligt eller hur:)

Jag trodde de flesta visste om detta vid det här laget, men alltid kul när jag får lära någon något nytt:) www.skanskan.se/article/20130702/OPINION/130709602/-/oecds-rapport-och-invandringens-ekonomi
  • Anonym (Hum)
    Anonym (M) skrev 2015-02-23 19:49:10 följande:
    Du hänvisar till en rasist. Om du bara läser rasistiska bloggar och nyhetssidor så kommer du helt enkelt att bli vilseledd.
    Men snälla, sluta näthata, inte ens Aftonbladet tycker att han är en rasist;)
  • Anonym (Hum)
    Anonym (nu passar det minsann, haha ha) skrev 2015-02-23 19:51:18 följande:
    *suck* istället för att bemöta om det som du faktiskt hänvisar till i din trådstart så tar du upp andra saker från jorunalisten, med andra ord du har gått igenom hans blogg för att hitta saker som passar dig och utesluta allt det som inte passar dina åsikter?

det du gör är ju att göra samma sak igen, den taktiken känns lite väl urvattnad nu
    Jag väljer fakta före tyckande ja.
  • Anonym (Hum)
    Anonym (M) skrev 2015-02-23 19:54:12 följande:
    DN tolkade OECD rapporten helt fel..Men det gjorde inte din rasistiske bloggare...
    Herre gud va hatisk man kan vara då, fakta är inte din starka sida?:)

Om inte ens TT och Aftonbladet tycker att han är rasistisk och publicerar hans resultat så är jag ganska lugn med att han inte är rasist, för tro mig, minsta tveksamhet att han kanske skulle vara rasist så skulle verken TT eller Aftonbladet publicera vad han skriver så du kan vara lugn;)
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..