• Anonym (hemlig)

det här med IVF

kan dom göra ivf  utomlands med partners spermier som befruktar mitt ägg som de gör i Sverige? för jag vill inte göra någon donation

• Anonym (hemlig)

får man hormonmediciner och sånt där som sätter igång ägglossningen vid ivf? kostar det bara 12000 svenska kronor för hela behandlingen?

• Anonym (hemlig)

vad heter kliniken ni åker till??

• Anonym (hemlig)

Jag har gått in och kollat på den sidan nu, det står på arabiska och finns ingen översättning så förstår tyvärr ingenting av vad det står :( men hur går man tillväga om man vill göra ivf där och bor i Sverige?

• Anonym (hemlig)
    Anonym (ehrm) skrev 2015-02-27 13:54:14 följande:

Vi gjorde inte någon lämplighetsutredning direkt mer än vanliga frågor om man missbrukade osv.
    Äter antidepressiva och det var inga problem och har gjort sen 2007. Vi har nu en dotter pga ivf.

Och nej, var och varannan i Sverige har inte ADHD och liknande diagnoser ts!

när gjorde ni eran ivf? för den utredningen är något de börjat med 2014-2015 .
  • Anonym (hemlig)
    Anonym (!!) skrev 2015-02-27 19:20:36 följande:
    Det är rätt sida du gått in på, finns en knapp längst upp till höger står EN, går att ändra till

Engelska. Asså du får ju åka till Egypten isf, besöker kliniken skriver in dig och din man, läkaren gör undersökningar de råder dig om du överhuvudtaget behöver göra ivf, dock bestämmer du i slutändan, sen ger de dig olika tester du ska ta dvs blod prover, sen kommer du tillbaka dag 20 för en ul sen börjar du med hormon mer ön så vet ja inte

Än så länge har tid imorn ska förhoppningsvis börja med hormonbehandlingen'
    men kan man inte ringa och prata med kliniken innan? för det är ju lite långt att bara åka till egypten och sen kanske det är långa vänteköer .
  • Anonym (hemlig)
    Anonym (!!) skrev 2015-02-27 20:23:55 följande:
    Finns inga kötider, det ör inte som Sverige finns flera ivf kliniker. om du vill kan du ringa de finns nr på hemsidan
    okej så man kan få en tid nästan direkt?
  • Anonym (hemlig)
    dumdummast skrev 2015-02-27 20:35:07 följande:

Vi gjorde ivf I slutet av 2014 och vi träffade ingen kurator/psykolog. Vi fick fylla i pappret om vi var friska, samt alkohol och drogvanor. Men ingen lämplighetsutredning!

okej, skönt att höra. Men gjorde ni ivf genom landstinget eller privat?
  • Anonym (hemlig)
    dumdummast skrev 2015-02-27 20:59:28 följande:
    Landsting finansierat gjorde vi.
    okej, verkar som vissa får genomgå en sådan utredning och vissa inte. Men när man läser om ivf står det nästan överallt att för att få göra ivf måste man genomgå en sådan utredning så jag vet inte om jag vågar chansa överhuvudtaget, kanske ska kolla på ivf utomlands direkt. Vill ju inte riskera att bli nekad min chans att få barn. Är du säker på att de inte läste era sjukhusjournaler eller något?
  • Anonym (hemlig)
    Anonym (!!) skrev 2015-02-27 21:32:37 följande:
    Ja, det kan man, men jah tror inte du behöver vara orolig över att få göra det i Sverige om jag ska vara ärlig. du kan få

Min mail om det skulle finnas fortsatt intresse,
    ja gärna skicka i meddelande :)
  • Anonym (hemlig)
    Anonym (...) skrev 2015-02-27 21:52:17 följande:
    Vad är det du är så rädd för? Det handlar ju om väldigt sjuka människor eller människor med missbruk, inte en ADHD-diagnos. Jag vet flera med psykiatriska diagnoser som fått IVF/fertilitetsbehandling (inkl ADHD/ADD, depression, tidigare ätstörningnar m.m.), så länge man fungerar nu så är det inga problem.
    men har de gjort ivf nyligen?
  • Anonym (hemlig)
    Anonym (!!) skrev 2015-02-27 22:46:39 följande:
    Kan man skicka medelande till anonyma hehe?
    tror inte det, men skriv den här om du vill
Svar på tråden det här med IVF