Inlägg från: Anonym (uppenbart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (uppenbart)

Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..

Att enbart läsa ts alla inlägg räcker för att se att det antingen är en provokationstråd eller bara ytterligare en fördoms tråd

• Anonym (uppenbart)

Och ts fortsätter att uppdatera sin trådstart med att enbart plocka ut och vinkla det som passar ts åsikt det som inte passar in tas bekvämt bort.

Vilken trovärdighet får en sån här person

• Anonym (uppenbart)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 21:54:35 följande:
    Tas bort? Jag gillar fakta ja.
    Nej du gillar 'fakta' som överenstämmer med din åsikt, du utelämnar ju alla delar som är negativa för dig.

Personen du hänvisar säger ju bla att Sverige har råd, samma person har ju pckså sagt att Sverige har tjänat på människorna från Bulgarien och Rumänien som har kommit hit.

• Anonym (uppenbart)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 22:03:09 följande:
    Vad han säger vi har råd men är väl ganska ointressant då verkligheten visar att vi inte har råd eller hur. Det intressanta är kostnaden han har fått fram och det är det han har underlag för.
    Det intressanta är hur uppenbart det är att du vinklar och utelämnar saker, flera har ju påpekat det och ändå låtsas du som det regnar och fortsätter ihopp om att nå någon okritisk eller naiv person.
  • Anonym (uppenbart)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 22:07:47 följande:
    Jag utelämnar ingen fakta. 
    Det är ingen som tror dig längre, och det är ditt eget fel när du använder dig av så tråkiga metoder där du utelämnar allt som inte överrenstämmer med din åsikt och enbart visar upp saker som ska stödja din åsikt.

Tror du personen bakom uttalanden skulle uppskatta att du försöker få det han säger framstå som något annat genom att du utelämnar och vinklar vad han har sagt.

Det är lustigt att du först påstår i tråden att du minsann inte får skriva allt från texten (som ursäkt till varför du bara utelämnade det som inte var positivt för din åsikt) för att sen inte ha ett dugg problem med att förvränga en persons ord.

Du har ingen trovärdighet

• Anonym (uppenbart)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 22:25:39 följande:
    Tror? Vad yrar du om? Det intressanta är att till och med Aftonbladet vågat skriva att invandringen i år kostar 50 miljarder. Jag har både länkat till Aftonblaska och till rapporten.
    Nej du har utelämnat och tagit ut delar som passar dig.

Men det är så propaganda funkar.

• Anonym (uppenbart)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 22:30:25 följande:
    Nej jag har inte tagit ut delar som passar mig. Den fakta som finns är att invandringen i år kommer kosta 50 miljarder och det är detta som är intressant.
    För andra så är det intressant att få veta vad du får ut av att starta propagandatrådar på familjeforum, varför gör du det?
  • Anonym (uppenbart)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 22:37:00 följande:
    Jag vill informera och debattera. Det är lite roligt på familjeliv då det kommer kritiker, tyvärr är 90 procent påhopp.
    Debattera är helt ok och vad diskussionsforum är till för men tror du inte det blr bättre både för debatten om man håller den på en sanningsenlig nivå istället för att vinkla den från böjan.
    Sen tolkar ju alla självklart information annorlunda det säger jag ingenting om men det är fel om man från början ska ta bort de delar som inte passar.

Så om du vill informera som du säger uteslut inte delar som inte passar din åsikt för då är det inte information utan då är det propaganda.

• Anonym (uppenbart)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 23:05:31 följande:
    Jag har hållit det på en rättvis nivå, som jag har nämt så är det intressanta att kostnaden är ofantliga 50 miljarder kr i år.

Vad tycker du jag borde lägga till i trådstarten menar du?
    Men det är inte du som ska avgöra vad som är en rättvis nivå om du säger att du vill informera, då är det ju i slutänden ändå bara en propagandatråd om du tar bort delar ur det du informerar om för att dom inte passar in i din åsikt.

Det du inte borde ha gjort i trådstarten är att utesluta den lilla del där det sas att Sverige har råd, genom att ta bort en del ur något så ger man ju det legitimitet, du har alltså med din medvetna uteslutning uppmärksammat folk på just den punkten.

• Anonym (uppenbart)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 23:14:13 följande:
    Att Sverige har råd är hans personliga åsikt, men du kanske har hört att ladan är tom? 50 miljarder är mycket när ladan är tom;)
    Så du bestämde dig för att ändra och utesluta delar i den korta artikeln för att du inte gillade hans åsikt?

