Inlägg från: Anonym (fjakf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fjakf)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Anonym (Vadfan!) skrev 2015-02-23 23:08:09 följande:
    Du fattar ju ingenting. Invandringen är den i särklass största kostnaden i Sverige över-huvud-taget. ÖVER-HUVUD-TAGET.
    Innebär det alltså med automatik att den ska sparas på? 
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 23:08:37 följande:
    Visst finns det annat man skulle kunna spara in på, pengar till religiösa organisationer, presstöd m.m. men det handlar bara om några miljoner, är bara räntan på dessa 50 miljarder..
    Innebär det att det är omöjligt att spara på något annat?
  • Anonym (fjakf)
    Tom Araya skrev 2015-02-24 01:41:06 följande:
    Varför inte? Om pengar behövs till annat...
    Det kan vara så, men jag tvivlar på att det är där skon klämmer för de flesta.
    Tom Araya skrev 2015-02-24 01:42:27 följande:
    Ska man spara för att få pengar till annat så ger sparandet mest i stora utgiftsposter.
    Visst, men det var inte riktigt svar på frågan.
    Tom Araya skrev 2015-02-24 01:45:10 följande:

Religion är också något vi borde spara på. Varför betalar staten något överhuvudtaget som har med religion att göra?

Här håller jag fullständigt med.
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 07:25:31 följande:
    Vi hade kunnat hjälpa betydligt fler för betydligt mindre pengar och dessutom lägga mer på välfärden, det har jag ju skrivit.
    Så med andra ord, summan är alltså okej så länge den inte går till invandring i Sverige?
    Eller den ska minskas i vilket fall?

• Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 07:28:28 följande:
    Som jag skrivit förut, nu använder vi pengarna extremt dåligt. Vi hjälper en och låter 1000 dö. Så att ta ställning mot denna katastrofala invandringspolitik är inte svårt om man vill hjälpa människor.
    Skall någon flykting överhuvudtaget få hjälp i Sverige? Eller ska alla hjälpas på plats? Varför menar du att det ena utesluter det andra? Vad grundar du det antagandet på?
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 07:29:40 följande:
    Räknar du så, så är invandringen betydligt mer kostsam om du räknar på de ökade olyckorna, fängelsedomar m.m.
    Och eftersom invandringen enligt dig är betydligt mer kostsam, ska man inte alls spara in på alkoholen?

• Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 08:15:13 följande:
    Det grundar jag på att vi inte har oändligt med pengar och att Sverige är ett land där folk kostar mycket pengar då vi har en av världens snällaste välfärd.
    Men pengar har vi om de går till hjälp på plats?
    Och ingen ska därmed alls få hjälp i Sverige?
    Vilka hävdar att vi har oändligt med pengar?
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 08:16:27 följande:
    Har du räknat på hur mycket vi får in i skatt på alkoholen?
    Det var inte svar på frågan. Svara  istället: om invandringen kostar mer, behöver man inte spara in på alkoholen alls då?
    Kan man lägga hur mycket pengar på vad som helst, så länge det inte är invandring?
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-24 08:48:18 följande:
    Vi har redan höga skatter på alkohol och sparar in på allt utom massinvandring.
    Okej. Om det, de facto, varit så att alkoholen verkligen skulle ha kostat mer än invandringen, skulle man kunnat spara in på den då?
    Eller ska man spara in på invandring, oavsett kostnad?
  • Anonym (fjakf)
    Anonym (hata) skrev 2015-02-24 09:00:39 följande:
    Ge dig, du kommer aldrig att få ett svar från en provokatör.
    Jag tycker att jag får många svar, eller ja, försök till svar.
    Reflekterade svar är det mindre av.
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..