Inlägg från: Anonym (fjakf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fjakf)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 09:03:16 följande:
    Man sparar självklart in på invandringen, har du missat vad som hände sist när man försökte förbjuda alkohol i Sverige?
    Okej. Det går alltså inte spara in på alkoholen i Sverige, enligt dig.
    Ska man spara in på invandringen oavsett vad den kostar? Varför det?
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (vakna) skrev 2015-02-24 09:10:00 följande:

Givetvis går det att spara på alkoholen, det görs genom att legalisera alla droger och ge folk valmöjlighet.

Så som det ser ut nu slösar vi bort mångmiljonbelopp på att försöka tvinga folk att använda en av dom sämsta droger som finns.
    Utan vidare framgång.

Bra inlägg, man kan definitivt spara på alkoholen. Men det tycker inte TS.
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 09:14:40 följande:
    Vi kan börja göra som Norge, Finland, Danmark. Att inte ge permanent uppehållstillstånd till alla Syrier. Bara det gör att folk inte skulle vallfärda hit på samma sätt.
    Kan några få göra det då, vallfärda hit alltså? Hur många ungefär? Vad får det kosta då?
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (vakna) skrev 2015-02-24 09:18:06 följande:

Vad jag kan utläsa påstår ts att det går inte att förbjuda alkohol viket är sant, det går inte att förbjuda nån drog och få den att försvinna.

Det går däremot att minimera skador av alla droger som i många fall hänger på oss och inte droger i sig.

Frågan var enbart om det inte går att spara på alkoholen. TS hävdar att alkoholen inte kan sparas in på eftersom den inte kan förbjudas. Jag tror inte heller att ett förbud mot alkohol är möjligt, men att det ändå går att spara in på den.

Men detta är OT, så nu lämnar jag drogfrågan därhän.
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 09:22:31 följande:
    Vi kan väl börja med att anpassa oss till vad övriga västländer tar emot i förhållande till befolkning och endast ta emot kvotflyktingar som väl ligger på 2000 flyktingar.
    Så en viss invandring är OK, trots allt, så länge det inte kostar för mycket?

• Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 09:27:30 följande:
    Hur menar du spara in på alkohol?
    Signaturen (vakna) har ju i princip redan svarat på det; det gäller hanteringen och allt runt omkring.
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (fjakf) skrev 2015-02-24 09:29:57 följande:
    Så en viss invandring är OK, trots allt, så länge det inte kostar för mycket?
    Hur blir det då med de som vi dödar, då?
  • Anonym (fjakf)
    nihka skrev 2015-02-24 14:28:58 följande:
    Dödar du människor???
    Haha, nej, det anser jag inte. I inlägg 199 hävdar TS att vi räddar en och låter 1000 dö, genom att inte lägga pengarna på att hjälpa i närområdet istället.

• Anonym (fjakf)
    nihka skrev 2015-02-24 15:10:51 följande:
    Så TS anser att hen dödar människor. Kanske TS också tycker det är bättre om vi skickar 50 miljarder kronor, eller vilket belopp man nu anser det hela kostar till UNHCR utan att en enda krona går tillbaka in i det svenska samhället?

Har TS möjligen tillfrågat "närområdet" om "närområdet" vill ha ett par miljoner flyktingar, eller en enda för den delen, innan hen går ut med vad andra ska göra?
    Kan du svara på dessa frågor, TS?

Och dessutom, TS, på vilka grunder anser du att de närliggande har resurser och plats att hjälpa dessa miljoner?
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 15:32:01 följande:
    Läs vad jag skriver..
    Det har du inte svarat på överhuvudtaget.
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 16:05:29 följande:
    Och du har missat att Sverige är ett av länderna i Europa som klarade krisen bäst? Kanske gjorde dessa ändringar nytta;) Du måste ibland se lite längre..
    Och det, trots "massinvandring?"
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 15:53:14 följande:
    Du skrev "Så TS anser att hen dödar människor." vart har jag skrivit det?
    Det skrev du i inlägg 199. Har du glömt det?
    Då är det bara att läsa om ditt eget inlägg.
  • Anonym (fjakf)

Så du menar inte att vi dödar människor? Vad menar du då?

Det är svårt att förstå vad du menar, när du inte alls vet du vad du skrivit själv.

• Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 16:20:03 följande:
    Läs igen, tänk, läs igen och tänk, sen kan du komma tillbaka när du förstår vad jag skrivit:)
    Så du menar inte att vi dödar människor? Vad menar du då?

Det är svårt att förstå vad du menar, när du inte alls vet du vad du skrivit själv.
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 16:20:03 följande:
    Läs igen, tänk, läs igen och tänk, sen kan du komma tillbaka när du förstår vad jag skrivit:)
    När ska du förklara? Eller kan du inte?
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 16:28:37 följande:
    Ja och så läser du en gång till, funderar, läser och förstår du ändå inte så fråga igen så ska jag förklara, men jag ger dig en chans att tänka.
    Varför skriver du saker du inte menar?
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..