Men du hade däremot inga problem med att säga hans åsikt angående löner när du uppdaterade din ts?

Du motsäger dig själv och tappar bara mer och mer trovärdighet.
  • Anonym (uppenbart)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 23:29:22 följande:
    Sunt förnuft. Massinvandring när jobb saknas skapar lönedumpning.

Ladan är tom och då är 50 miljarder mycket. Att säga att vi klarar det är som att säga att vi klarar flera terrordåd också.
    Det är inte upp till en person som vinklar och utelämnar saker för att sen försöka döpa det till fakta att avgöra vad som är sunt förnuft.

Det blir bara mer och mer tydligt vad din agenda med tråden är. Du gillar inte invandrare, jaha vi har förstått det, bearbeta den rädslan eller ilskan eller vad det nu är som driver dig till att starta alla dessa propagandatrådar på ett familjeforum

• Anonym (uppenbart)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 23:43:46 följande:
    Jag har länkat och vem som helst kan läsa hela artikeln, det intressanta är fortfarande den enorma kostnaden på 50 miljarder, om vi klarar det eller inte är väl ointressant. 
    Det tar inte bort faktumet att du enbart visade 95% av artikeln och uteslöt endast de delar som inte passade din åsikt.

Ena sekunden säger du att du inte bryr dig om personens åsikter för att i nästa uppdatera trådstarten med just den personens åsikter, men då väl utvalda av dig.
    Varför, kan du förklara det?
    CarinaL26 skrev 2015-02-23 23:44:18 följande:
    Har du andra källor än SDs propagandamaskineri? Inte? Vad konstigt...
    Tror ts är en del av deras propagandamaskin, det är ju rätt så uppenbart men otrolgit synd för det förstör debatten.

Jag förstår inte varför man ska på och ändra saker för, men det är ju så dessa människor gör, ändrar, utesluter och vinklar och sen när man blir påkomna så låtsas man som det regnar
  • Anonym (uppenbart)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 23:50:25 följande:
    Gammal artickel av universitetslektor, skriven år 2002.

1990 uppgick kostnaden för invandringen till 100 mdr. Den starka ökningen under nio år upp till 267 mdr beror bland annat på att vi har en kostsam välfärd, som även invandrarna får del av.

Invandringens kostnader uppgick enligt mina beräkningar 1999 till 267 miljarder kronor. Kostnaderna fördelas så här:
    1. Centrala samhällsfunktioner, 32 mdr
    2. Offentlig konsumtion, 123 mdr
    3. Transfereringar, 84 mdr
    4. Inkomstförluster, 28 mdr

www.svd.se/opinion/brannpunkt/vad-kostar-invandringen_61728.svd
    Nu gör du samma sak igen, artikeln du hänvisar till är inte fakta utan en insändare från en mycket ifrågasatt person vid namn Lars Jansson. När insändaren skrevs hade han dessutom inte varit lektor på över 10 år. men så var det ju det här med att ändra på sanningen

Så det du gör är länkar till en insändare av en person vars resultat och siffror har blivit starkt ifrågasatta.

Frågan är upprepar du bara vad någon har sagt till dig eller försöker du medvetet vinkla och förvränga saker?

• Anonym (uppenbart)
    Anonym (Hum) skrev 2015-02-23 23:53:23 följande:
    Ok, för din skull kommer jag lägga till det.
    Bra att du nu har ändrat det, det ska du ha heder för, även om det känns sådär lagom seriöst att göra det först när debatten har lagt sig lite och inte rasar som värst.
  • Anonym (uppenbart)
    Tom Araya skrev 2015-02-24 00:15:47 följande:

Detta är definitivt en av många poster man borde spara på nu när försvaret behöver upprustas. Pengar finns om man prioriterar rätt.

Själv är jag av åsikten att pengar borde läggas på sjukvård och äldreomsorg istället för ett försvar som ändå inte har någon chans att stå emot riktiga angrepp.

Men jag håller med dig i att pengarna finns om man prioriterar rätt, men vi prioriterar lite olika du och jag, jag föredrar att prioritera människor som behöver hjälp och då oberoende om det är gamla, unga, män, kvinnor, vuxna, barn, svenskar, invandrare osv

Svar på tråden Nya siffror, invandringen kostar oss 50 miljarder kr år 2015. Jämför med Socialbidrag där det är fjuttiga 10 miljarder..