• CarinaL26

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 20:54:51 följande:

Ja gå och lägg dig och fundera över denna enorma siffra, 50 miljarder.

Det är ingen enorm siffra. Gå om skolan och lär dig nåt. Det kanske blir nåt av dig med om du anstränger dig.
  • CarinaL26
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 21:31:54 följande:

Inte enorm? Sjukvården behöver någon miljard och det har man inte tydligen råd med... Så visst, 50 miljarder är en enorm siffra.

Du kanske inte visste att sjukvården drivs av landstinget och inte staten? Som sagt, tillbaka till skolbänken istället för att demonstrera din okunskap här.
  • CarinaL26
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 21:36:05 följande:

Och vart får landstinget sina pengar från? Herre gud säger jag bara..

Landstingsskatt. Knappast från statlig skatt eller hur?
  • CarinaL26
    Bothilda2 skrev 2015-02-23 21:45:27 följande:

Och landstinget får sina pengar från..?

Utgår från att jag inte behöver svara dig med då jag precis svarat på samma fråga från TS.
  • CarinaL26
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 21:55:33 följande:

Och vem betalar?

Vem som betalar landstingsskatt? Vet du verkligen inte det?
  • CarinaL26
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 22:03:09 följande:

Vad han säger vi har råd men är väl ganska ointressant då verkligheten visar att vi inte har råd eller hur. Det intressanta är kostnaden han har fått fram och det är det han har underlag för.

Vadå inte har råd? Det är din bleka tolkning.
  • CarinaL26
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 22:30:25 följande:

Nej jag har inte tagit ut delar som passar mig. Den fakta som finns är att invandringen i år kommer kosta 50 miljarder och det är detta som är intressant.

Fortfarande, vad är nyheten? Vad är du så till dig för?
  • CarinaL26
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 22:35:51 följande:

Kanske varit otydligt, men vanlig media har länge försökt lura svenska folket att invandringen är en vinst. Nu verkar till och med AB gått med på att släppa detta, jag ser det som en enormt stort framsteg. Detta är väl den största nyheten i år egentligen.

Sov du under valrörelsen när Reinfeldt gick ut med siffror på att kostnaderna för flyktingmottagandet skulle öka? Vad är nyheten?

Vi har fortfarande råd med det.
  • CarinaL26
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 22:40:40 följande:

Tydligen har vi inte råd då vi inte ens kan ge den bästa cancervården längre och folk dör och då handlar det om någon fjuttig miljard.

Och du förstod inte detta med att sjukvård styrs av landstingen (tyvärr)?
  • CarinaL26
    Anonym (verdi) skrev 2015-02-23 22:55:16 följande:

Det är kanske bästa sättet att hjälpa Sveriges äldre!

SD visade i höstas vad de bryr sig om Sveriges äldre. Nada. Dessutom finns det fler alternativ men SD låser bar fast sig vid invandring invandring invandring och saknar helt realistiska förslag som säkrar välfärden i Sverige i framtiden.
  • CarinaL26
    Anonym (undrar) skrev 2015-02-23 23:06:30 följande:

Men hur kan han säga att "Sverige klarar av" denna stora kostnaden samtidigt som finansministern gått ut och sagt att "ladan är tom".

Jag får inte ihop det.

Gå tillbaka till skolbänken och försök få in det du missade under din skoltid. Det kanske i alla fall kan ge förutsättningar för att du ska fatta något.
  • CarinaL26
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 23:10:32 följande:

SD är ju det enda partiet som inte vill satsa allt på invandringen, SD är idag det enda partiet som INTE är ett enfrågeparti.

Du klarade inte av att läsa många rader i budgetförslagen som lades fram va?
  • CarinaL26
    Anonym (verdi) skrev 2015-02-23 23:10:41 följande:

Du blåögda lilla människa....

Gäsp. Kom med motargument om du har nåt att säga.
  • CarinaL26
    Anonym (verdi) skrev 2015-02-23 23:15:49 följande:

DU vill ha motargument? Sorry - ids inte - för mot dumheten kämpar som bekant även gudarna förgäves.

Du har inga. Vilket är fullt förståeligt.
  • CarinaL26
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 23:26:03 följande:

Självklart är den egentliga kostnaden den dubbla, men det hade knappast TT och Aftonbladet släppt fram.

Och som vanligt saknas länkar till källor. Källa till att fen faktiska kostnaden är dubbel? Har Jimmie ringt och upplyst dig?
  • CarinaL26
    Anonym (verdi) skrev 2015-02-24 10:00:08 följande:

Jag har nu läst samtliga dina inlägg, CarinaL26. Du insinuerar, kommer med påhopp, anklagar, begär källa men har själv inga konstruktiva motförslag. Du bara slår under bältet. Denna typ av härskarteknik i debatten, den enda teknik du klarar, avslöjar dig: du har själv inget att komma med!

Om du saknar läsförståelse kan jag bara beklaga. Är du oförmögen att ge källor för påståenden finns det ingen anledning att ge motargument. Motargument mot slagord och floskler är poänglöst. Supportera dina påståenden med väl underbyggda källor så kommer jag gärna med konstruktiva motförslag.
  • CarinaL26
    Anonym (hata) skrev 2015-02-24 10:49:08 följande:

När ska du fatta att ts är ute efter att provocera. Det är därför man alltid får sådana idiotiska god dag yx skaft svar. Typ "sluta näthata".

Nu var det inte TS jag svarade men annars tycker jag det inte är helt klart om TS bara vill provocera eller om TS faktiskt är extremt okunnig.
  • CarinaL26

Den som påstår att det bara är SD som inte är ett enfrågeparti kan omöjligen ha läst ett partiprogram för något riksdagsparti (möjligen för SD). Lika så kan denne inte ha läst något av budgetförslagen som lades fram i höstas.

• CarinaL26
    driver28 skrev 2015-02-24 15:40:09 följande:

ja S tänkte verkligen på pensionärerna, tog på sig stooooora spenderbyxorna och gav dem 100:--30% skatt=70:- i månaden! Om jag skulle vara pensionär skulle jag tolka detta som ett hån mot gamla och i protest torka röven med pengarna framför riksdagen varje månad tills Löfvén avgick.

Och SD valde att prioritera bort pensionärerna när de hade chansen. Detta är fakta!
Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..